صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۷۰۲۹

از دروغ سعودی‌‌ها تا ناکارآمدی برجام

اعتراف شرق به ناکارآمدی برجام در اقناع عمومی
روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» با انتقاد از عملکرد دولت، نوشت: هنوز چند هفته از اين پيروزي شيرين(انتخابات ریاست‌جمهوری) نگذشته بود که برخي تغيير رويه‌ها در رفتار دولت محترم نمايان شد و به نگراني برخي از حاميان ديروز و امروز دولت دامن زد. آيا دولت به‌ واقع از آنچه به حاميانش وعده داده بود، فاصله گرفته است؟ پاسخ به اين پرسش مستلزم در اختيار داشتن اطلاعات کافي از ضرورت‌هاي رفتاري اين روزهاي دولت است. این روزنامه با اشاره به ضرورت توجیه و اقناع پايگاه اجتماعي حامي دولت تأکید کرد: امروز در حوزه عمومي جامعه ديگر نمي‌توان فقط با تکيه بر گفتمان برجام و بازسازي دستاوردهاي احتمالي آن از دولت حمايت و بدنه اجتماعي را قانع كرد.

مقامات سعودی دروغ می‌گویند
«نیویورک‌تایمز» در مطلبی با اشاره به شلیک موشک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان سعودی و ادعای آمریکا و حتی رئیس‌جمهور این کشور درباره هدف گرفته شدن این موشک به وسیله سامانه‌های دفاع موشکی عربستان که البته ساخت آمریکا هستند، نوشت: تحلیل تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی مبین نادرست بودن ادعای عربستانی‌ها است. بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته و مستندات موجود، کارشناسان گفته‌اند کلاهک موشک شلیک شده یمنی‌‌ها بدون هیچ مانعی بر فراز دفاع موشکی عربستانی‌ها پرواز کرده و نزدیک به هدف خود در فرودگاه ریاض اصابت کرده و هنگام اصابت به قدری نزدیک ترمینال داخلی بوده است که مسافران با ترس از جای خود پریده‌اند.

ربط دادن عجیب شکست داعش به برجام!
روزنامه «آرمان» در یادداشتی عجیب با عنوان «برجام و پیروزی بر داعش» نوشت: «پیروزی بر داعش در بخش مهمی حاصل گشایش‌های اقتصادی و سیاسی ناشی از برجام بوده است. اگر برجام نبود، داعش بود. اگر برجام نبود، امروز ایران در ذیل تهدیدات فصل هفتم شورای امنیت و معضلات ناشی از تنگناهای تحریم‌های اقتصادی بود. در این شرایط نه‌ تنها تهدید داعش پایان نیافته بود، بلکه دامنه آن می‌توانست به داخل مرزهای ایران نیز سرایت نماید.» گفتنی است، پیشتر مسئولان دولتی چون رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای و... دستاورد ایران از برجام را تقریباً هیچ عنوان کرده بودند.

دوست دارم دست قاسم سلیمانی را ببوسم
محمدعلی ابطحی، از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلبان و رئیس دفتر رئیس‌جمهور اصلاحات در کانال تلگرامی‌اش درباره حاج‌قاسم سلیمانی نوشت: وقتی در خبرها خواندم که سردار محبوب ایرانی، قاسم سلیمانی نامه رئیس سازمان سیا را نخوانده و پس فرستاده، غرور وصف‌ناشدنی در وجودم حس کردم. دوست داشتم دستش را ببوسم. مهم نیست با قاسم سلیمانی و سیاست‌های فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی موافق باشیم یا نباشیم؛ اما حس زیبایی است که یک فرمانده ایرانی نامه رئیس سیا را نه می‌خواند و نه تحویل می‌گیرد. مفهوم استقلال که در شعارهای انقلاب بود، همین رفتارهاست که جلوی دخالت خارجی باید مغرورانه رفتار کرد.

مانور ویژه اروپایی‌ها بر موشک‌های دفاعی ایران!
خبرگزاری «رویترز» به نقل از وزارت خارجه فرانسه نوشت: آلمان و فرانسه به طور مشترک از ایران خواسته‌اند که برنامه ساخت موشک‌های بالستیک خود را رها کند! «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک همراه با «زیگمار گابریل» همتای آلمانی خود اعلام کرد: «ما دیدگاه مشترکی را در لزوم عدم پیگیری برنامه ساخت موشک‌های بالستیک از سوی ایران و دست کشیدن این کشور از توطئه‌چینی‌ در منطقه داریم.» گفتنی است، مقامات مختلف اروپایی در ماه‌های اخیر همگام با آمریکایی‌ها کشورمان را به وضع تحریم‌های جدید به دلیل توان دفاعی تهدید کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات