صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۰۶۵۵۳

حرف روز/ تلاش براي فعاليت سياسي حداکثري

مدتي است که در اردوگاه اصلاح‌طلبان تحرکاتي براي بسترسازي فعاليت‌هاي سياسي بيشتر آغاز شده است. اصلاح‌طلبان پس از شکست سناريوي اتخاذ شده واگرايي و خروج از حاکميت که از سال 1388 تا 1392 به طور عملي دنبال کردند، به خوبي دريافتند که چنين سياست‌هاي براندازانهاي نخواهد توانست خللي در حرکت نظام اسلامي ايجاد کند و دستاوردي جز انفعال و فراموشي براي صاحبان آن به همراه نخواهد داشت[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: مدتي است که در اردوگاه اصلاح‌طلبان تحرکاتي براي بسترسازي فعاليت‌هاي سياسي بيشتر آغاز شده است. اصلاح‌طلبان پس از شکست سناريوي اتخاذ شده واگرايي و خروج از حاکميت که از سال 1388 تا 1392 به طور عملي دنبال کردند، به خوبي دريافتند که چنين سياست‌هاي براندازانهاي نخواهد توانست خللي در حرکت نظام اسلامي ايجاد کند و دستاوردي جز انفعال و فراموشي براي صاحبان آن به همراه نخواهد داشت. از این رو سال 1392 تلاش برای بازگشت را آغاز کردند که حاصل آن موفقيت در چند انتخابات‌ اخیر بوده؛ اما از آنجایی که خطاهاي راهبردي این جریان همچنان پاشنه آشيلی براي موفقيت حداکثري‌ آنها است، بخشي از اين جريان، راهبرد گفت‌وگو با نهادهاي قانوني و انقلابي را کليد زده و در دستور کار خود قرار داده است.
در این راستا، گفت‌وگو با اعضاي شوراي نگهبان از آخرين اقدامات اين جريان است که قصد دارد نگاه اعضاي اين شورا را نسبت به تأييد صلاحيت منسوبان جريان اصلاح‌طلبان بهبود بخشد! اصلاح‌طلبان حتي از افزايش تعامل با اصولگرايان سخن مي‌گويند و در اين امر افرادي چون عارف را پيش‌قدم کرده‌اند. نهادهاي انقلابي همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز از فهرست گفت‌وگوکنندگان اين جريان جا نمانده است که ضرورت آن را فردي همچون مرتضي حاجي مدتي پیش مطرح کرد. این جریان گفت‌وگو و ديدار با مراجع عظام تقليد را نيز در برنامه خود داشته است و مهم‌تر از همه ديدار با رهبري است که مدتي پیش ديدارهايي در این زمینه انجام شده است.
در وراي اين ديدارها و پيش از آنکه انتظار تغييراتي در رويه نظام اسلامي داشته باشيم، بايد به اين نکته توجه شود که اين اصلاح‌طلبان هستند که بايد با تغيير رويه و اعتمادسازی فرصت را براي فعاليت سياسي حداکثري خود فراهم آورند! و اولين شرط این موضوع نيز مرزبندي پررنگ با جريان ضد انقلاب و ارائه تضمين‌هايي براي جلوگيري از نفوذ جريان اپوزيسيون در اردوگاه آنان و برائت جستن از فتنه 88 است.
ملاحظه ديگر آنکه اردوگاه اصلاح‌طلبي نیاز به خانه‌تکاني دارد! افراطيون بايد طرد و حاشيه‌نشين شده و اصحاب تدبير و مصلحت و اعتدال و آنهايي که دل در گرو انقلاب و قانون دارند، بايد محوريت اين جريان را بر عهده بگيرند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات