صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۰۷۳۵۲

انگیزه‌ها و مواضع اروپایی‌ها درخصوص برنامه‌ موشکی ایران چیست؟

غرب در این تصور است که با برجام بازوی هسته‌ای ایران گرفته و حال با طرح حذف توان موشکی سعی در نابودی توان ایران دارد تا طرح حذف ایران از منطقه و البته تخریب جایگاه آن به عنوان کشوری ضد نظام سلطه را محقق سازد.
فدریکا موگرینی مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و افرادی همچون ماکرون رئیس جمهور فرانسه، ترزا می نخست وزیر انگلیس و گابریل وزیر خارجه آلمان در مواضع متعددی ادعای تهدید بودن برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران و لزوم مقابله با آن را مطرح کرده‌اند. با توجه به اینکه توان نظامی ایران ماهیت دفاعی داشته و هیچ تهدیدی برای اروپا نمی‌باشد این سوال مطرح است که هدف آنان از این جوسازی‌ها چیست؟ در باب دلایل این رویکرد به اختصار چند نکته قابل توجه است.- کشورهای مذکور در درون با چالشهای اقتصادی و سیاسی و اعتراض مردمی مواجه هستند لذا با دشمن سازی فرضی همچون ادعاها علیه روسیه و جمهوری اسلامی ایران سعی در اولیت سازی مسائل امنیتی برای کاهش اعتراض‌های مردمی دارند.
-بزرگان اروپا به دنبال افزایش بودجه ناتو و البته تشکیل نیروی نظامی واحد اروپایی هستند در حالی که ملت‌های اروپایی و بسیاری از اعضا اتحادیه اروپا با این طرح‌ها مخالف هستند آنها با دشمن سازی خارجی سعی در توجیه این اهداف نظامی دارند.
-کشورهای غربی همواره به دنبال سلطه بر غرب آسیا بوده و هستند در حالی که جبهه مقاومت مانع تحقق این طراحی است. غرب در این تصور است که با برجام بازوی هسته‌ای ایران گرفته و حال با طرح حذف توان موشکی سعی در نابودی توان ایران دارد تا طرح حذف ایران از منطقه و البته تخریب جایگاه آن به عنوان کشوری ضد نظام سلطه را محقق سازد.
-غربی‌ها همواره سیاست فروش تسلیحات را اولویت خود داشته‌اند آنها با ایران هراسی سعی در تحریک کشورهای عربی به خرید‌های تسلیحاتی و سرکیسه کردن این کشورها را دارند در حالی که همزمان با ادعای ناجی رژیم‌صهیونیستی بودن به استمرار خوش خدمتی برای لابی صهیونیستی می‌پردازند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات