تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۰۷۱۳۸
اعتراف جروزالم‌پست:

ایران در مناقشات منطقه پیروز شده است

(روزنامه كيهان - 1396/06/06 – شماره 21708 – صفحه 2)

نشریه صهیونیستی «جروزالم‌پست» با بیان اینکه مجموع تحولات منطقه‌ای در جهت منافع ایران پیش رفته است، نوشت اسرائیل و کشورهای عربی باید علیه تهران اتحاد ایجاد کنند.

به گزارش فارس، نشریه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در گزارشی با عنوان «ایران پیروز سوریه است»، نوشت: در منطقه دو اردوگاه در حال فعالیت هستند؛ یکی به رهبری ایران که به صورتی «متحد بر اساس منافع ضروری» عمل می‌کند و دیگری متشکل از مخالفان ایران که ناهماهنگ و آشفته است.

«جاناتان اسپایر» نویسنده این مطلب با‌اشاره به سفر هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سوچی روسیه برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور، نوشت: تل‌آویو از توافق آتش‌بس صورت‌گرفته میان روسیه و آمریکا نگران است و آن را برای ممانعت از حضور ایران در نزدیکی جولان ناکافی می‌داند.

آغاز عملیات آزادسازی شهر «تلعفر» عراق با مشارکت نیروهای «حشد‌الشعبی»، مخالفت ایران و کشورهای قدرتمند با همه‌پرسی استقلال کردستان عراق، سفر اخیر سردار «محمد حسین باقری» رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه، سفرهای منطقه‌ای «مقتدی صدر» و برجسته شدن نقش مصر در مذاکره برای آتش‌بس در قوطه شرقی و حمص، از جمله تحولات اخیر است که نویسنده مطلب به آنها ‌اشاره کرده است.

وی در یادداشت خود آورده است : معنی همه این تحولات دیپلماتیک و نظامی چیست؟ با نگاهی به الگوی رخدادها، بلافاصله می‌توان دریافت که تنها فعالیت‌های یک بازیگر مبتنی بر یک الگوی متحد است. آن بازیگر ایران است.

به نوشته اسپایر، در حال حاضر قطر، ترکیه و حماس که همگی حامی اسلام سیاسی هستند به سمت ایران گرایش پیدا کرده‌اند و در مقابل جبهه متشکل از عربستان، مصر، امارات و اردن هماهنگی لازم برای مقابله با جبهه ایران را ندارد.

وی در ادامه نوشته است: «نیروهایی را که در این مقاله به آنها‌ اشاره شد را به یاد بیاورید: اسرائیل، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، دولت منطقه کردستان [عراق]، مصر، نیروهای شبه نظامی کرد در منطقه و به آنها اردن، باقی‌مانده‌های غیرافراطی شورشیان سوریه را هم برای تکمیل تصویر اضافه کنید. این‌ها عناصر مرکزی هستند که هریک در جبهه مربوط به خود، در برابر پیشروی ایران در خاورمیانه ایستاده‌اند»

در پایان این یادداشت آمده است: «بین اینها اختلافات، مناقشات و در مواردی رقابت‌های شدید وجود دارد. همه چیز تا حد زیادی به ایجاد خطوط ارتباطی و همکاری در این اردوگاه بستگی دارد. رقابت بین این دو گروه در محیط عراق و سوریه، مناقشه راهبردی مرکزی خاورمیانه امروز است»

http://kayhan.ir/fa/news/112530

ش.د9603557

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات