صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۵۵۷۲

اخبار کوتاه دوشنبه 1 آبان

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه «فاکس‌نیوز» در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می‌کند می‌تواند متحدان اروپایی واشنگتن را در فشار به ایران با خود همراه کند، گفت: «خب، واقعیتش این است که همه آنها واقعاً، دوستان من هستند و من با آنها کنار می‌آیم، چه امانوئل [ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه] باشد و چه آنگلا [مرکل، صدراعظم آلمان]. من به آنها گفتم که نگران نباشید. به پول درآوردن ادامه دهید. ما در این قضیه نیازی به شما نداریم.»
حزب گوران، از احزاب مخالف مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق از وی خواست حکومت این منطقه به ریاست خود را منحل کرده و دولت نجات ملی تشکیل دهد. شورای ملی این حزب اعلام کرده این درخواست را به دنبال تسلط دولت مرکزی عراق بر کرکوک و دیگر مناطق مورد منازعه مطرح کرده است. حزب گوران اعلام کرده است حضور وی در این سمت‌ غیر قانونی است.
وزارت اطلاعات از کشف و ضبط محموله سلاح از باندهای اشرار در کرمان خبر داد که شامل دو قبضه کلت کمری، پنج قبضه کلاش، یک قبضه نارنجک‌انداز، یک قبضه آرپی‌جی به همراه شش موشک آرپی‌جی، یک قبضه توپ اس‌پی‌جی ۹، پنج عدد موشک ۱۰۷ میلی‌متری، ۶۸ عدد فشنگ دوشکا و ۴۰ عدد نارنجک بوده است.
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که در ریاض به سر می‌برد، در نشست خبری مشترک با «عادل الجبیر» بار دیگر با خطرناک دانستن جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های حامی کشورمان و تأکید بر وضع تحریم‌های جدید علیه تهران گفت: امیدوارم که شرکت‌های اروپایی به تحریم علیه ایران بپیوندند.
شکرالله حاجی‌وند، مدیر کل میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با آنکه از نظر سطح زیر کشت پسته در جهان مقام اول را داریم، اما متوسط میزان برداشت محصول در واحد سطح در آمریکا 6/2 تن است؛ در حالی که این رقم در ایران ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم است.
«ترکی‌بن‌فیصل» شاهزاده عربستانی طی سخنرانی در همایش صهیونیستی در نیویورک تأکید کرد: ریاض با رویکرد جدید آمریکا علیه ایران موافق است. وی با بیان اینکه باید ایران را به چالش کشید، افزود: باید با حضور نظامی ایران در سوریه مقابله شود.
بنیاد برکت تعداد ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی را سه‌شنبه جاری در مناطق کمتر توسعه‌‌یافته‌ کشور افتتاح می‌کند و به مردم این مناطق از سوی رهبر معظم انقلاب هدیه می‌دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات