سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۶۲۶۰

سپاه پاسداران تمام امکانات خود را برای کمک زلزله زدگان به میدان آورد + جزئیات

سخنگوی سپاه از بسیج تمام امکانات سپاه در غرب کشور برای کمک رسانی به مردم زلزله زده، خبر داد.

به گزارش بصیرت به نقل از تسنیم، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با این خبرگزاری، درباره آخرین وضعیت کمک رسانی سپاه به مردم زلزله زده در غرب کشور گفت: سپاه بعد از زلزله بم دستورالعملی را برای سپاه‌های استانی، فرماندهان نیروها و قرارگاه‌ها درباره امدادرسانی با سرعت در اولین ساعات وقوع حوادث طبیعی، صادر کرده و همین دستورالعمل نیز مبنای اقدامات مجموعه واحدهای سپاه بوده است.

وی افزود: بر همین اساس از دیشب که زلزله اتفاق افتاد، واحدهای سپاه در 3 بخش وارد میدان شده و کمک رسانی سریع را در دستور کار قرار دادند. در اولین بخش، سپاه با بهره‌گیری از یگان های پیاده و نیروهای بسیج بومی، تلاش ویژه‌ای را در جهت امدادرسانی به مردم و یافتن مجروحان و آواربرداری اولیه برای امداد و نجات در دستور کار داشت و کمک قابل توجهی به مردم منطقه شد.

سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد: در بخش دوم نیز، همزمان واحدهای بیمارستانی ثابت و صحرایی سپاه هم مطالبق همان دستورالعمل، برای کمک به سیستم بیمارستانی کشور، فعال شد که نقش قابل توجهی در کاهش آمار تلفات مصدومان شده است.

سردار شریف ادامه داد: در بخش سوم نیز، سپاه پاسداران با بهره‌گیری از واحدهای مهندسی خود در منطقه غرب کشور، کار آواربرداری و بازکردن راه‌های مواصلاتی که براثر زلزله و ریزش کوه در جاده‌ها، را آغاز کرد و با هماهنگی وزارت راه، توانستیم جاده‌ها را باز کنیم. امروز هم ادامه آوار برداری‌ها و کمک به مجروحان را آغاز کردیم.

وی در ادامه از آغاز عملیات اسکان موقت زلزله زدگان توسط سپاه خبر داد و گفت: از امروز با سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، با دستور سردار جعفری فرمانده کل سپاه شخصا در منطقه حضور یافته تا روند کمک رسانی سپاه با قوت و کیفیت بهتری ادامه یابد.

سخنگوی سپاه در پایان اظهار داشت: از صبح امروز هم واحدهای پروازی نیروی هوافضای سپاه مشغول کمک رسانی به مردم زلزله زده هستند تا به کمک خداوند، بتوانیم مردم آسیب دیده بیشتری را امداد رسانی کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات