تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۶۵۶۴

جولان نئوفاشيست‌ها در جنوب آسيا

پایگاه بصیرت / حبیب صدیقی/ مترجم: عاطفه رضوان‌نیا

(روزنامه ايران ـ 1396/06/26 ـ شماره 6596 ـ صفحه 16)

نمی دانم از کجا آغاز کنم. در بسیاری از قسمت‌های آسیا، آفریقا و امریکای لاتین، قدرت در دست رژیم‌هایی است که همچون فراعنه عصر حضرت موسی(ع) عمل می‌کنند. آنها هیچ احساس مسئولیت و ندامتی نسبت به فعالیت‌های جنایتکارانه خود ندارند. به ثروت‌های ملی دست‌اندازی می‌کنند و این ثروت‌ها را چون دارایی شخصی خود قلمداد کرده و در راه نادرست از آن بهره می‌گیرند. آنچه که این نظام‌های فرعونی اغلب فراموش می‌کنند این است که ما در قرن بیست و یکم به سر می‌بریم، قرنی که کنترل کامل اطلاعات در آن کاری ناشدنی است. بالاخره گهگاه افراد پردل و جرأتی (مثل اسنودن و منینگ) پیدا می‌شوند که چهره زشت حقیقت را افشا کنند و از جنایت‌های طبقه حاکم پرده بردارند.

فاشیسم در هندوستان

در کشور هند، با اکثریت جمعیت هندو، که نارندا مودی و حزب بهاراتیا جاناتا (بی جی پی) در رأس قدرت هستند، هر روز گزارش‌هایی از شکنجه و آزار و اذیت و حتی کشته شدن مسلمانان، مسیحیان و دالیت‌ها که از گوشت پرهیز نمی‌کنند، به گوش می‌رسد. این افراد بنا به آنچه در آیین هندو «محافظت از گاو» خوانده می‌شود، مورد خشونت قرار می‌گیرند. هنوز یک ماه از کشته شدن جنید خان، 16 ساله، که به همراه برادرش با قطار از دهلی به خانه بازمی‌گشت نگذشته بود که مورد مشابه دیگری گزارش شد. یک خانواده 10 نفره مسلمان شامل زن، بچه، چند فرد مسن و یک نوجوان معلول که با قطار از جشن عروسی به خانه بازمی‌گشتند، مورد حمله جمعیتی خشمگین قرار گرفته و با میله‌های آهنی و چوبدستی تا سر حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

بر طبق گزارش‌ها، جمعیتی شامل 30 تا 35 نفر با شکستن پنجره اضطراری قطار مسیر شکوه‌آباد-کاسگنج فریاد «آنها را بکشید، آنها مسلمان هستند» سر می‌دهند و سپس به این خانواده حمله ور می‌شوند. این خانواده مسلمان گفته‌اند، ضاربان ضمن پاره کردن لباس زنان و آزار و اذیت آنها، جواهراتشان را هم به غارت برده‌اند. در جریان یک حادثه دیگر، مردی که مظنون به حمل گوشت گاو بود در محله ناگپور بهارسینجی مورد حمله قرار گرفت. این مرد ادعا کرده گوشت گوسفند حمل می‌کرده و نه گاو. نمونه‌ای از گوشت برای تشخیص به پزشکی قانونی فرستاده شد. این حمله فقط دو هفته بعد از آنکه نارندا مودی حمله به افراد به نام محافظت از گاو را محکوم کرد، رخ داد. او طی سخنرانی خود گفت: «کشتن مردم تحت عنوان مراقبت از گاو پذیرفتنی نیست. این اعمال مورد تأیید ماهاتما گاندی نبود.»

اما سؤال مهم که شایسته پاسخ داده شدن است این است که آقای مؤدی براستی برای تنبیه هندوهای تروریستی که مسلمانان را به جرم خوردن گوشت مورد محاکمه قرار می‌دهند، چه کرده است؟ پاسخ «هیچ» است. بیانیه شیرین و نجیبانه او هیچ تأثیری نداشت. چرا که فقط چند ساعت بعد از صدور این بیانیه دو مسلمان در جهارکهند مورد حمله قرار گرفتند. طبق آمارهای گردآوری شده توسط ایندیااسپند در طول 8 سال گذشته (از سال 2010)، یعنی از زمانی که نخست‌وزیر نارندا مودی به قدرت رسید، تعداد حملات به مسلمانان افزایش چشمگیری داشته است. حرف زدن صرف از حملات مشابه جلوگیری نمی‌کند، باید در این زمینه به جد وارد عمل شد. در هندوستان به وضوح نیروهای فاشیست هندو در حال بازگشت به صحنه قدرت هستند. این نیروها به اندازه کافی برای بازگرداندن بی‌قید و شرط قدرت به راج‌های هندو، بدون در نظر گرفتن حقوق اقلیت‌های دیگر هندی، احساس قدرت می‌کنند.

انکار جنایت به شیوه نازی‌ها در میانمار

در همسایگی هند، کشوری است که در آن وضعیت اقلیت‌ها حتی از وضعیت اقلیت‌های هند نیز بدتر است. اکثریت بودایی میانمار به نسل کشی اقلیت‌های مذهبی که هیچ سلاحی برای دفاع از خود ندارند می‌پردازند و در این میان نه تنها هیچ کسی این اکثریت را از ارتکاب چنین جنایاتی باز نمی‌دارد، بلکه هیچ صدایی نیز در جهت محکوم کردن این جنایت‌ها در سراسر این کشور شنیده نمی‌شود.

مسلمانان روهینگیا بیش از هر اقلیت دیگری در کره زمین مورد آزار و اذیت و تعقیب قرار گرفته‌اند. فقط در چند ماه گذشته گزارش‌هایی مبنی بر به آتش کشیده شدن روستاهای روهینگیا، تجاوز به زنان، دستگیری، آزار و شکنجه، بازداشت و کشتار مردم با هدف ایجاد رعب و وحشب بیشتر در میان این جامعه اقلیت، که هم‌اکنون در معرض قحطی و گرسنگی نیز هستند، دریافت شده است. اجازه دسترسی به غذا به آنها داده نمی‌شود. در حدود 250 هزار مسلمان روهینگیا در نتیجه آخرین سرکوب رخ داده، بی‌خانمان شده و بسیاری دیگر مجبور شدند به بنگلادش فرار کنند. البته آنگ سان سوچی، رهبر بودایی‌های میانمار و دولت ائتلاف ملی او، کاملاً منکر رخ‌ دادن چنین جنایت‌های هولناکی توسط نیروهای امنیتی خود شده‌اند. اصلاً به عقیده سوچی، روهینگیا وجود خارجی ندارند. چقدر راحت! سوچی به شیوه نازیسم و فاشیسم انکار می‌کند، او می‌خواهد تاریخ زدایی کرده و هستی روهینگیا که پدران و اجدادشان در منطقه آراکان (ایالت راخین امروزی) از زمان‌های خیلی دور زندگی می‌کرده‌اند را انکار کند.

در ماه‌های اخیر، اروپا و امریکا هم صحنه جنایت‌های ناشی از نفرت یا همان تروریسم بوده‌اند آخرین قربانی، باکاری هندرسون، بود که هفته گذشته در یونان کشته شد. جوان 22 ساله‌ای که مشغول گذران تعطیلات تابستانی خود بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آریزونا امریکا بود، توسط 15 مرد که همگی صرب بودند مورد ضرب و شتم قرار گرفته و کشته شد. همگی جنایت‌های وحشیانه صرب‌ها و کشتار دسته جمعی و نسل کشی‌ای را که توسط آنها در اوایل دهه 90 میلادی انجام گرفت به خاطر داریم. آنها هزاران مسلمان را در بحران بالکان قتل عام کردند. اعمال صرب‌ها چهره سکولار اروپا را کاملاً تیره و تار کرد و این گروه به خاطر جنایت‌هایی که آن زمان مرتکب شدند، هرگز تبرئه نشدند. حال آنکه همچنان به چنین جنایت‌هایی دست می‌زنند. قتل باکاری نمونه‌ای آشکار از وجود حس نفرت در میان این گروه قومی است.

من واقعاً نگران افزایش موج افراطی‌گری در سراسر زمین هستم. در همه جای این کره خاکی نیروهای فاشیستی در حال قدرت گرفتن و قتل عام هستند. آنها به کمک ایدئولوژی‌های زهرآگین و تنگ نظرانه خود مشغول بردن همه بازی‌ها و رسیدن به رأس حکومت‌ها هستند. به نظر می‌رسد که عرصه زندگی برای اقلیت‌ها در سراسر دنیا هر روز تنگ‌تر می‌شود. اقلیت‌هایی که یا کشته می‌شوند یا برای ادامه زندگی مجبور به مهاجرت می‌شوند.

منبع: Islamicity

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/200035

ش.د9602432

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات