تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۰۶۴۶۷
محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

اداره کشور بدون هماهنگی سپاه و دولت ممکن نیست

(روزنامه ايران - 1396/05/05 - شماره 6553 - صفحه 21)

کمتر از دو هفته دیگر مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. براین اساس دیروز نیز در حاشیه نشست هیأت دولت، حضور وزرا در کابینه دوازدهم و نحوه تعیین همکاران روحانی در دولت دوم او، پرسش اصلی خبرنگاران بود.

به گزارش «ایران»، محمود واعظی وزیر ارتباطات با بیان اینکه به عنوان وزیر ارتباطات در دولت بعد نخواهد بود، تأیید کرد که با روحانی در کابینه بعدی همکاری خواهد کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده هم گفت که وزیر صنعت دولت آتی نخواهد بود، اما معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست از اظهار نظر صریح خودداری و تصمیمات را به نظر رئیس جمهوری موکول کرد.

روحانی مشورت می‌گیرد اما شخصاً تصمیم می‌گیرد

محمود واعظی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود رئیس دفتر رئیس جمهوری در دولت دوم او خواهید بود، گفت: رئیس جمهوری مسئولیت‌ها را مشخص می‌کنند، من وزیر ارتباطات نخواهم بود، اما صحبت‌هایی درباره اینکه من همکاری‌ام را ادامه بدهم شده است که اجازه بدهید آقای رئیس جمهوری تصمیم بگیرند. این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، خبرها درباره ارائه سه فهرست اصولگرایان میانه، اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها به روحانی درباره ترکیب کابینه را گمانه‌زنی دانست و افزود: آقای دکتر روحانی با همه مشورت کردند، به همه پیشنهادها گوش کردند و نه سه فهرست، بلکه نزدیک به 20 فهرست از افراد و گروه‌های مختلف دریافت کردند، اما آقای دکتر روحانی خودشان برای کابینه تصمیم می‌گیرند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری باوجود دریافت مشورت و اخذ پیشنهادها، تحت تأثیر هیچ کدام از جریان‌های سیاسی و جناح‌ها نخواهند بود. واعظی در پاسخ به اینکه در این رایزنی‌ها و انتخاب وزرا، باید به احتمال رأی‌آوری آنان هم اندیشه شود، اظهار کرد: شما درباره رئیس جمهوری صحبت می‌کنید که 20 سال نماینده مجلس بوده است، چنین شخصیتی این الزامات را بیشتر از همه می‌داند.

وی افزود: ایشان با سه فراکسیون مجلس جلسات طولانی برگزار کرد و در هر کدام بیش از یک ساعت و نیم حرف همه را گوش کرد، ایشان مشورت و با همه تبادل نظر می‌کنند، اما اینکه کسی فکر کند رئیس جمهوری تحت تأثیر جریان‌ها تصمیم می‌گیرد، درست نیست. واعظی خاطرنشان کرد: این بی انصافی است که درباره کسی که گوش شنوایی دارد و به همه وقت ملاقات داده و با همه مشورت کرده و همه فهرست‌ها را دیده و بررسی کرده، این طور گفته شود که تحت تأثیر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره دیدار اخیر فرماندهان ارشد سپاه پاسداران با رئیس جمهوری نیز گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی در ایران است و همواره دولت و همه نظام نگاهشان به سپاه به عنوان یک نیروی انقلابی مخلص بوده است.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی ممکن است در شلوغی انتخابات حرف‌هایی هم زده شود که باید آنها را تمام شده بدانیم، اضافه کرد: اگر قرار باشد دولت 4 سال کشور را اداره کند مگر می‌شود هماهنگی و همکاری بسیار نزدیکی بین دولت و سپاه نباشد؟ ما وظیفه خود می‌دانیم هر طور که می‌توانیم به سپاه کمک کنیم و انتظار و نیاز هم داریم که سپاه به دولت کمک کند، لذا فکر می‌کنم این دیدارها اتفاقات طبیعی بعد از انتخابات است که رقابت‌ها کنار گذاشته می‌شود و رفاقت‌ها برای کار در کشوری که اطرافش این همه ناامنی است، شروع می‌شود. واعظی تأکید کرد: سپاه خط مقدم جبهه است و دولت با تمام وجود ازسپاه پشتیبانی می‌کند.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/192976

ش.د9601882

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات