صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۵۷۵۱

از افشاگری تا تلاش مضاعف

1ـ پرداخت 5/1 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی
علیرضا صالح، قائم‌مقام صندوق توسعه ملی با اشاره به پرداخت 5/1 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اظهار داشت: معادل ریالی این منابع حدود پنج هزار میلیارد تومان است که از طریق سه بانک پست‌بانک، کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و دو صندوق کارآفرینی امید و حمایت از کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. صالح نرخ سود سپرده تسهیلات اشتغال از محل منابع صندوق توسعه ملی را شش درصد عنوان کرد و یادآور شد: به دولت پیشنهاد کردیم به هر میزان که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات از منابع صندوق تعلل کنند، باید مطابق سود سپرده مصوب شورای پول و اعتبار سود به صندوق پرداخت کنند تا انگیزه‌ای برای نگه داشتن پول نداشته باشند.

2ـ افشاگری نخست‌وزیر سابق قطر از تروریسم در منطقه
نخست‌وزیر سابق قطر در اعترافات اخیر خود، فاش کرده است که این کشور به همراه آمریکا، عربستان و ترکیه و با حمایت کردن از گروه‌های مسلح تروریست در سوریه، علیه دولت این کشور و «بشار اسد» جنگ راه انداخته‌اند. «حمدبن‌جاسم» در ادامه افزوده است: حمایت نظامی که قطر در اختیار گروه‌های مسلح (تروریست‌ها) در سوریه قرار می‌داد، با هماهنگی آمریکا به ترکیه می‌رسید و همه چیز از طریق نیروهای آمریکایی‌، ترکیه‌ای و عربستانی توزیع می‌شد. این مقام بلندپایه سابق قطر با اعلام اینکه کمک‌ها به دست «جبهه النصره» می‌رسید، تصریح کرده است: زمانی که گفته شد جبهه النصره دیگر طرف قابل قبول نیست، بر روی «آزادسازی سوریه (از دست اسد!) متمرکز شدیم.

3ـ پرونده بازرسی از مراکز نظامی برای همیشه بسته شده است
کمالوندی، معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی با بیان اینکه موضوع بازرسی از مراکز نظامی کشورمان یک بار برای همیشه بسته و به مُهر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممهور شده است، گفت: این موضوع نه فقط در برجام، بلکه در پروتکل الحاقی و پادمان نیز مطرح نیست. آنچه اهمیت دارد، این است که در مراکزی که فعالیت‌های هسته‌ای صورت می‌گیرد، آژانس می‌تواند درخواست کند و دسترسی داشته باشد و طبعاً اگر جایی فعالیت هسته‌ای وجود ندارد، خودبه‌خود از موضع درخواست‌های آژانس خارج می‌شود و نه فقط درخواست دسترسی به حوزه نظامی، بلکه بسیاری از حوزه‌های دیگر نیز شامل این رویه می‌شود.

4ـ پایتخت امارات در تیررس موشک‌‌های یمن
محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله در مصاحبه با شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرد: نیروهای یمنی عملیات خود در مرزها را افزایش خواهند داد و عمق کشور عربستان را هدف قرار می‌دهند. وی همچنین گفت: ابوظبی، پایتخت امارات هدف نظامی اصلی و مستقیم برای موشک‌های بالستیکی بوده که در اختیار نیروهای یمنی است. سخنگوی جنبش انصارالله در ادامه این مصاحبه گفت: فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن هیچ‌گونه ابتکاری برای یک راه‌حل سیاسی در یمن ارائه نکرده؛ این در حالی است که نیروهای یمنی آماده مذاکره بوده و همه گروه‌ها چه در داخل و چه در خارج را برای انجام مذاکره دعوت می‌کنیم.

5ـ تلاش مضاعف برای تعامل گسترده با ایران
جمعی از اعضای بنیاد کارنگی و مرکز مطالعات امنیتی آمریکا در گزارشی مفصل، اقدام به جمع‌بندی اقدامات و استراتژی منسجمی کرده‌اند که ایالات‌متحده باید برای مقابله با ایران در خاورمیانه به‌کار بگیرد. نویسندگان این گزارش تأکید دارند، همزمان با استفاده از ابزارهای مختلف برای مقابله با تهدیدات ایران در خاورمیانه، باید تلاش مضاعفی برای گسترده کردن تعامل با ایران در دستور کار ایالات‌متحده قرار گیرد. از نظر نویسندگان این گزارش، مهم‌ترین ابزارها در این مسیر باز گذاشتن چندین کانال همزمان برای دیپلماسی و گفت‌وگو و همچنین تعاملات نفربه‌نفر با ایران و تعاملات اقتصادی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات