بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۰۷۵۷۴

در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه 2231

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد حفظ برجام را یکی از اهداف جامعه بین المللی دانست و گفت: قطعنامه 2231 تنها از ایران درخواست می کند که موشک های بالستیک را توسعه ندهد اما آن را ممنوع نمی کند.
به گزارش بصیرت به نقل از ایرنا، ولادیمیر صفرونکوف عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت که برای بررسی گزارش دوره ای اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برجام برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: برجام یکی از دستاوردهای بزرگ جامعه بین المللی در نتیجه همکاری است. گزارش دبیرکل سازمان ملل نشان می دهد که ایران به تمامی تعهدات خود تحت برجام متعهد بوده است.
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: موارد تخلف گزارش شده مربوط به قطعنامه 2231 بوده است. باید توجه کنیم که آنچه در قطعنامه 2231 است، تنها درخواست است.
صفرونکوف اضافه کرد: اطلاعات مربوط به سفرها که پیشتر مطرح شد، نباید با موضوع برجام درگیر شود. سازمان ملل نباید به گزارش برخی کشورها که اساسا قابل صحت سنجی نیست توجه کند و ما از شورا می خواهیم چنین گزارش هایی را به عنوان منبع اطلاعات خود در نظر نگیرد.
وی گفت باید به مذاکره روی بیاوریم و از به کار بردن زبان تهدید و تحریم اجتناب کنیم.

**فرانسه: تصمیم رئیس جمهوری آمریکا تاثیری بر برجام ندارد
نماینده فرانسه هم در این نشست با ابراز نگرانی از تصمیم ترامپ برای عدم تایید برجام گفت که ایران به تمامی تعهداتش تحت برجام متعهد بوده است و آنچه رئیس جمهوری امریکا انجام داده است، هیچ تاثیری بر برجام ندارد.
فرانسوا دولاتر همچنین به مواردی که به عنوان تخلفات ایران از قطعنامه 2231 در گزارش نهایی دبیرکل سازمان ملل آمده اند اشاره کرد و افزود این موارد نگران کننده است و ایران باید پاسخگو باشد.
وی اظهار کرد ایران قول داده بود که از ابزار نظامی که توانایی حمل سلاح هسته ای داشته باشند استفاده نکند و گزارش هایی بوده است که از ماشین هایی استفاده شده است که توانایی حمل موشک هایی با قابلیت حمل سلاح هسته ای را دارند.
نماینده فرانسه یادآور شد در مورد سفرهای ژنرال سلیمانی که تحت ممنوعیت سفر است، لازم است کشورهای عضو سازمان ملل به این ممنوعیت سفر احترام بگذارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات