صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۷۲۶۳

اخبار کوتاه سه‌شنبه 21 آذر

وبگاه «میدل‌ایست‌آی» در خبری مدعی شده است، مقامات آمریکایی به طور مخفیانه «سعدبن‌خالد بن سعدالله الجبری» وزیر سابق کشور و عضو شورای امور سیاسی و امنیتی عربستان را به مقامات سعودی تحویل داده‌اند. به گفته منابع مطلع، الجبری که پیشتر از او به عنوان دست راست «محمدبن‌نایف» ولی‌عهد سابق عربستان نام برده می‌شد، خاک این کشور را به بهانه معالجات پزشکی به مقصد آمریکا ترک کرد و با روی کار آمدن «محمدبن‌سلمان» ولی‌عهد جدید، وی به درخواست‌های او برای بازگشت به کشور اهمیتی نداد.
ابراهیم اصغرزاده از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: «اگر دولت در همین مسیر فعلی حرکت کند، متأسفانه در انتخابات آینده اصلاح‌طلبان شکست خواهند خورد و جریانی مشابه جریان احمدی‌نژاد به قدرت می‌رسد و اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه برای سالیان دراز از عرصه سیاسی کشور حذف خواهند شد. خطر بازگشت احمدی‌نژاد که اکنون در جامعه در حال تراوش است، به‌شدت حس می‌شود.»
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: «معتقدم این جنگ (یمن) احمقانه بوده و در تضاد با منافع عربستان سعودی و امارات است.» گوترش با تأکید بر راه‌حل سیاسی و نیاز مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه، ابراز امیدواری کرد که محاصره این کشور از سوی عربستان پایان یابد.
«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس که در مجلس اعیان این کشور گزارشی از سفر خود به چند کشور از جمله ایران ارائه کرد، گفت: «پارلمان [انگلیس] از نقش مخرب ایران در درگیری‌های سراسر منطقه، از جمله در سوریه و یمن آگاه است. رایزنی‌های ما درباره این موضوعات، صریح و سازنده بود.»
«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره ادعاهای چند زن مبنی بر آزار جنسی آنها از سوی ترامپ گفت: «رئیس‌جمهور به این اتهامات مستقیم پاسخ داده و تمام اینها را تکذیب کرده است.»
محمدمهدی مافی، کارشناس اقتصاد مسکن گفت: افزایش ۱۵ درصدی قیمت دلار ابتدا تأثیر خود را روی بازارهای نقدشونده، همچون طلا می‌گذارد و با فاصله زمانی سبب همین مقدار رشد در بخش مسکن خواهد شد.
قطر قراردادی هشت میلیارد دلاری برای خرید 24 هواپیمای جنگنده تایفون با انگلستان امضا کرد که بزرگ‌ترین سفارش خرید این نوع هواپیما در یک دهه گذشته به شمار می‌رود.
در نظرسنجی مؤسسه آمریکایی پیو، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با محبوبیتی کمتر از پنج درصد منفورترین مقام سیاسی منطقه شناخته شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات