سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۰۶۱۷۵
یکی از علمای اهل سنت:

پیاده‌روی اربعین حرکتی وحدت‌آفرین در اسلام است/ این حرکت موجب توقف اندیشه‌های مبتنی بر تروریسم می‌شود

نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان گفت: وحدت مسلمین موجب پیشرفت جهان اسلام و نابودی دشمنان می‌شود و از این منظر، پیاده‌روی اربعین یک حرکت وحدت‌آفرین و اقدامی خداپسندانه است.
پیاده‌روی اربعین حرکتی وحدت‌آفرین در اسلام است/ این حرکت موجب توقف اندیشه‌های مبتنی بر تروریسم می‌شودبه گزارش بصیرت به نقل از سایت عصر هامون، مولوی نذیر احمد سلامی عالم بزرگ اهل سنت و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مرآت، پیاده‌روی اربعین را موجب یأس دشمنان تفرقه‌افکن و وحدت دوستداران اسلام توصیف کرد و گفت: وحدت مسلمین موجب پیشرفت جهان اسلام و نابودی دشمنانِ مسلمین می‌شود و از این منظر، پیاده‌روی اربعین به عنوان یک حرکت وحدت‌آفرین اقدامی خداپسندانه است.
مولوی سلامی با بیان این که پیاده‌روی اربعین موجب توقف اندیشه‌های مبتنی بر تروریسم می‌شود، افزود: این اقدام از عملیات اجرایی و اقدامات فیزیکی معاندان نیز جلوگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به روابط نیکوی برادران شیعه و اهل سنت گفت: در طول تاریخ همواره افرادی بوده‌اند که از راه اختلاف‌افکنی نان می‌خوردند و این تصور نادرست را القاء کرده‌اند که اهل سنت رابطه مطلوبی با اهل تشیع ندارند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که اهل سنت در خطبه‌های نمازهای جمعه و عید از امامین حسنین(ع) و حضرت زهرا(س) یاد می‌کنند، اظهار داشت: در مجامع مختلف اهل سنت از اسامی گرامی این بزرگان صحبت به میان می‌آید و افزون بر این ما در تشهد تمامی نمازهای نفل و واجب و فرض بر اهل بیت درود می‌فرستیم و معتقدیم که اگر این درود ترک شود نماز ما ناقص است.
مولوی سلامی همچنین مقام معظم رهبری را شخصیتی هماهنگ با استانداردهای اسلامی، مدیری موفق و آگاه و فقیهی سیاستمدار و دارای بینش صحیح توصیف کرد و گفت: ایشان از کفایت سیاسی و بینش جهانی بسیار مطلوبی بهره‌مند هستند و به دلیل وجود این ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایشان بود که پس از حضرت امام (ره) تمامی بحران‌هایی را که متوجه نظامی اسلامی ما شد با حسن تدبیر خود مدیریت کردند.
وی رویکرد استکبارستیزانه نظام جمهوری اسلامی را مقبول جامعه اهل سنت و از اهداف بزرگ انبیاء و انقلاب اسلامی دانست و افزود: کسی در این‌باره که استکبارستیزی از اهداف بزرگان دین بوده است اختلاف نظری ندارد.
این عالم بزرگ اهل سنت در پایان، تمامی کسانی را که دچار خطا در برداشت از مفهوم «اسلام ناب محمدی(ص)» هستند به توجه به رویکردهای عملی اتخاذشده توسط جمهوری اسلامی ایران فراخواند./


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات