صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۰۶۲۸۴

از فراخوان رهبر معظم تا ایران قدرتمندتر

1ـ فراخوان رهبر معظم انقلاب برای کمک به زلزله‌زدگان
در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین لرزه در غرب کشور، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران تأکید کردند که همه دستگاه‌های لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند. در این پیام آمده است: «وظیفه‌ مسئولان آن است که در همین اولین ساعات با همه‌ همّت و توان به یاری آسیب‌دیدگان به ویژه در زیر آوار‌ ماندگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه‌ امکانات موجود، از افزایش تلفات جلوگیری کنند. ارتش، سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آواربرداری و انتقال مجروحان کمک کنند و دستگاه‌های دولتی چه نظامی و چه غیر نظامی همه‌ توان خود را برای یاری آسیب‌دیده‌ها و خانواده‌های آنان به صحنه آورند.»

2ـ صدای نیویورک‌تایمز هم درآمد!
روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در سرمقاله خود با انتقاد از سکوت رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ریاض، متحد قدیمی خود در خاورمیانه، اتفاقات اخیر در منطقه را مشکوک و رمزآلود توصیف کرد و نوشت: «این چالش سیاست خارجی را در نظر بگیرید: یک رهبر خاورمیانه وارد یک بازی قدرت مدهوش‌کننده می‌شود تا پایه‌های قدرت خود در داخل کشورش را محکم کند، بازداشت‌های جمعی بدون طی روال قانونی انجام دهد و وفاداران به خود را در وزارتخانه‌های کلیدی منصوب کند. وی کم‌کم انتقادها از یک رقیب منطقه‌ای را شدت می‌بخشد و این رقیب را به اعلان جنگ متهم می‌کند. یک رهبر دیگر در خاورمیانه، حین سفر به کشوری که در ابتدا از آن یاد شد، ناگهان استعفا می‌کند و به کشورش باز نمی‌گردد، اگر تمام اینها در ایران اتفاق افتاده بود، واکنش آمریکا چه بود؟ حمایت بی‌قید و شرط ترامپ از عملکرد ولی‌عهد عربستان بسیار نگران‌کننده است.»

3ـ توطئه امارات برای فروپاشی اقتصاد قطر
وبگاه تحقیقی «اینترسپت» افشا کرد: مجموعه فایل‌های به دست آمده از ارتباطات سفیر امارات در واشنگتن از سوی گروه گلوبال لیکس نشان می‌دهد، در میان برنامه‌های کاری یوسف العتیبه، سفیر امارات متحده عربی در آمریکا، افزون بر ارتباطات با گروه‌های تندروی ضد ایرانی، مانند بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، تلاش و برنامه‌ریزی برای فروپاشی اقتصاد قطر نیز وجود داشته است. برنامه اماراتی‌ها شامل حمله به واحد پول ملی قطر با استفاده از دستکاری ارزش اوراق قرضه این کشور و دیگر متغیرهای مالی و پولی بوده است. اماراتی‌ها قصد داشته‌اند با تسلط بر «منحنی بازدهی» اوراق قرضه قطر، بدهی‌های این کشور را افزایش داده و اقتصاد آن را به زانو درآورند. اماراتی‌ها برای طراحی نقشه مورد نظر، یک بانک خصوصی مستقر در لوکزامبورگ به نام بانک هاویلان متعلق به دیوید رولاند، بانکدار انگلیسی را به کار گرفته‌اند که پیش از این در موضوع بحران بدهی‌های ایسلند خبرساز شده بود.

4ـ سیاست‌های ترامپ ایران را قدرتمندتر می‌کند
وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در تحلیلی نوشت: اکنون می‌توان گفت ایران قدرتمندترین عامل منطقه است. این کشور نقش تعیین‌کننده‌ای در سوریه، لبنان و عراق دارد و دامنه نفوذ آن به یمن و افغانستان می‌رسد. این کشور همکاری مستحکمی را با روسیه در امور سوریه دارد و به طور فزاینده‌ای با ترکیه درباره مسائل مربوط به استقلال کردها و تقویت حکومت مرکزی در بغداد منافعی مشترک دارد و به یک نیروی ثبات‌دهنده در خاورمیانه تبدیل شده است. بلومبرگ همچنین تأکید کرد، دولت «دونالد ترامپ» باید از سیاست‌های ستیزه‌جویانه‌ای، چون تضعیف توافق هسته‌ای و اعلام حمایت از تغییر نظام ایران که تنها به تقویت نفوذ و قدرت ایران در خاورمیانه منجر خواهد شد، دست برداشته و با ایران مانند یک رقیب رفتار کند، همان‌طور که چنین رویکردی در قبال روسیه و چین دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات