صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۶۵۵۶

از راه‌حل اصلاح‌طلبان تا بیانیه هیئت عراقی

1ـ حضور ناطق‌نوری در مراسم حزب مؤتلفه معنای سیاسی ندارد
حمیدرضا ترقی با اشاره به اینکه مراسم روضه دهه آخر صفر حزب مؤتلفه امسال نیز طبق روال معمول هر سال برگزار شد، اظهار داشت: دبیر کل حزب مؤتلفه از تعدادی از نمایندگان مجلس، مسئولان کشور و دبیران کل احزاب به صورت مکتوب برای حضور در این مراسم مذهبی دعوت می‌کند. افزون بر آن از طریق اطلاعیه‌ها و بنرهای سطح شهر از عموم مردم نیز برای حضور در این مراسم دعوت می‌شود. وی در ادامه افزود: مسئولان و شخصیت‌های سیاسی مختلفی از این مراسم استقبال کرده و در آن حضور می‌یابند که امسال هم آقای ناطق‌نوری در این مراسم شرکت کردند. برنامه ویژه و خاصی درباره حضور وی یا مذاکره و جلسه سیاسی در راستای آنچه این روزها در مطبوعات درباره فعالیت سیاسی ناطق‌نوری اعلام می‌شود، وجود نداشت و در واقع یک برنامه روتین و هر ساله مؤتلفه بوده و موضوع آن هم مذهبی بود، نه سیاسی.

2ـ مخالفت عراق با طرح اتهام علیه ایران و حزب‌الله
هیئت عراقی، شرکت‌کننده در نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌ای مخالفت خود را با دو بند از بیانیه پایانی این نشست اعلام کرد. در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: بندهای ۸ و ۹ بیانیه پایانی نشست کشورهای اتحادیه عرب، جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند و این با موضع آشکار عراق که برگرفته از تعریف واقعی و دقیق تروریسم است، همخوانی ندارد و ما معتقدیم میان موضع سیاسی برخی علیه دیگران و وارد کردن اتهام آشکار تروریستی بدون شواهد ملموس تفاوت وجود دارد؛ زیرا این سبب می‌شود منطقه و جهان این فرصت را از دست بدهند که حامیان تروریسم را مشخص کند و این به تروریست‌های واقعی برای توجیه اقدامات خود فرصت می‌دهد. بر اساس این، هیئت عراقی در اتحادیه عرب با بندهای مربوط به ایران و حزب‌الله مخالف است.

3ـ راه‌حل ثابت اصلاح‌طلبان در شرایط مختلف!
روزنامه «همدلی» در گزارشی با عنوان «آیا زمان برجام منطقه‌ای فرا نرسیده است؟» نوشت: «آخرین پایگاه داعش در سوریه هم برچیده شد. سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، شخصاً فرماندهی این عملیات را برعهده داشت. پیشترها نیز با مشارکت ایران، ارتش و نیروهای مردمی عراق موفق شده بودند داعش را در عراق شکست دهند... حال با نظرداشت تفوق ایران در منطقه به مدد نیروی نظامی، آیا زمان آن نرسیده است که این داشته‌ها در عرصه نظامی، به مدد دیپلمات‌های وزارت امور خارجه و با پیروی از مدل مذاکرات برجام، به امنیت پایدار و روابط دوستانه ایران با همه همسایگانش منجر شود؟» گفتنی است، روزنامه‌های اصلاح‌طلب در شرایط مختلف که گاهی این شرایط 180 درجه نیز با یکدیگر متفاوتند، یک راه‌حل و پیشنهاد ثابت دارند و آن، پیروی از مدل برجام است!

4ـ افتخار خادمی رهبر معظم انقلاب
عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه «جوان» در یادداشتی تلگرامی با تیتر «سردار یا خادم؟» در واکنش به برخی مطالب تخریبی در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی، نوشت: «پس از پخش کلیپ جناب حقانیان درباره معاون اول رئیس‌جمهور ـ که خوشبختانه مجدداً توضیح داد که قصد سوئی نداشته است ـ خناسان به واسطه ایشان دو نهاد بیت رهبری و سپاه را مورد هجوم قرار داده‌اند و به صورت مستمر از واژه سردار برای ایشان استفاده می‌کنند. لازم است همگان بدانند ایشان نه تنها سردار سپاه نیستند که هیچ عضویتی در نیروهای مسلح نداشته و ندارند. افتخار خادمی رهبر معظم انقلاب عنوان گویاتری است که آقای حقانیان مفتخر به آن هستند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات