صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۰۶۲۸۲

گزارش روز/ باورکردنی نیست

«مواضع اروپا تا حدی خردمندانه به ‌نظر می‌رسد. هم می‌خواهند هیاهوی آمریکایی‌ها را ساکت کنند و هم نمی‌خواهند موضوع موشکی ایران به یک بحران غیر قابل بازگشت تبدیل شود. البته ‌ایران هم در موقعیت خوبی قرار دارد و به اهداف خودش رسیده و قادر است ‌این برنامه‌ها را در همین نقطه کنونی متوقف کند. برد بیش از دو هزار کیلومتر در برنامه‌های ایران نیست[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: «مواضع اروپا تا حدی خردمندانه به ‌نظر می‌رسد. هم می‌خواهند هیاهوی آمریکایی‌ها را ساکت کنند و هم نمی‌خواهند موضوع موشکی ایران به یک بحران غیر قابل بازگشت تبدیل شود. البته ‌ایران هم در موقعیت خوبی قرار دارد و به اهداف خودش رسیده و قادر است ‌این برنامه‌ها را در همین نقطه کنونی متوقف کند. برد بیش از دو هزار کیلومتر در برنامه‌های ایران نیست. بهتر است که ما هم با آغاز مذاکره خطر جنگ و تحریم را از سر بگذرانیم و عربستان هم از مذاکرات احتمالی در این زمینه خشنود خواهد شد. اگر مذاکره نکنیم ممکن است اروپایی‌ها مواضع تند و تیز آمریکایی‌ها را در این مورد همراهی کنند.» شاید در نگاه اول به نظر برسد این یادداشت توصیه یکی از اندیشکده‌های غربی یا رسانه‌های اروپایی به جمهوری اسلامی ایران باشد؛ اما واقعیت این است که این جملات از زبان احمد نقیب‌زاده، از فعالان جریان سیاسی اصلاحات در روزنامه «آرمان امروز» که به کارگزاران سازندگی نزدیک است به چاپ رسیده است!
باورکردنی نیست که هنوز جریان‌ها و چهره‌هایی در کشور باشند که نه تنها در صفحات تاریخ، بلکه به چشمان خود بدعهدی و عهدشکنی اروپایی‌ها در توافق سعد‌آباد و آمریکایی‌ها در برجام را دیده باشند و تجربه کرده باشند؛ اما همچنان اعتماد به جبهه استکبار را تجویز کرده(!) و سفارش کنند که بر سر توانایی‌ها و داشته‌های خود با دشمن مذاکره کنیم و همان‌طور که  دانش مراکز هسته‌ای کشور را تعطیل کردیم،  یک کشور 80 میلیونی را در برابر دشمنان ملت ایران خلع سلاح کنیم! باورپذیر نیست در حالی که هنوز منافع جمهوری اسلامی از برجام با اما و اگرهای فراوان روبه‌رو است، برخی از مذاکره بر سر مسئله تازه‌ای سخن بگویند آن هم نه برای جلب حمایت اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها، بلکه برای خشنود شدن حکومت پادشاهی در ریاض که این روزها برای مقابله با انقلاب اسلامی از هیچ اقدام و تلاشی فروگذار نمی‌کند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات