تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۰۷۳۰۹

به انقلاب خيانت نكنيم

پایگاه بصیرت / دکتر یدالله جوانی

(روزنامه جوان ـ 1396/06/15 ـ شماره 5182 ـ صفحه 2)

حفظ انقلاب و دستاوردهاي آن، يك وظيفه و تكليف همگاني است. انقلاب اسلامي با ماهيت ديني، اسلام را حياتي دوباره بخشيد و اميدهاي فراواني را براي برپايي تمدن نوين اسلامي در قرن بيست و يكم به وجود آورده است. انقلاب اسلامي، همانگونه كه تمامي مستكبرين عالم و قدرت‌هاي شيطاني را به وحشت انداخته و نگران ساخته، تمامي مستضعفان جهان را به آينده‌اي درخشان اميدوار كرده است. طي قريب چهار دهه گذشته، جبهه مستكبرين با محوريت امريكا، براي نابودي انقلاب اسلامي همه توان خود را به كار گرفت و در اين راستا، هزينه‌هاي بسياري را متحمل شد اما ملت ايران در پرتو قدرت ايمان و با برخورداري از رهبري حكيم و بصير تمامي توطئه‌ها و فتنه‌هاي طراحي شده عليه انقلاب و جمهوري اسلامي را يكي پس از ديگري خنثي كرد و دشمنان را ناكام ساخت.

خستگي انقلابيون و انصراف از ادامه راه و حركت در مسير انقلاب، دنياگرايي و عافيت‌طلبي نيروهاي باسابقه انقلابي، تجديدنظرطلبي در آرمان‌ها و اهداف انقلاب، نفوذ نيروهاي غيرانقلابي در صفوف انقلابيون و استحاله شدن برخي چهره‌هاي پيشكسوت در انقلاب، از خطرات جدي متوجه هر انقلابي و از جمله انقلاب اسلامي است. اكنون تمامي اين خطرات عليه جمهوري اسلامي مشاهده مي‌شود و در مواردي هم خسارت‌هايي از ناحيه اين مقوله‌ها، متوجه حركت انقلاب اسلامي شده است. در چنين شرايطي، رسالت نيروهاي انقلابي اصيل بسيار سنگين است. از خطراتي كه اكنون متوجه حركت انقلابي ملت ايران شده، تلاش‌هايي است كه از ناحيه جرياني خاص براي پايان‌بخشي به دوران انقلاب در حال انجام است. اين تلاش‌ها در حالي انجام مي‌شود كه انقلاب در نيمه راه است و هنوز آرمان‌هاي انقلاب و اهداف والاي آن تحقق پيدا نكرده است.

رهبر فرزانه و حكيم انقلاب اسلامي كه در قريب سه دهه اخير، به‌هنگام خطرات متوجه انقلاب را گوشزد نموده‌اند، اين خطر را در ديدار جمعي از طلاب و فضلاي حوزه علميه تهران در آستانه سال تحصيلي، اينچنين متذكر شدند: «انقلاب ادامه دارد، اينكه بعضي‌ها اين جور القا كنند، اين جور بنويسند و بگويند كه خب انقلاب يك حادثه‌اي بود، تمام شد، برگرديم به زندگي‌ عادي، اين خيانت به انقلاب است؛ انقلاب تمام نمي‌شود.» عبارت خيانت به انقلاب را همگان بايد جدي بگيرند. اين عبارت را جريان‌هاي سياسي، نخبگان فكري و مسئولان در سطوح مختلف، بايد جدي بگيرند.

انقلاب اسلامي ثمره خون صدها هزار شهيد و مجاهدت‌هاي فراوان در طول تاريخ است. جرم خيانت به انقلاب به طور قطع يك جرم سنگين و نابخشودني خواهد بود. كساني كه در جمهوري اسلامي عهده‌دار مسئوليت مي‌شوند، بايد با تفكر انقلابي، روحيه انقلابي و منش انقلابي، از جايگاه مسئوليتي خود شتاب‌بخش به حركت انقلاب اسلامي براي نيل به اهداف باشند. رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مورد اشاره در ادامه بيانات فوق مي‌فرمايند: «من آن روز در جمع آقايان مسئولان گفتم؛ انقلاب، هنجارهاي گذشته را به هم مي‌ريزد، هنجارهاي جديدي را در جامعه به وجود مي‌آورد. حفظ اين هنجارهاي جديد، تداوم انقلاب است؛ و اينها سخت است، اين كارهاي مشكلي است. همان دست‌ها و همان قدرت‌هايي كه با اصل انقلاب با همه وجود مخالف بودند و كارشكني مي‌كردند، با همين تداوم هنجارهاي انقلابي مخالفت خواهند كرد، دشمني خواهند كرد؛ كمااينكه مي‌بينيد دارند مي‌كنند. بنابراين اگر انقلاب مبارزه لازم داشت تا به پيروزي برسد، امروز هم مبارزه لازم است تا بتوانيم اين هنجارهاي انقلاب را تثبيت كنيم، بايد به نتيجه برسانيم تا جامعه بشود جامعه اسلامي.»

از ديدگاه امام (ره)، مقام معظم رهبري و تمامي انديشمندان مسلمان صاحبنظر در حوزه انقلاب اسلامي، تشكيل جامعه اسلامي، از اهداف اصلي انقلاب اسلامي است.

جامعه اسلامي، آن جامعه‌اي است كه ارزش‌هاي اسلامي در آن حاكم باشد. شهيد مطهري رضوان‌الله تعالي عليه در تعريف انقلاب اسلامي و اهداف آن مي‌گويند:‌«انقلاب اسلامي راهي است كه هدف آن اسلام و ارزش‌هاي اسلامي مي‌باشد و انقلاب و مبارزه، تنها براي برقراري ارزش‌هاي اسلامي انجام مي‌گيرد.» نكته بسيار مهم آن است كه شرط لازم براي رسيدن به جامعه اسلامي به معناي دقيق كلمه، تشكيل دولت اسلامي است. دولت اسلامي، آن دولتي است كه مشي تمامي مديران و كارگزاران، قوانين و مقرراتش اسلامي باشد. بسيار روشن است كه با گذشت قريب 40سال از پيروزي انقلاب اسلامي، به‌رغم دستاوردهاي فراوان و موفقيت‌هاي بزرگ نظام اسلامي، هنوز تا رسيدن به دو هدف مذكور فاصله فراواني داريم.

مقام معظم رهبري وضعيت كنوني انقلاب را نسبت به اهداف در ديدار ياد شده، چنين توصيف مي‌نمايند: «ما جامعه اسلامي نداريم، ما دولت اسلامي هم نداريم، از آن مراحل چندگانه‌اي كه ما مطرح كرديم، هنوز در دولت اسلامي‌اش مانده‌ايم؛ بعد از دولت اسلامي نوبت جامعه اسلامي است؛ ما اين مراحل را در پيش داريم. ما ‌توانستيم يك انقلاب اسلامي ـ يعني يك حركت انقلابي ـ به وجود بياوريم؛ توانستيم براساس آن حركت، يك نظام اسلامي به وجود بياوريم؛ خيلي خب، تا اينجا توفيق حاصل شده كه خب خيلي هم مهم است؛ لكن بعد از اين ايجاد يك دولت اسلامي است، يعني ايجاد تشكيلات مديريتي اسلامي براي كشور؛ ما در اين قضيه هنوز خيلي فاصله داريم تا به مقصود برسيم.» بديهي است كه هر نوع حركت و اقدام كه مانع حركت انقلاب به سمت اين اهداف باشد، خيانت قطعي به انقلاب است.

http://www.Javann.ir/870693

ش.د9603738

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات