صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۰۶۵۱۲

از بیانیه اتحادیه عرب تا تحریم‌های آمریکا

1ـ مردم منتظر عذرخواهی جهانگیری هستند
روزنامه «صبح‌نو» در مطلبی نوشت: در اولین روزهای حادثه تلخ زلزله کرمانشاه بی‌تدبیری و ناخویشتن‌داری معاون اول رئیس‌جمهور در معرفی کردن مسکن مهر به عنوان عامل اصلی تخریب‌ها و تلفات زلزله، آن هم بدون هیچ سند و مدرکی، موجبات نگرانی شدید مردم به ویژه حدود 12 میلیون ساکن مسکن مهر را در سراسر کشور فراهم کرد. این در حالی است که متأسفانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با وجود ادعاهای بسیار، هیچ توفیقی در امر مسکن اجتماعی و انبوه نداشته و صرفاً با یک رفتار سیاسی درصدد تخریب اقدامات مثبت گذشته برآمده‌اند. با وجود اینکه گزارش‌های بعدی بی‌اساس بودن ادعای معاون اول رئیس‌جمهور را به اثبات رساند، اما جهانگیری تاکنون هیچ اقدامی برای اصلاح گفتار اشتباه خود و عذرخواهی از افکار عمومی به عمل نیاورده است!

2ـ از بیانیه اتحادیه عرب شگفت‌زده شدیم!
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای در واکنش به بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب که علیه ایران و حزب‌الله صادر شده است، موضع گرفت. این جنبش در بیانیه خود با ردّ تروریست بودن حزب‌الله و جنبش‌های مقاومت اعلام کرد: آنچه باید محکوم شود، دشمنی صهیونیستی و اقداماتش علیه ملت فلسطین است. حماس در ادامه این بیانیه تأکید کرد: ما از اینکه در بیانیه وزرای خارجه عرب اشاره‌ای به تروریسم صهیونیستی که روزانه ملت فلسطین را هدف قرار می‌دهد، نشد، شگفت‌زده شدیم. حماس در پایان بیانیه خود نیز با دعوت از کشورهای عربی برای حمایت از مبارزات مردم فلسطین، خواستار اتحاد دولت‌های اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی شد.

3ـ اظهارات تعجب‌انگیز سفیر سعودی در پاکستان!
«نواف‌بن‌سعید» سفیر عربستان در پاکستان در اظهاراتی تعجب‌برانگیز ابراز امیدواری کرد که ایران هم به کشورهای عضو ائتلاف سعودی پیوسته و تحت رهبری رژیم آل‌سعود با آنان که رژیم سعودی تروریست می‌خواند، مبارزه کند! این عضو خاندان سلطنتی سعودی همچنین با طرح این ادعا که پشتیبانی ایران از شورشیان یمنی سبب شده است جنگ یمن پیچیده و طولانی شود، گفت: ما اجازه نخواهیم داد به تمامیت ارضی عربستان آسیبی برسد. وی در بخش دیگری از اظهارات عجیبش تأکید کرد: فشاری که آمریکا بر پاکستان وارد می‌کند، کاملاً درست است و امیدواریم روابط آمریکا و پاکستان به زودی بهتر شود!

4ـ حضور رهبر معظم انقلاب قوت قلبی برای زلزله‌زدگان بود
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه درباره بازدید رهبر معظم انقلاب از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: بنده صمیمانه از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بازدیدشان از کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده تشکر می‌کنم؛ چراکه حضور ایشان برای ما و مردم زلزله‌زده قوت قلب و دلگرمی بود. وی افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند مسکن روستاییان و مناطق شهری زلزله‌زده باید بسیار زود ساخته شود، به همین منظور مسئولان پس از بازدید ایشان جلسه‌ای با حضور فرمانده سپاه، فرمانده کل ارتش و آقای حقانیان برگزار کرده و راهکارهای اجرایی اسکان موقت زلزله‌زدگان را بررسی کردند.

5ـ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه مسیر تحریم ایرانیان و شرکت‌های خارجی همکار با اتباع و نهادهای کشورمان، «محمود سیف» و «رضا حیدری» را به دلیل داشتن ارتباط با سپاه، مشمول تحریم‌های ثانویه خود کرده است. آمریکا همچنین شرکت‌های ایرانی «تجارت الماس مبین» و «پردازش تصویر رایان» را در کنار شرکت‌های آلمانی «فورنت تکنیک» و «پرینتینگ ترید سنتر» با اتهامی مشابه به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. این افراد و شرکت‌ها متهم هستند که با دور زدن رژیم کنترل صادرات اروپا، قطعات حساسی را برای کمک به اقدامات منطقه‌ای نیروی قدس سپاه وارد ایران کرده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات