تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۰۶۲۳۱

فرمانده کل سپاه: برخي مسئولان خطر نفوذ را جدي نمي‌گيرند

(روزنامه جوان – 1395/07/28 – شماره 4936 – صفحه 2)

خطر نفوذ فرهنگي و سياسي در کشور و در پسابرجام وجود داشته است که برخي مسئولان به آن توجه نداشته و آن را جدي نمي‌گيرند.

اين مطلب را فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز گذشته در کنگره ملي سرداران و 3هزار شهيد خراسان شمالي عنوان کرد. سردار سرلشکر محمدعلي جعفري با يادآوري اينکه اين نشست باشکوه براي آرمان شهيدان برپاشده است، تصريح کرد: شهيدان براي برخورد با نظام سلطه که شعار انقلاب بوده، قيام کردند. وي بيان داشت: جا دارد فداکاري و بزرگواري خانواده شهدا را قدر بدانيم و آنان را الگو قرار دهيم. جعفري اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ما وارد مرحله جهاد کبير شده‌ايم و اطاعت نکردن از دشمنان و نه گفتن به آنها مهم‌ترين موضوع در جهاد کبير است. وي با اشاره به اينکه نفوذ فرهنگي، سياسي در کشور و در پسابرجام وجود داشته که برخي از مسئولان بدان توجه ندارند، گفت: متأسفانه برخي از مسئولان ناهماهنگ با رهبري نگاه به بيرون دارند، ما نمونه‌اي نداريم که کشوري به غربي‌ها دل ببندد و ساقط نشود.

به گزارش فارس، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با يادآوري اينکه اين دل بستن به خارج از کشور مايه دل‌نگراني و دغدغه است، تصريح کرد: ما بايد به سرمايه‌هاي عظيم نيروهاي انساني توجه کنيم، همان‌طور که در دوران دفاع مقدس توانستيم بدون توجه به خارج روي پاي خود بايستيم بايد اکنون هم اين‌گونه عمل کنيم و راه شهداي والامقام را ادامه دهيم.

همکاري عربستان و صهيونيست‌ها براي ناامن کردن ايران

جعفري در بخش ديگري با اشاره به اينکه عربستان، صهيونيست‌ها و استکبار براي ناامني در کشور ما هزينه‌هاي زيادي را صرف مي‌کنند، گفت: ما اطلاعاتي داريم که عربستان با در ارتباط بودن با صهيونيست‌ها براي ناامني در کشور تلاش مي‌کند.

وي تأکيد کرد: البته با وجود اين تلاش‌ها، امنيت خوبي در جنوب شرقي کشور مثل ساير استان‌ها وجود دارد که همواره بايد اين نعمت بزرگ را شاکر بوده و آن را قدر بدانيم. فرمانده کل سپاه با اشاره به اينکه در دوران هشت سال دفاع مقدس درسي که ايران اسلامي به متجاوزان داد اين است که کشورمان به يمن حضور مردم با ايمان با ساير کشورها تفاوت دارد، ادامه داد: دشمنان پس از تحميل جنگ، از طريق تحريم‌ها، جنگ اقتصادي، توطئه‌هاي مختلفي را عليه کشورمان تدارک ديده و متوجه شدند که با اين اقدامات کارشان به‌جايي نرسيده است، تصميم به حمله نظامي عليه ايران گرفتند و 11 سپتامبر را طراحي کرده تا در راستاي مقابله با تروريسم به منطقه آمده و با تجاوز به افغانستان و عراق، ايران را به محاصره اطلاعاتي و نظامي خود درآورند. وي با بيان اينکه از سال 84 تا 86 احتمال حمله به کشور وجود داشت، گفت: بعد از آنکه حلقه محاصره آنان در کشورهاي همسايه تکميل شد به مسئله ناامني‌ها در اطراف ايران پرداختند و اين آمادگي‌ها چند سال طول کشيد و آنان طي چند سال بعد به دنبال اين بودند تا به ايران اسلامي حمله کنند لذا نيروهاي ما همواره در حال آماده‌باش به سر مي‌بردند.

چرا دشمن به ايران حمله نظامي نمي‌کند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با طرح اين سؤال که چرا دشمنان ما با وجود در اختيار داشتن همه تجهيزات به ايران حمله نکرده و تصميم خود را هيچ‌گاه عملي نساختند، گفت: يکي از علل مهم اين بوده که همواره دفاع مقدس و حضور جانانه رزمندگان ما در ذهن آنها بوده و آنها هيچ افق روشني را از جنگ نداشتند و از سويي تحليل‌هاي آنان اين بود که اين حمله به شکست آنان منجر خواهد شد. وي اضافه کرد: عامل ديگري که آنان را از اين حمله دور مي‌کرد، مشکلاتي بود‌ که ناشي از حضور در عراق و افغانستان گريبان آنان را گرفته بود و با مشکلات مختلفي بعدازآن مواجه بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي فراهم شدن نصرت الهي و غيبي را از ديگر دستاوردهاي هشت سال دوران دفاع مقدس برشمرد و بيان داشت: اين نصرت الهي را در همه عرصه‌ها شاهديم و اين روحيه بايد همواره حفظ شود. وي گفت: عزت و اقتدار و عظمتي که امروز ملت ايران کسب کرده حاصل خون شهدا بوده که بايد آن را قدر بدانيم و اثرات انقلاب اسلامي را که عمده آن برگرفته از درس‌هاي دفاع مقدس بوده، مورد توجه قرار دهيم.

ايران امروز يک ابرقدرت جهاني است

جعفري با يادآوري اينکه هيچ‌يک از تلاش‌هاي دشمنان نظام اسلامي به‌جايي نرسيد، تصريح کرد: انقلاب اسلامي با دوران دفاع مقدس و ايستادگي و مقاومت مردم به دنيا صادر شد و اين درس خوبي به ملت‌هاي دنيا بوده، از اين‌رو ما هرچه داريم از نتايج دستاوردها است. فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آنها جنگ را عليه ما آغاز کردند اما به يمن حضور مردم درصحنه ما روي پاي خود ايستاده و امروز يک قدرت بزرگ نظامي و تسليحاتي بوده و باايمان خودمان يک ابرقدرت جهاني هستيم و اگر ابرقدرت‌ها بخواهند با ايران خود را بسنجند ما از آنها بالاتريم، چراکه در کنار آن از ايمان برخورداريم.

http://www.javanonline.ir/fa/news/817625

ش.د9505037

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات