صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۰۶۴۸۲

از افتخار همکاری تا لشکر الهی

1ـ به همکاری با ایران افتخار می‌کنیم
قائم‌مقام نماینده سوریه در سازمان ملل در پاسخ به اتهام نماینده سعودی درباره دخالت ایران در امور اعراب در حالی که اظهارات خود را با نیشخندی به نماینده سعودی آغاز کرد، گفت: نماینده عربستان به کشورم و حضور نیروهای ایرانی در آن اشاره کرد؛ باید بگویم این یک دفاع مشترک بین ما و ایران است، همکاری ایران، روسیه و سوریه در مقابله با تروریسم و داعش است و روابط ما و ایران قوی، برادرانه و صمیمی است و به این همکاری افتخار می‌کنیم. نماینده سوریه در ادامه افزود: من باید نکته کوچکی را به سفیر سعودی بگویم شاید متوجه شود در گذشته چه اتفاقی افتاده است؟ در جنگ خندق که قبایل عرب در محضر رسول خدا(ص) در مدینه جمع شده بودند، سلمان فارسی پیشنهاد داد اطراف مدینه را خندق حفر کنند. این پیشنهاد قریش را از دست کفار نجات داد، حال باید از سعودی‌ها پرسید در آنجا هم ایران در امور اعراب دخالت کرد؟ آیا در زمان رسول خدا، فرمانده سپاه ایرانی نبود؟

2ـ ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند
امیر سرتیپ کیومرث حیدری گفت: ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند و این ریشه در شعور و اتحاد ما نظامی‌ها دارد. من و سردار پاکپور یک روح در دو جسم هستیم و این نشان‌‌دهنده اتحاد و همدلی ارتش و سپاه است. فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: اقدامات نیروی زمینی سپاه پاسداران در کمک به زلزله‌زد‌گان در منطقه غرب کشور بی‌نظیر است؛ چرا که نیروی زمینی سپاه توانسته است در 1900 نقطه با قدرت و سرعت امداد‌رسانی را انجام دهد. وی همچنین با اشاره به رهنمودها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروهای مسلح برای کمک به زلزله‌زد‌گان در غرب کشور، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که در نیروی مسلحی خدمت می‌کنیم که رهبری مدیر، مدبر و دانشمند در رأس کار قرار دارد و با تدبیر ایشان ما به سرعت خود را برای کمک به زلزله‌زدگان به منطقه رساندیم.

3ـ باید علیه ایران متحد شویم!
به گزارش روزنامه صهیونیستی «اورشلیم‌پست»، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم غاصب صهیونیستی از کشورهای عربی درخواست کرده است با تل‌آویو برای مقابله بهتر با جمهوری اسلامی ایران وارد صلح و همکاری شوند. این مقام رژیم اشغالگر قدس در ادامه اظهارات خود علیه کشورمان گفت: از کشورهای عربی می‌خواهم تا مانند انور سادات، رهبر پیشین مصر که با سفر به تل‌آویو اولین کشور عربی بود که به دنبال عادی‌سازی روابط با ما بود، با ما علیه ایران متحد شوند. لیبرمن همچنین افزود: اکنون چیزی که خاورمیانه بیشتر از همه به آن نیاز دارد، اتحاد قوی علیه ایران است. گفتنی است، در ماه‌های اخیر ریاض روابط خود با تل‌آویو را در راستای آنچه کارشناسان همکاری برای تقابل با ایران می‌دانند، افزایش داده است.

4ـ ایران تا پایان 2018 صادرکننده «ال‌ان‌جی» خواهد شد
مؤسسه بی‌ام‌ای ریسرچ اعلام کرد: ایران احتمالاً اولین محموله ال‌ان‌جی خود را در پایان سال 2018 صادر خواهد کرد. بر اساس گزارش این مؤسسه، شرکت ملی نفت ایران قراردادی در این زمینه به امضا رسانده که طبق آن، یک کشتی با ظرفیت 500 هزار تن محصول ال‌ان‌جی ایران را حمل خواهد کرد. این طرح 600 میلیون دلار ارزش خواهد داشت. به این ترتیب، با توجه به محدودیت انتقال گاز از طریق خط لوله، بخشی از صادرات گاز ایران به مناطق دوردست، مانند اروپا باید به صورت ال‌ان‌جی و از مسیر دریا انجام شود. ال‌ان‌جی به گاز طبیعی اطلاق می‌شود که برای ذخیره‌سازی یا حمل‌ونقل در حجم زیاد به حالت مایع تبدیل شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات