صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۶۴۲۷

از بی‌ثباتی تا قحطی

1ـ منافع مشترک صهیونیست‌ها و سعودی‌ها برای مقابله با ایران
«گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اولین مصاحبه خود با روزنامه عربی‌ـ سعودی «ایلاف» که از لندن به‌روزرسانی می‌شود، مدعی شد: طرح ایران تسلط بر خاورمیانه به وسیله دو هلال شیعی است. اولین هلال از ایران آغاز می‌شود و از طریق عراق به سوریه می‌رسد و دومین هلال از ایران آغاز می‌شود و از طریق خلیج‌فارس، یعنی از بحرین تا یمن و دریای سرخ امتداد دارد. وی سپس ادعا کرد: گروه‌های تروریستی، مانند النصره و داعش دشمنان اسرائیل هستند و آنچه درباره کمک این رژیم به گروه‌های مذکور گفته می‌شود، درست نیست. آیزنکوت گفت: اسرائیل و عربستان منافعی مشترک در مقابله با ایران دارند. وی همچنین تأکید کرد: ارتش اسرائیل قصدی برای حمله به حزب‌الله در لبنان ندارد.

2ـ صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق
بر اساس آخرین آمار در سال جاری، صنایع آب و برق کشور توانسته‌اند بیش از ۵۸ پروژه با ارزشی بالغ بر 1/6 میلیارد دلار را در خارج از کشور اجرایی کنند یا در حال اجرا داشته باشند که بیش از ۵۰ عدد از این پروژه‌ها مربوط به پروژه‌های برقی است که ارزش آنها به بیش از 6/5 میلیارد دلار می‌رسد. حمیدرضا تشیعی، رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنعت آب و برق در این‌باره اظهار داشت: وزارت نیرو طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی رتبه اول را کسب کرده است؛ همچنین از نظر خودکفایی در صنعت آب و برق بیش از ۹۵ درصد تجهیزات را در داخل تولید می‌کند.

3ـ نیروهای انصارالله عامل قحطی در یمن هستند!
عادل الجبیر با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود تهدید کرد، کشورش به تجاوزات ایران پاسخ خواهد داد. وی گفت: کاسه صبرمان لبریز شده است و ما پاسخ دشمنی و تجاوزات ایران را می‌دهیم. وی درباره جنبش مقاومت لبنان نیز گفت: باید حزب‌الله خلع سلاح شود تا لبنان با ثبات شود. وزیر خارجه عربستان گفت: ریاض با هم‌پیمانان خود در زمینه اتخاذ گام‌ها علیه حزب‌الله مشورت می‌کند و در زمان مناسب تصمیم خواهد گرفت. وی بدون اشاره به محاصره یمن از سوی ائتلاف عربستان و قحطی و شیوع وبا در یمن مدعی شد: نیروهای انصارالله یمن دلیل قحطی در این کشور هستند و به غیر نظامیان حمله می‌کنند!

4ـ حزب‌الله از لبنان در برابر داعش دفاع کرد
جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان که به روسیه سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: حزب‌الله از لبنان در برابر گروه تروریستی داعش دفاع کرد. وی همچنین افزود: زمانی که دولت و ارتش لبنان کوتاهی کردند، این حزب‌الله بود که با داعش مبارزه کرد. وزیر خارجه لبنان گفت: برخی از شخصیت‌های لبنانی در موضوع سعد حریری دست دارند و این چیزی است که گذشت زمان آن را مشخص خواهد کرد. باسیل تأکید کرد: تلاش‌هایی برای ایجاد هرج‌ومرج در منطقه در حال انجام است و حوادث لبنان دال بر این مدعا است. وزیر خارجه لبنان اظهار داشت: حریری می‌داند که قطع روابط با سوریه، به نفع لبنان نیست.

5ـ بازداشت زائران اربعین در بحرین
انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد، تنها طی ۱۲ تا ۱۴ اکتبر۲۰ مورد هجوم نیروهای امنیتی به منازل مردم در هشت منطقه از بحرین را ثبت کرده است. این انجمن همچنین افزود: سخت‌گیری بر شهروندانی که از خارج وارد بحرین می‌شوند، همچنان ادامه داشته و طی این مدت 20 نفر از زوار اربعین در حین بازگشت از سفر زیارتی در عراق بازداشت شده‌اند. این انجمن تأکید کرد: هجوم به منازل مردم در ساعات نیمه‌شب و بازداشت خودسرانه افراد در نیمه‌شب با هدف ایجاد ترس و وحشت در بین شهروندان صورت می‌گیرد که ناشی از نبود سیستم بازخواست و پیگردِ نیروهای امنیتی بحرین است‌.


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات