تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۰۵۶۷۶
تکفيري‌ها سر در کدام آخور دارند؟

مثلث عبري - عربي - غربي حامي تروريست‌ها

پایگاه بصیرت / جعفر تكبيري

(روزنامه جوان ـ 1395/06/02 ـ شماره 4892 ـ صفحه 2)

گفته‌ها در خصوص اقدامات مشکوک برخي از ديپلمات‌هاي غربي در استان کردستان در حالي همچنان ادامه دارد، که اخبار تازه‌اي از بروز برخي توطئه‌ها در مرزهاي شرقي کشور منتشر شده است.

توطئه‌هايي که مقامات سپاه مي‌گويند آن را در نطفه خفه کرده‌اند و توانسته‌اند عوامل آن را در آن‌سوي مرزهاي کشور منهدم کنند. حال اين اخبار در حالي کنار هم قرار مي‌گيرد که مي‌توان اينگونه استنباط کرد که تحرکات گسترده‌اي توسط دشمنان جمهوري اسلامي ايران براي ناآرام کردن مرزهاي کشورمان آغاز شده است. شيوه‌اي که به واسطه مرزهاي گسترده جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي آشوب‌زده، همواره راهکاري مهم و حياتي براي دشمنان جهت پمپاژ ناآرامي به داخل ايران بوده است. اين واقعيت را مي‌توان در اخبار عملکرد تروريست‌هاي مناطق مرزي شرق و غرب کشورمان جست‌وجو کرد که سال‌هاست در اين مناطق فعال هستند و هرازگاهي نيز دست به اقدامات تروريستي مي‌زنند.

گسترش فعاليت سرويس‌هاي جاسوسي در مناطق مرزي

در همين ارتباط روز گذشته سردار محمد ماراني، فرمانده قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه که وظيفه تأمين امنيت مناطق مرزي شرق کشور را به عهده دارد، عنوان کرد که اخبار دقيقي مبني بر تلاش سرويس‌هاي عربي، به خصوص عربستان و کشورهاي غربي براي ايجاد ناامني در مرزهاي شرقي در دست داريم.

فرمانده قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه سپس به طرح‌هاي مبارزاتي اين قرارگاه براي برخورد با تروريست‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به طرح هايي که در سال 95 داريم مبارزاتي در سطح منطقه انجام شده و به توفيقات خوبي رسيده‌ايم. بحث مبارزه با گروه‌هاي ضدانقلاب که بنا دارند از مرزهاي شرقي وارد شوند و در عمق کشور ناامني ايجاد کنند، از جمله مهم‌ترين موضوعات است.

سردار ماراني سپس تصريح کرد که در سال 95 به‌رغم توطئه‌هاي بسياري که عليه ما وجود داشته و گسترش فعاليت گروه‌هاي مختلف در آن‌سوي مرزها توانستيم به توفيقات خوبي دست پيدا کنيم.

ماراني در همين ارتباط خبر داد که امسال سه، چهار گروه فعال ضدانقلاب را در آن سوي مرزها منهدم کرده‌اند.

وي در تشريح اين موضوع اضافه کرد: يکي از آنها گروهي با سرتيمي امان‌الله رئيسي بود که به گروهک فرقان وصل بود. اين گروه قصد داشت در مرزها و شهرهاي مرزي و در عمق کشور اقداماتي انجام دهد و نزديک به 150 کيلوگرم مواد منفجره به همراه داشت.

ماراني ادامه داد: اواخر ماه مبارک رمضان با همکاري همکاران نيروي انتظامي چهار نفر از اين گروه را به هلاکت رسانديم، امان‌الله رئيسي به همراه تعدادي از عناصر که يک تيم تروريستي 9 نفره بودند، دستگير شدند و موفق نشدند هيچ اقدامي صورت دهند.

گروهک‌ها در غرب، تکفيري‌ها در شرق

اما بر همين اساس، از مناطق مرزي شرق کشور گرفته تا مرزهاي غربي کشور، اين روزها اخبار مختلفي از درگيري ميان تروريست‌هاي مسلح با نيروهاي نظامي و انتظامي به گوش مي‌رسد؛ درگيري‌هايي كه گاهي نيز به شهادت مرزبانان جمهوري اسلامي و اهالي منطقه منجر مي‌شود. در همين ارتباط اواخر خرداد‌ماه سال جاري بود که در پي نفوذ اعضاي یک گروهک تروريستي به منطقه مرزي اشنويه، اين گروهک‌هاي تروريستي با مرزبانان سپاه پاسداران درگير شدند و رزمندگان سپاه پس از چندين ساعت درگيري، موفق به انهدام اين تيم تروريستي شدند. درگيري‌اي که طي روزهاي بعد با نفوذ مجدد ديگر عناصر اين گروهک به داخل خاک کشور ادامه پيدا کرد.

در منطقه شرق کشور نيز سپاه پاسداران به واسطه گستردگي مرزهاي کشورمان با مناطق ناآرام افغانستان و پاکستان همواره در حال درگيري با اشرار و تروريست‌هايي است که سازمان يافته به دنبال نفوذ به داخل خاک ايران و ضربه زدن به کشورمان هستند.

اما نگاهي به عملكرد اين گروهک‌هاي تروريستي در مناطق شرقي و غربي کشور، مؤيد اين مطلب است كه سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه و امريكا مي‌كوشند با بهره‌گيري از اين بازوهاي تروريستي خود، در مناطق شرقي و غربي ايران پروژه اختلاف‌افكني ميان شيعه و سني را به مرحله اجرا برسانند و علاوه بر ناآرام کردن اين مناطق، بتوانند دامنه تحرکات اين طيف را به مرکز ايران منتقل کنند.

اين ادعا آنجايي رنگ واقعيت به خود مي‌گيرد که عبدالمالک ريگي پس از دستگيري خود به آن اعتراف مي‌کند. وي در اعترافات خود مي‌گويد: در ديدار با عوامل سازمان جاسوسي سيا در دوبي به من قول حمايت همه‌جانبه و در اختيار گذاردن پايگاهي با تسليحات نظامي در نزديك منطقه داده شده بود. زماني كه در مراكش بودم نمايندگان امريكا يا اسرائيل به ‌من ليستي از افراد در تهران را داده بودند تا آنها را ترور كنيم. ما در كازابلانكاي مراكش با افرادي كه خود را نمايندگان ناتو معرفي مي‌كردند، ديدار كرديم. همه اصرار مذاكره‌كنندگان بر اين بود كه جندالله عمليات را از منطقه مرزي و بلوچستان به پايتخت كشور يعني تهران منتقل كند.

مثلث عبري- عربي- غربي حامي تروريسم

در همين حال نگاهي به ارتباطات و منطقه فعاليت تروريست‌هايي که در مرزهاي ايران استقرار يافته‌اند، اين حقيقت را بيان مي‌کند که آنان اقدامات خود را در پناه حمايت‌هاي مثلث عبري- عربي- غربي پيش مي‌برند.

بر اين اساس، در خصوص فعاليت تروريست‌ها در مرزهاي شرقي کشور بايد گفت که همزمان با افزايش دامنه نفوذ رژيم آل‌سعود در كشور پاكستان و با توجه به استقرار مقر اصلي گروهك تروريستي و تندرو القاعده در اين كشور، سرويس جاسوسي آل‌سعود تلاش‌هاي زيادي را نيز براي ايجاد نا‌امني در منطقه سيستان و بلوچستان ايران از طريق اين گروهك تروريستي آغاز كرده است؛ اقدامي كه در تلافي ناكامي‌هاي عربستان در سوريه است و اين كشور با حمايت از وهابيون و سلفي‌ها مي‌كوشد انتقام اين بن‌بست و شكست را از ايران به عنوان حامي اصلي سوريه بگيرد. بنابراين عربستان با گسيل گروه‌هاي تروريستي وابسته به القاعده و طالبان به داخل خاك ايران، به دنبال آن است که زمينه ايجاد ناامني و ايجاد فشار به جمهوري اسلامي را فراهم ‌كند.

در سوي ديگر با توجه به نفوذ زياد رژيم صهيونيستي در اقليم کردستان عراق، نمي‌توان فعاليت تروريست‌ها در مرزهاي غربي کشور را نيز، بدون اطلاع سرويس جاسوسي اسرائيل دانست. در همين ارتباط سيمور هرش، خبرنگار تحقيقاتي مجله نيويورک امريکا در گزارشي به صراحت عنوان مي‌کند که گروهک تروريستي پژاک از رژيم صهيونيستي کمک دريافت کرده است.

همچنين اوايل سال 1388، شبکه‌اي از پژاک در داخل ايران کشف شد که پيشرفته‌ترين وسايل و تجهيزات جاسوسي ساخت اسرائيل را به همراه خود داشتند. در تحقيقات مشخص شد که این گروهک براي اعزام نيروهاي خود به اسرائيل جهت آموزش، از مسير کشورهاي عربي همچون امارات، قطر و عربستان اقدام مي‌کند و آنها را به اورشليم مي‌فرستد. علاوه بر اين اسناد و مدارک مستدلي نيز از ارتباط امريکا با گروهک پژاک در اختيار رسانه‌ها قرار دارد. در همين خصوص مي‌توان به سفر عبدالرحمان حاج احمدي، سرکرده پيشين پژاک به ايالات متحده و ملاقات با مقامات اين کشور اشاره کرد که گزارشي کامل از اين سفر در سال 2006 در سايت نيوزمکس امريکا منتشر شده است.

نکته جالب آنجاست که در اسفند‌ماه سال 88 حاجي احمدي توسط پليس ضدتروريست آلمان دستگير مي‌شود، اما اين فرد تنها پس از دو روز بازداشت بنا به دلايل نامعلومي آزاد مي‌شود و اقدامات خود را از سر گرفت.

http://www.javanonline.ir/fa/news/806401

ش.د9504499

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات