صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۰۷۳۵۴

نحوه مواجهه ایران با تهدیدات جدید چگونه باید باشد؟

بازنمایی نحوه مواجهه جمهوری اسلامی با چالش‌ها و روند تحریم‌های جدید امریکا و مواضع اروپا  
آمریکا و شرکای اروپایی آن تحرکات جدیدی را با محوریت تحریم‌ها و تهدیدات در پیش گرفته‌اند و البته همزمان  اهداف خود از این فشارها را مطرح کرده‌اند که واداشتن ایران به کنار نهادن توان دفاعی و موشکی و خروج از معادلات منطقه‌ از ان جمله است. حال این سوال مطرح است که راهکار ایران برای مقابله با این تحرکات چیست؟
-مهمترین مسئله همواره اصل وحدت و انسجام داخلی است که در چارچوب ارزشها و آرمان‌های انقلابی صورت می‌گیرد. خودداری از دو و یا چند پاره سازی جامعه و نگاه واحد در برابر دشمنی دشمنان مهمترین مولفه این راهبرد است.
-غرب روی چالشهای اقتصادی ایران حساب باز کرده و تحریم‌ها نیز بر این اساس است. توجه به داشته‌های درونی و تلاش برای خوداتکایی در حل چالشهای اقتصادی بویژه دوری از اقتصاد نفتی از راهکارهای مهم در مقابله با تهدیدات است.
-توان دفاعی و موشکی کشور از خطوط قرمز ملت ایران و نظام اسلامی که یکپارچگی در حفظ و ارتقا آن مولفه بازدارنده مهمی است که خنثی کننده بسیاری از تهدیدات خواهد بود.
 -جمهوری اسلامی با حضور موفق در عرصه مبارزه با تروریسم در منطقه توانسته جایگاهی مهم کسب نماید اکنون باید در آینده منطقه که برگرفته از اصل بازسازی ویرانه‌های برجای مانده از جنایات تروریسم بویژه در سوریه و عراق است ایفای نقش داشته باشد که هم منافع اقتصادی برای کشور به همراه دارد هم مولفه‌ای برای مقابله با طراحی‌های ضد ایرانی دشمنان در منطقه خواهد بود.
-بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهانی انقلاب اسلامی و جایگاه آن در نقاط مختلف جهان از جمله در آمریکای لاتین و آفریقا به جای چشم داشت به اروپا اصل مهم در ناکارآمدسازی تحریم‌ها است.


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات