صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۰۶۵۵۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 1 آذر

بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره برخی حاشیه‌های ایجاد شده در زمینه قرارداد توتال اظهار داشت: توتال ۵۶ میلیون یورو تعهد کرده و بر اساس آن، در حال پیشبرد کارها است. وزیر نفت درباره اینکه توتال چه زمانی می‌تواند از توسعه فاز ۱۱ کناره‌گیری کند، گفت: اگر تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران اعمال شود، توتال ممکن است قرارداد را ترک کند که در صورت ترک توتال، سهم آن به دو شرکت دیگر این کنسرسیوم (سی‌ان‌پی‌سی‌آی و پتروپارس) می‌رسد.
صادق خرازی، مؤسس حزب ندای ایرانیان با انتشار تصویری از حاج قاسم سلیمانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «سردار سربدار برادرم قاسم زنده باشی! شرف با نام تو معنا می‌یابد. گفتی و انجام دادی؛ امروز داعش را و فردا نیز دشمنان دیگر ایران و اسلام را نابود خواهید کرد. تو مرد روزهای سخت این کشور و امت اسلام هستی، عمرت به بلندای آفتاب باد که نامت لرزه بر اندام دشمن افکند، سلام بر تو عزیزتر از جانم.»
احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از طرح سؤال یا استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مسئولیت احداث ساختمان بیمارستان‌هایی که به تازگی افتتاح شده، نظیر اسلام‌آباد غرب که در زلزله کرمانشاه آسیب دیده، به‌ عهده وزارتخانه راه و شهرسازی است، بنابراین تصمیم گرفتیم آقای آخوندی به‌ نحوی پاسخگوی مردم و نمایندگان باشد.
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: توقع ما این است که حزب‌الله سلاح را کنار گذاشته و برای حاکمیت دولت لبنان احترام کامل قائل شود. وزارت خارجه این کشور اروپایی که به تازگی میزبان حریری بوده است، بدون اشاره به مجاهدت‌های رزمندگان حزب‌الله در مقابله با تروریست‌ها در سوریه ادعا کرد: بر این باوریم که دخالت حزب‌الله در جنگ سوریه خطرناک است.
یالچین تاپچو، دستیار رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: زمان تجدید نظر درباره عضویت ترکیه در ناتو فرا رسیده است. وی افزود: پارلمان ترکیه باید موضوع عضویت ترکیه در ناتو را بررسی کند. ناتو در این امر مقصر است که ترکیه در عرصه دفاعی به دیگر کشور‌ها وابسته است.
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی با اشاره به دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در سوچی، تأکید کرد: این دیدار نشان‌دهنده موافقت دمشق با طرح‌های صلح روسیه، ایران و ترکیه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات