صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۶۴۷۹

حرف روز/ یک سفر مبارک

رهبر معظم انقلاب سحرگاه امروز برای بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور و دیدار با مردم مصیبت‌دیده به کرمانشاه سفر کردند[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: رهبر معظم انقلاب سحرگاه امروز برای بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور و دیدار با مردم مصیبت‌دیده به کرمانشاه سفر کردند. به طور حتم این سفر از وجوه زیبای این حادثه تأسف‌انگیز است که عالی‌ترین مقام کشور به نوعی غیر تشریفاتی و سرزده برای بازدید از این مناطق و مشاهده وضعیت کمک‌رسانی‌ها و کاربست «همه‌ همّت و توان» مسئولان لشکری و کشوری و «همه کسانی که می‌توانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند» در بین مردم حضور پیدا می‌کند تا دست نوازشگر و بیان الهی‌اش مرهمی باشد بر دردهای جانکاه خسارت‌دیدگان و عزیز از دست دادگان. البته این حادثه مانند بیشتر پدیده‌های طبیعی و اجتماعی وجوه زشت و مشمئزکننده هم داشت. تلاش خط و نشان‌دار برخی از بخش‌های رسانه‌ای که در میان مصیبت مردمی غیور و مقاوم دعوای سیاسی همیشگی خود را از تریبون‌های رسانه‌ای و ارگان‌های حزبی دنبال کردند، یکی از آنهاست. از این رو با توجه به زمینه‌ها و بسترهای رسانه‌ای و سیاسی که در حاشیه این حادثه دردناک و مهیب شکل گرفته، چند نکته قابل تأمل وجود دارد:
1ـ این حادثه تألم‌انگیز در بطن خود پیام همیاری و کمک به همنوع مردم ایران را به تمام و کمال در منظر مردم جهان قرار داد که نمایشی از همبستگی اجتماعی و ملت ایران بود. باید برای این نعمت جبین سپاس بر آستان الهی سایید.
2ـ مردم در اوج غم و مصیبت نیز خادم و خائن را از هم تشخیص می‌دهند. همزمان با زمین‌لرزه کرمانشاه زمین ایمان و عقیده برخی صاحبان قلم، بیان، رسانه و تریبون نیز لرزید، آن هم به سبب فضایی که به دروغ و خدعه و در تبعیت خطی از رسانه‌های دشمنان این ملت از تهمت به دزدی کاروان‌های ارسالی از سوی افراد بومی تا بزرگ‌نمایی و حقیر جلوه دادن‌های تبلیغی و سیاسی عملکرد ارگان‌ها و سازمان‌های نظامی و دولتی برای سلب اعتماد مردمی از آنها و... آفریدند.
3ـ ضرورت اصلاح مدیریت بحران و نظامات مرتبط با شرایط اضطراری، مانند نظام جامع توزیع امکانات کمکی در ایام بحران که بیشترین حرف‌ها و حدیث‌ها از نارسایی این حوزه به وجود می‌آید و اسباب نقار و شکاف و بی‌اعتمادی درست می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات