تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۰۶۷۹۱

نظر رئیس شورای اسلامی فلسطین درباره نقش ایران در نابودی داعش

رئیس شورای اسلامی فلسطین گفت: با اتحاد جهان اسلام و با حمایت مادی، معنوی و تسلیحاتی ایران، ملت و دولت سوریه توانستند علیه گروه تروریستی داعش به پیروزی دست یابند.

به گزارش بصیرت، شیخ محمد نمر زغموت رئیس شورای اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در حاشیه اجلاس جهانی "محبان اهل‌بیت و مسئله تکفیری‌ها" که روزهای اول و دوم آذر در تهران برگزار شد، با بیان اینکه محور مقاومت توانست با پایداری و حمایت جمهوری اسلامی ایران گروه‌های تروریستی را نابود سازد اظهار داشت: امیدوارم با پایان یافتن بحران تروریسم در منطقه، توجه مسلمانان بار دیگر به سوی قضیه فلسطین معطوف شود.

شیخ محمد نمر زغموت افزود: به فضل خداوند و با اتحاد جهان اسلام و با حمایت جمهوری اسلامی ایران که حمایت مادی، معنوی و تسلیحاتی را فراهم ساخت و با تلاش و مجاهدت رزمندگان قهرمان مقاومت از کشورهای مختلف منطقه که از اسلام ناب محمدی پیروی می کنند، ملت و دولت سوریه توانستند علیه گروه تروریستی داعش به پیروزی دست یابند.

وی با بیان اینکه مبارزه با دشمن تنها محدود به سلاح نمی‌شود بلکه این مساله نیازمند حمایت معنوی، رسانه‌ای و تسلیحاتی است، گفت: تکفیری‌ها تلاش کردند با برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی و حمایت غرب و آمریکا و با بکارگیری ترفندهای مختلف ترس و تطمیع سوریه را تجزیه کنند. ملت سوریه در مقابل این توطئه تاکید کرد از حمایت از فلسطین و مقاومت دست بردار نیست.

رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان تأکید کرد: به همین دلیل حمله جهانی سرسختی علیه سوریه با حمایت برخی کشورهای منطقه و رهبران کشور های عربی خلیج فارس که خود را به ناحق امیر و پادشاه بر این کشورها منصوب کرده‌اند صورت گرفت. جبهه مقاومت در نهایت با پایداری کامل، عدم نشان دادن ضعف و کوتاه نیامدن در مقابل این هجمه سرسختانه به یک پیروزی که نتیجه طبیعی این پایداری بود، دست یافت.

شیخ زغموت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چه مسائلی باعث ظهور و پدید آمدن جریان های تکفیری در جهان اسلام می‌شود، تصریح کرد: همه ما باید بدانیم که این پدیده‌ها ساخته و پرداخته دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و فرانسه هستند و این کشورها باید بدانند که تبعات این جریان ها کشورهای آنها را هدف قرار خواهد داد و بهمین دلیل است که این هجمه تکفیری امروز اروپا را هدف قرار داده و در آینده آمریکا را نیز هدف قرار خواهد داد.

این شخصیت فلسطینی در ادامه، جذب جوانانِ به حاشیه رانده شده در برخی کشورهای اسلامی از سوی گروه های تروریستی تکفیری را از دیگر عوامل مؤثر در گسترش این جریان ها دانست.

وی همچنین سطحی‌گری برداشت تکفیری‌ها از اندیشه های اسلامی را یکی دیگر از عوامل  گسترش جریان های تکفیری دانست و افزود: تکفیری ها حقیقت اسلام و قرآن را مورد مطالعه قرار نداده‌اند بلکه بدون توجه به ماهیت آیات و متون دینی تنها به ظاهر متون و بدون درک واقعیت های آن، اکتفا کرده‌اند.

شیخ زغموت با بیان اینکه تکفیری ها برداشت‌های ناصحیح خود از اسلام و قرآن را به خردسالان و طرفداران آنها تلقین کردند، اظهار داشت: این مساله باعث شده تا این افراد در رسیدن به حقیقت ناکام بمانند و علیه دیگر افراد جوامع اسلامی جبهه بگیرند و حالا کار به جایی رسیده که فرزند، پدر خود را در صورتی که با وی همرأی نشود، به قتل می‌رساند.

رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان با اشاره به درگیری های کشورهای اسلامی با یکدیگر تاکید کرد توان جهان اسلام باید در مبارزه با رژیم صهیونیستی به کار گرفته شود. مسلمانان بدلیل جنگهای فی ما بین خود قضیه فلسطین را از یاد بردند و در صورتی که بتوانیم از این جنگ ها عبور کنیم بی شک قضیه فلسطین در رأس مسائل جهان اسلام قرار خواهد گرفت. در آن صورت همه متوجه خواهند شد که رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت سست‌تر است. در صورتی که جهان اسلام و عرب با یکدیگر متحد شوند رژیم صهیونیستی توان ایستادگی در مقابل آنها را نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات