صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۰۶۳۷۵

از حضور غیر قانونی تا ایستادن کنار تروریست‌ها

1ـ هیچ ارتباطی میان اصلاح‌طلبان و روحانی وجود ندارد!
«مرتضی مبلغ»، معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه «اعتماد»، منکر هرگونه ارتباط میان اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور روحانی شده و گفته است: «از همان ابتدا هم هیچ رابطه سازمانی یا منسجم تشکیلاتی بین اصلاح‌طلبان و آقای روحانی وجود نداشت. اصلاح‌طلبان بر اساس کسب سهم از دولت از آقای روحانی حمایت نکرده بودند؛ بلکه متناسب با شرایطی که در سال ٩٢ حاکم بود و بحران‌های حاصل از سیاست‌های نادرست در دولت پیشین، اصلاح‌طلبان در بین نامزدها و راه‌های موجود تحلیل و بررسی انجام دادند. آنها مناسب‌ترین نامزد را آقای روحانی تشخیص دادند و برای برون‌رفت از چالش‌ها و بحران‌ها از او تمام‌قد حمایت و پشتیبانی کردند.»

2ـ حضور ایران و روسیه در سوریه قانونی است
خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: کشورش هرگز متعهد نشده است که نیروهای مورد حمایت ایران از سوریه خارج شوند. لاوروف تأکید کرد: توافق‌های اخیر مسکو و واشنگتن مسئله خروج نیروهای مورد حمایت ایران از سوریه را شامل نمی‌شود. وی افزود: با آمریکایی‌ها سازوکار اجرای توافق ایجاد منطقه کاهش تنش با همکاری اردن در جنوب غرب سوریه را بررسی کردیم. وزیر خارجه روسیه گفت: ایران و روسیه به طور قانونی در سوریه حضور دارند؛ اما حضور ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه غیر قانونی است؛ زیرا بدون موافقت دولت سوریه در این کشور حضور دارد.

3ـ آمریکا کنار تروریست‌ها ایستاده است
به نوشته وبگاه روزنامه «ینی شفق»، «بینالی ایلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه از آمریکا به دلیل قرارداد مخفیانه با داعش برای خروج صدها تروریست از شهر «رقه» در زمان محاصره به دست نیروهای کُرد، به شدت انتقاد کرد. وی در این باره تأکید کرد: ایستادن آمریکا در کنار یک گروه تروریستی کاری نیست که یک دولت انجام دهد. ایلدیریم با بیان اینکه اکنون تروریست‌های دیگری به نام یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و پ.ک.ک جای داعش در رقه را گرفته‌اند، گفت: «ما می‌خواهیم منطقه را از تروریسم خلاص کنیم؛ مردم منطقه از عواقب چنین اقداماتی رنج کشیده‌اند؛ (اما) شما به تروریست‌ها اجازه می‌دهید بروند!»

4ـ گشایش‌های بانکی پسابرجامی
بهمن عشقی، دبیر کل اتاق بازرگانی تهران در نشست مشترک تجاری ایران و جمهوری اسلواکی گفت: در ماه گذشته نخستین قرارداد تأمین اعتبار بانکی پسابرجام به ارزش یک میلیارد یورو بین 14 بانک ایرانی و «اوبر بانک اتریش» به امضا رسید. همچنین افزون بر امضای یادداشت همکاری مشترک بین بانک‌های ایرانی و بانک‌های «AKF» و «اگزیم بانک» دانمارک، 10 بانک ایرانی قرارداد 500 میلیون یورویی را با «دانسکه بانک» دانمارک به امضا رساندند. به علاوه، تأمین خط اعتباری 100 میلیون دلاری از سوی بانک صادرات جمهوری چک، از جمله دیگر گشایش‌های حاصل شده در مراودات بانکی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

5ـ رفتار عجیب اعضای شورای شهر تهران!
روزنامه «آرمان» در مطلبی با عنوان «صدمات ساکتین حزبی شورای شهر» نوشت: «اکنون که بیش از ۲۰ جلسه از جلسات شورای شهر می‌گذرد، برخی اعضا که اتفاقاً از دو حزب تأثیرگذار(کارگزاران و اتحاد ملت) بودند، از اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف خودداری می‌کنند و تا این لحظه موضعی از سوی آنان در مسائل شهری و حتی غیر شهری مشاهده نشده است. جالب آنجاست که‌ این نمایندگان غیرمؤثر در شورای شهر شماره تلفن همراه خود را به دفتر انتقال داده‌اند و پاسخگوی رسانه‌ها یا همان نمایندگان افکار عمومی نیستند که با رأی خود سبب حضور آنها در شورای شهر شدند.»


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات