صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۰۷۳۵۷

اشک تمساح آمریکا برای یمن

پایگاه خبری شبکه "صدای آمریکا" (VOA) با انتشار گزارشی تحت عنوان "بیش از 8 میلیون شهروند یمنی در یک قدمی قحطی قرار دارند" به انعکاس شرایط دردناک مردم یمن پرداخته است.
با وجود آنکه هزاران شهروند یمنی بر اثر محاصره و حملات ائتلاف سعودی به این کشور تحت حمایت ایالات متحده و بوسیله تسلیحات آمریکایی کشته شده اند، این رسانه دولتی آمریکا از محکوم کردن اقدام واشنگتن خودداری کرده و به انعکاس شرایط داخلی یمن بسنده کرده است!
در این گزارش می خوانیم:
«مقامات ارشد سازمان ملل اعلام کردند که طرفین جنگ یمن باید اجازه ورود کمک های بشردوستانه بیشتری به این کشور را بدهند؛ چرا که بیش از 8.4 مردم این کشور در یک قدمی قحطی قرار دارند.
ائتلاف سعودی که با حوثی های تحت حمایت ایران در یمن می جنگند، از ماه گذشته که موشکی به سوی ریاض پرتاب شد، بندرهای یمن را تحت محاصره قرار داده است.
"جیمز مک گلدریک" هماهنگ کننده امور بشردوستانه یمن در این رابطه اعلام کرده است که محاصره از ماه گذشته کمی بازتر شده اما همچنان شرایط بسیار بدی برای مردم یمن وجود دارد.
مک گلدریک با اشاره به این موضوع می گوید: "محاصره ادامه دار بندرهای یمن، ورود سوخت، غذا و دارو به این کشور را محدود کرده و باعث شده است که تعداد افراد آسیب پذیر در این  کشور به صورت روزافزونی گسترش یابد."
وی افزود: "جان میلیون ها شهروند یمنی از جمله 8.4 میلیون شهروندی که در یک قدمی قحطی قرار دارند به توانایی ما برای ادامه عملیات های بشردوستانه و ارائه خدمات سلامت، تامین آب آشامیدنی و غذا و سرپناه برای آن ها وابسته است."
 سازمان ملل اعلام کرده است که قحطی غذایی که بر اثر محاصره یمن به وجود آمده است، بدترین بحران انسانی جهان را رقم زده است.
 عربستان از سال 2015 حمله خود به یمن را آغاز کرده است و از آن زمان تا کنون این درگیری به کشه شدن 10.000 شهروند یمنی و آواره شدن بیش از 2 میلیون شهروند این کشور و شیوع بی سابقه وبا در یمن انجامیده که قریب به یک میلیون نفر از مردم یمن را مبتلا کرده است.
دولت آمریکا از عربستان سعودی خواسته است که ورود کمک های انسانی به یمن را تسهیل کرده و ضمن متوقف کردن جنگ به دنبال دستیابی به یک راه حل سیاسی باشند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات