صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۰۷۷۶۶

از تیرگی روابط تا وارونه‌انگاری تکراری

1ـ وارونه‌انگاری‌های تکراری بنیامین نتانیاهو!
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلسه هفتگی کابینه این رژیم را با ادعاهای تحریک‌آمیز علیه ایران و تشکیلات خودگردان آغاز کرد. بر اساس گزارش «عرب 48»؛ نتانیاهو اعلام کرد، «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته از «روند سیاسی» عقب‌نشینی کند و پیشنهادی که آمریکا به وی خواهد داد، برایش مهم نیست. وی در ادامه ادعاهای خود تأکید کرد: ریشه نزاع در ایران و تروریسمی که ایران آن را ترویج می‌کند، نهفته است، نه در اسرائیل. هر کسی حقایق را می‌بیند نمی‌تواند این موضوع را منکر شود. ایالات متحده آمریکا موضوع بسیار مهمی را مطرح کرد و آن، این بود که ریشه نزاع در خاورمیانه در اسرائیل نیست؛ بلکه در ایران است. گفتنی است، این اظهارات در حالی مطرح شد که محمود عباس رئیس این نهاد همواره بر مذاکره تأکید دارد و حتی در دیدار هفته گذشته با امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز تکرار کرد خواهان صلح با رژیم اشغالگر قدس است.

2ـ دور زدن قانون با شرکت‌های کد فروش مالیاتی!
فهرست سیاه سازمان امور مالیاتی با موضوع شرکت‌های بدون اعتبار و کدفروش نشان می‌دهد، تعداد مؤدیان بدون اعتبار از سوی سازمان امور مالیاتی نسبت به ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است، به طوری که از دو هزار شرکت در اوایل سال 96 اکنون پس از گذشت 9 ماه به 3 هزار و 567 شرکت رسیده است. در سال 95 تقوی‌نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفته بود، اسامی بیش از 1500 شرکت در فهرست سیاه پیش‌روی مؤدیان قرار دارد. در همین راستا، سراج، رئیس کل سازمان بازرسی کشور به ترفند‌های افراد برای فرار مالیاتی اشاره کرده و گفته است، افراد با تأسیس شرکت‌های صوری تلاش می‌کنند، با کدفروشی و فاکتورفروشی قانون را دور زده و از پرداخت مالیات فرار کنند. برای نمونه فردی داریم که 600 شرکت صوری و فرد دیگری 200 شرکت صوری ایجاد کرده تا فقط کدفروشی و فاکتور‌فروشی کرده و از پرداخت مالیات فرار کند.

3ـ پشیمان‌ها به دنبال مأیوس کردن مردم هستند!
«حسین انصاری‌راد» نماینده مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه؛ «دلیل فشارهای اخیر مجلس به دولت چیست؟»، گفت: «تصور می‌کنم این فشارها تا حدی ناشی از فشارهای بیرونی است. فشار افکار عمومی بر دولت در این دوره تشدید شده است و انعکاس این انتقادها در فضای مجازی بسیار تهدیدکننده و بعضاً خارج از موازین عادی است. همان طور که آقای خاتمی نیز گفتند، گویا دسیسه‌ای در کار است، تا دولت را ضعیف جلوه داده و مردم را از حضور در انتخابات بعدی مأیوس کنند. دلیل این فشار از سمت مجلس، فشار به مردم و افکار عمومی است.» گفتنی است، رئیس دولت اصلاحات در واکنش به ابراز پشیمانی چهره‌های مختلف از رأی به حسن روحانی، این موضوع را توطئه و دسیسه جریان رقیب دانسته بود!

4ـ روابط ترکیه و آمریکا رو به تیرگی
روزنامه «ینی شفق» ترکیه از روزنامه‌های حامی دولت این کشور در گزارشی نوشته است که آمریکا با گسترش حضور نظامی‌اش در منطقه، به دنبال محاصره ترکیه با ایجاد «محور آمریکایی» از مجارستان تا خلیج‌فارس است. در این گزارش آمده است: پس از انتشار گزارش 67 صفحه‌ای راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا در چند روز گذشته، چین و روسیه به عنوان «رقبا» مشخص شدند و ترکیه بدون اینکه «دشمن» یا «دوست» نامیده شود، از این فهرست حذف شد. دولت آمریکا در این سند، عربستان و مصر را بین کشورهای دوست و متحد گنجانده است. بر این اساس، ذکر نکردن نام ترکیه در این سند نشان‌دهنده به وخامت گراییدن روابط بین دو متحد ناتو است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات