سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۰۷۸۲۸

تأکید علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان بر لزوم زنده نگهداشتن حماسه 9 دی

بزرگترین دلیل دشمنی استکبار با ملت و انقلاب اسلامی ایران همین ایستادگی در برابر ابرقدرت‌های جهانی و دفاع از مستضعفان است که باعث شده تا این شیاطین از هر فرصتی برای ضربه زدن به این ملت و انقلاب استفاده کنند.

 به نقل از عصر هامون، برخی علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان به مناسبت فرا رسیدن نهم دی، در گفت و گو با برخی رسانه های بومی استان سیستان و بلوچستان در خصوص این روز اعلام موضع کرده اند. در ادامه برگزیده این مواضع آورده می شود:
حماسه ۹ دی فراموش شدنی نیست
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با عصرهامون در خصوص حماسه ۹ دی ماه ۸۸، گفت: فتنه ای که در این روز به بهانه تقلب در انتخابات اتفاق افتاد باعث شد تا عده ای از افراد سودجو و بدخواه نظام فرصت پیدا کنند که برای اهداف نامیمون خود زمینه ای به دست آورند و به مقدسات اهانت و بیت المال را غارت کنند.
وی ادامه داد: مردم با حضور در راهپیمایی روز ۹ دی ماه ثابت کردند اجازه نمی دهند دشمنان و بدخواهان نظام به مقدسات توهین و اموال بیت المال را ضایع کنند.
مولوی سلامی با بیان اینکه این حضور مردم جواب محکمی به دشمنان بود که ملت ایران، بیدار و دارای شعور سیاسی و آگاه است و اجازه نمی دهد کوچکترین توهینی به مقدسات و اموال بیت المال وارد شود.
مردم هیچ گاه انقلاب را به کاخ نشینان نمی سپارند
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حماسه ۹ دی زایش انقلاب بود، تصریح کرد: دشمنان قصد داشتند انقلاب و نظام را ساقط کنند، اما مردم با حضور در راهپیمایی ۹ دی اثبات کردند که ملت ایران همیشه آگاه و بیدار است و شعور سیاسی و آگاهی سیاسی آن ها اجازه نمی دهد کسی توهین کرده یا به مقدسات نظام انقلاب اسلامی اهانتی کند.
مولوی سلامی با بیان اینکه ملت ایران حماسه ۹ دی ماه را هیچ گاه فراموش نمی کند، اظهار کرد: انقلاب یک نعمت غیر مترقبه ای بود که خدا به مردم ایران داد و فراموش شدنی نیست؛ چرا که هر حادثه ای که در طول تاریخ انقلاب و در آینده اتفاق بیفتد، نه انقلاب فراموش می شود و نه این حوادث فراموش می شود؛ لذا ۹ دی یکی از حوادثی است که فراموش شدنی نیست. اگر فراموش شود، مانند این است که مردم از انقلاب غافل هستند، و هیچ وقت مردم انقلاب و نظام اسلامی را به کاخ نشینان نمی سپارند.
۹ دی انقلابی دیگر بود.
مولوی دوست محمد درواخ در گفت و گو با ندای هیرمندگفت: ۹ دی سالروز مقاومت مردم ایران در برابر دشمنانی است که سال هاست در صدد سرنگونی نظام هستند.
امام جمعه شهر کهک زهک خاطرنشان کرد: این روز ملت ایران نشان دادند که ولایت و رهبری خط قرمز آنان است و هر فردی در مقابل رهبری قرار گیرد به طور کل خود را در مقابل خشم ملت قرار داده است.
وی ۹ دی را همچنین روز بیداری ملت عنوان کرد و افزود: ملت ایران در این روز، انقلابی دیگر رقم زدند، آنان صف های عده ای فریب خورده را که در حال نابودی بیت المال بودند با اتحاد و همدلی درهم شکستند.
دین و رهبری خط قرمز ملت ایران است.
مولوی درواخ اظهار کرد: ۹ دی نمونه ای بارز از اتحاد میان مسلمانان است، اگر همه مسلمانان با هم اینگونه متحد شوند هیچ گروه و یا حزبی نمی تواند بر علیه نظام فعالیت کند.
امام جمعه اهل سنت شهر کهک زهک تصریح کرد: مردم در آشوب های سال ۸۸ صبر زیادی داشته اند؛ اما توهین به مقدسات دینی صبر آنها را لبریز کرد و بصیرت و انقلابی بودن خود را به رخ همگان کشاندند.
حماسه عظيم و مردمي 9 دی فتنه های دشمنان را خنثی کرد
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: حماسه عظيم و مردمي 9 دی فتنه های دشمنان را خنثی کرد و بصیرت مردم رمز سرکوبی اين فتنه بود.
مولوي محمدعلي شهنوازي در گفت و گو با تفتان ما با بيان اينكه حماسه 9 دي جايگاه بصيرت و غيرت ديني ملت غيور ايران اسلامي بود، اظهار كرد: مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي در 9 دي 1388 با زمان شناسي و دشمن شناسي ترفندها و توطئه هاي شوم فتنه گران را خنثي كردند و مشت محكمي بر دهان استكبار جهاني و ايادي آنان زدند.
وي با بيان اينكه انقلاب همواره در معرض فتنه هاي استعمار بوده است، گفت: مردم ايران اسلامي هميشه پشت سر رهبري بوده اند و هر كجا كه نياز شده است به ميدان آمده اند و دشمنان را شكست داده و ثابت كرده اند پشتيبان و گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامي هستند.
مولوي شهنوازي ادامه داد: خلق حماسه عظيم و مردمي 9 دي باعث شد تا بار ديگر انقلاب اسلامي فتنه های نقشه هاي شوم دشمنان را نقش برآب كند و بايد همه آحاد مردم در هر جايگاه و مقامي با سران فتنه مبارزه كنند و اجازه هيچ اقدامي را عليه نظام به آن ها ندهند.
ابعاد اين حماسه مهم بايد به نسل هاي آينده منتقل شود
وي با بيان اينكه 9 دي متعلق به ملت با بصيرت و بيدار ايران اسلامي است، تصريح كرد: هيچ شخص و حزبي نبايد اين روز بزرگ و ماندگار را به نفع خود ثبت كند و هرگز نبايد اين روز عظيم به فراموشي سپرده شود.
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش اذعان كرد: ملت ايران اسلامي بار ديگر در برنامه ها و جلسات 9 دي امسال نيز مثل هر سال شركت مي كنند و با حضور گسترده، یک بار دیگر ثابت خواهند کرد که همچنان به این نظام الهی و آرمان های امام، رهبری و شهدا پایبند هستند.
وي با بيان اينكه مراسمات گرامي داشت 9 دي بايد با برنامه و تحليل هاي روشنگرانه و معرفي زواياي فتنه 1388 برگزار شود، اظهار كرد: مسئله مهم بصيرت تفاوت ها را ايجاد مي كند و باورها را بالا می برد و گرنه انسان های زیادی نماز می خوانند و روزه می گیرند و قرآن می خوانند اما افرادی که به وقت از ولایت حمایت می کنند مقامشان بالا می رود و نهم دی هیچ وقت نباید فراموش شود.
فتنه گران سال ۸۸ با حمایت سران استکبار جهانی در کشور اغتشاش ایجاد کردند
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان گفت: فتنه گران سال 88 با حمایت سران استکبار جهانی در کشور اغتشاش و بلوا ایجاد کردند.
مولوی بلال مقدسیان در گفتگو با دلگان پرس با اشاره به اینکه دشمن و دنیای استکبار از اوایل انقلاب اسلامی توطئه هایی را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده است، گفت: تحمیل هشت سال جنگ علیه ملت مسلمان ایران، تحریم و حمایت از گروه های تروریستی و همچنین حمایت از گروه های ضد انقلاب از جمله این برنامه ها بوده است.
وی با تاکید بر اینکه در عرصه داخلی دشمن در صدد ایجاد القای ناامنی و همچنین عدم اطمینان مردم به سران نظام در داخل کشورمان بوده است، تصریح کرد: در سال 88 دشمن برنامه ریزی هایی را انجام داد تا بتواند در کشور آشوب و بلوا ایجاد کند.
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان با بیان اینکه برخی از افراد در دام دسیسه های دشمن گرفتار شدند، ادامه داد: آنها در سال 88 با حمایت سران استکبار جهانی در کشور اغتشاش و بلوا ایجاد کردند.
مردم در نهم دی چشم فتنه را کور کردند
مولوی مقدسیان با اشاره به اینکه خود دشمن و خود این افراد می دانند که هیچ گونه تقلبی در انتخابات صورت نگرفته بود، اضافه کرد: اما قدرت و پول موجب شده بود که این افراد در داخل به مقابله با اصل نظام بپردازند.
وی با بیان اینکه مردم در همه صحنه های انقلاب پیشقدم و پیشقراول بوده اند و جلوی این فتنه گران ایستادند، افزود: مردم در روز نهم دی ماه سال 88 چشم فتنه گران و آشوبگران را کور کردند.
مقدسیان با بیان اینکه کشور ما مانند کشتی ای است که ناخدا و راهبر آن مقام معظم انقلاب است، اظهار کرد: این 28 سال رهبری ایشان ثابت می کند که ناخدای این کشتی در مقابل حوادث و بلایایی که دنیای اسلام را فراگرفته است، چگونه کشتی انقلاب اسلامی را پیش می برد.
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: ملت مسلمان ایران هیچگاه از ارزش های اسلامی و انقلابی خود کوتاه نخواهد آمد.
9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت‌
امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: حماسه 9دی یادآور میثاق همیشگی امت با ولایت فقیه و دشمنی همیشگی ملت ایران با استکبار جهانی است.
مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با پاپایا، با تاکید بر اینکه حماسه ۹ دی جلوه‌ای از بصیرت‌افزایی و ولایت‌مداری مردم ایران است، گفت: فتنه و فتنه‌انگیزی از آغازین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از سوی مستکبرین جهانی و دشمنان ملت مسلمان ایران طراحی و اجرا شده است که این مهم نشان دهنده اوج دشمنی کشورهای غربی با اسلام و ملت ایران است.
وی افزود: با نگاهی به تاریخ به خوبی می توان فهمید که تاکنون هیچ‌ کس نتوانسته همانند انقلاب اسلامی ایران کارهای دینی را در پیش گرفته و اسلام واقعی را دنبال کند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با اشاره به اینکه استکبار ستیزی ملت ایران و دفاع از مظلومین جهان، دلیل دشمنی غربی ها با انقلاب اسلامی است، بیان کرد: بزرگترین دلیل دشمنی استکبار با ملت و انقلاب اسلامی ایران همین ایستادگی در برابر ابرقدرت‌های جهانی و دفاع از مستضعفان است که باعث شده تا این شیاطین از هر فرصتی برای ضربه زدن به این ملت و انقلاب استفاده کنند.
وی ادامه داد: حوادث پس از انتخابات 88 از مدت ها قبل از آن توسط سرویس های جاسوسی غربی برنامه ریزی شده بود و به خیال خام استکبار، پایان انقلاب اسلامی ایران بود. اما بصیرت، آگاهی و ولایت مداری این ملت همچون همیشه نقشه های شوم آنان را خنثی کرده و دست آنان را برای همگان رو کرد.
استکبار ستیزی در خون ملت ایران است
رسولی زاده با بیان اینکه 9 دی روز پیروزی بصیرت، ولایت مداری و دینداری بر استکبار بود، خاطرنشان کرد: حال در هشتمین سالگرد این حماسه بزرگ، این وظیفه ملی و دینی ما علما، مسئولین و خدمت گذاران ملت ایران است تا دسیسه‌های دشمن را برای مردم بازگو و تبیین کنیم و آنها را با انواع فتنه های نرم و سخت دشمنان نظام آشنا کنیم.
وی اذعان داشت: زنده نگاه داشتن حماسه 9دی علاوه بر اینکه موجب یادآوری آن مشت محکم به دهان استکبار جهانی است، می‌تواند موجب افزایش آگاهی جوانان و نوجوانانی شود که اتفاقات پس از انتخابات 88 را به یاد نداشته و یا در آن زمان در سنی نبودند که از چنین مسائلی آگاهی داشته باشند.
این مدرس حوزه علمیه اهل سنت شهرستان سرباز در پایان با تاکید بر اینکه ولایت مداری و بصیرت راه نجات امت از گرداب حوادث است، تصریح کرد: ملت ایران به خوبی می‌دانند که در حوادثی این چنینی باید گوش به فرمان ولایت فقیه بوده و با بصیرت و پیروی از فرامین رهبری، به مقابله با نقشه های شوم استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ بروند.
9دی نمادی از بصیرت، دشمن شناسی و حضور مجاهدانه مردم است
امام جمعه اهل سنت کنارک گفت: 9 دی نشانه اعتماد مردم به رهبری و نظام جمهوری اسلامی بود و در حقیقت کلام رهبری ما تبلور یافته و نمادی از بصیرت، دشمن‌شناسی و حضور در عرصه مجاهدانه توسط مردم مسلمان ایران است.
مولوی عبدالملک ملکی پور در گفت و گو با چهار بهاران، از حماسه نهم دی ماه به عنوان فصلی نوینی در تاریخ انقلاب یاد کرد و افزود: مردم قهرمان و همیشه در صحنه ایران در این روز کاری بس بزرگ کردند و آمادگی و قدرت خود رادر مقابله با توطئه های ضد انقلاب به رخ کشیدند.
وی ادامه داد: در طول تاریخ ما شاهدیم که دشمنان برای ایجاد تفرقه و برای نابودی کشورهای اسلامی همیشه توطئه چینی کرده اند و ما این را در ۹ دی هم شاهد بودیم که درواقع در مسائل داخلی کشور ما دخالت کردند و همیشه سعی می کنند چنین برنامه هایی را نه تنها در کشور ما بلکه در کل جهان اسلام اجرا کنند.
مولوی اهل سنت کنارک اتحاد ملی و انسجام اسلامی را برآمده از چنین اجتماعات عظیمی دانست و بیان کرد: ملت ما در طول سه دهه انقلاب نشان داده که هرگاه حکومت نیاز به حضور مردمی داشته با تمام وجود از ارزشهای خودشان دفاع کردند همچون دفاع مقدس که دشمن با ندیده گردفتن قدرت عظیم مردمی برآمده از روحیه ولایت پذیری مردم با خیال وارد کشور شد و با خیل عظیمی از بسیج مردمی مواجه شده و خوار و ذلیل فراری شد.
بينش رهبري نقطه اتحاد ملت ايران در نهم دي ماه 88 بود
وی گفت: بينش رهبري نقطه اتحاد ملت ايران در نهم دي ماه بود كه براي ايران عزيز اتحاد، همبستگي و يكپارچگي را در برداشت.
مولوی ملکی پور بصیرت بالای مردم را ناشی از ولایت پذیری دانست و تصریح کرد: آنانی که راهی غیر از ولایت را برگزیدند، حتی برخی خواص جزء ضالین شدند ولی کسانی که ولایت پذیری را در سرلوحه کار خود قرار دادند، به فلاح و رستگاری و عزت رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: دشمن چه در لباس غرب و چه در لباس اسلام، وحدت ما را هدف قرار داده و برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان تلاش می کنند که خوشبختانه مردم ما امروز آگاه تر و دشمن شناس تر از هر لحظه اند و حیله های دشمن را از بین می برند.
بصیرت و ولایت پذیری ملت ایران حماسه 9دی را خلق کرد
امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت:مردم ایران با خلق حماسه ۹ دی ثابت کردند که همواره پشتیبان رهبر انقلاب و ولی فقیه خویش هستند و به دشمنان اجازه دخالت در امورات داخلی کشور را نخواهند داد.
مولوی عبدالحیم ریگیان پور درگفتگو با لادیز؛ با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در پایان دادن به فتنه 88 اظهارکرد: مقام معظم رهبری با حضور در جمع مردم و ایراد سخنرانی بسیار مهم، توطئه های دشمنان را خنثی کردند، ایشان با بیان نکاتی مهم بصیرت مردم را بیدار و آحاد جامعه را متوجه دسیسه های دشمنان کردند.
وی افزود: هوشیاری مردم باعث ایجاد اتحادی مستحکم شد و به همه جهانیان اثبات شد که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم درکنار رهبرشان ایستاده اند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه تصریح کرد: فتنه در اتاق فکر غربی ها از مدت ها قبل طراحی شده بود، دشمنان نظام به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند، اما با خروش و جوشش مردم در حماسه 9 دی دشمنان خارجی و عوامل خود فروخته داخلی ناکام شدند. وی با اشاره به اینکه این جریان ثمره مثبتی به دنبال داشت، افزود: موجی از بصیرت افزایی در کشور در حماسه 9 دی گسترش پیدا کرد و باعث استحکام رابطه بین مردم و رهبری شد .
مولوی ریگیان پورگفت: دشمنان نظام در حماسه 9 دی ناکام ماندند و فرهنگ بصیرتی 9 دی در جامعه ماندگار شد و تکرار هر ساله آن تجدید میثاقی با رهبری محسوب می شود و در زمان حساس فعلی همچنان جا دارد مسئولین و دولت مردان این فرهنگ را بیاموزند و گسترش بدهند .
وی با بیان اینکه 9 دی یادآور حماسه آفرینی مردم و ذلت دشمنان انقلاب است، خاطرنشان کرد: عده ای فریب خورده و بی بصیرت در جریان فتنه ۸۸ دنباله رو دشمنان انقلاب شدند و به پیشبرد اهداف دشمنان کمک کردند، اما بصیرت مردم و رهبر انقلاب، دشمنان قسم خورده انقلاب را ناکام گذاشت.
خروش مردم در 9 دی نمونه بارز بیداری اسلامی است
امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان گفت: جنبش مردم در 9 دی نمونه ای از بیداری اسلامی است و همایش های مقتدارانه خوبی در این روز باید برگزار شود.
مولوی عبدالخالق حسین زهی در گفت و گو با شستون با بیان اینکه ملت ایران در 9 دی اقتدار، شجاعت و استقلال خود را به بیگانگان معرفی می کنند، گفت: نهم دی ماه، شادابی برای کشور به ارمغان می آورد و دشمنان را ناامید می کند.
وی با شاره به اینکه جنبش مردم در 9 دی نمونه ای از بیداری اسلامی است و همایش های مقتدارانه خوبی در این روز باید برگزار شود، افزود: همه دشمنان می دانند که در مقابل مردم و رهبر فرزانه انقلاب نمی توانند، ایستادگی کنند.
افزایش رفعت اسلامی در راستای بصیرت افزایی
امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان ادامه داد: مخالفین نظام اسلامی مطمئن باشند که ملت ایران تا آخرین قطره خون خود در مقابل توطئه ها و دسیسه ها ایستادگی می کنند و مطابق شریعت اسلام و فرمایشات رهبر حرکت کرده و مشت محکمی در دهان دشمن می زنند.
وی بیداری و ایمان مردم ایران را از جمله عوامل جنبش و خروش مردم در فتنه 88 دانست و اظهار کرد: ایرانیان با رفعت اسلامی خود فتنه گران را به سمت همدلی و پیروی از رهبری و اسلام هدایت می کنند.
مولوی حسین زهی یادآور شد: هوشیاری و بصیرتی که در مردم وجود دارد هرگز اجازه نخواهد داد که دشمنان به اهداف خود برسند و زمینه را برای برنامه های شوم خود در ایران فراهم کنند.
وی بصیرت را در رأس امور مادی و معنویت افراد جامعه دانست و توضیح داد: همه مسئولان و آحاد مردم باید دشمن شناس باشند و از ارزش های انقلاب و خانواده دفاع کنند و رفعت اسلامی را در راستای بصیرت افزایی رعایت کنیم.
نباید از ارزش های انقلاب اسلامی به سادگی گذر کرد
مدرس حوزه علمیه اهل سنت شهرستان سراوان گفت: مهم ترین عامل خروش ملت‌ ایران مقابل سران فتنه در سال ۸۸ ، دلدادگی مردم‌به انقلاب و رهبری بوده است.
مولوی محمد علی بزرگ زاده در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه حماسه 9 دی خروش بی نظیر ملت بود، اظهار کرد: ارزش های انقلاب اسلامی حادثه ای نبود که به سادگی از کنار آن گذشت در اهمیتش همین بس است که ملت خود جوش و شهید پرور ایران اسلامی به ‌میدان آمدند و فتنه را در نطفه‌ سرکوب کردند.
وی افزود: مهمترین عامل خروش خودجوش مردم در میادین و ایستادگی مقابل جریان فتنه، دلدادگی مردم به انقلاب و رهبر معظم انقلاب بود.
دلدادگی مردم به انقلاب و رهبری مهم ترین عامل مقابل فتنه ۸۸ بود
مدرس حوزه علمیه اهل سنت شهرستان سراوان ادامه داد: سران فتنه با همکاری سران استکبار جهانی قصد ایجاد نفاق و آسیب رساندن به زیرساخت های نظام و‌ کشور را داشتند که مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی با زیرکی مقابل آنان ایستادگی کردند
مولوی بزرگ‌ زاده گفت: مهمترین اهانت سران و فتنه گران به بزرگان، شعائر اسلام از جمله شخص امام حسین(ع)، محرم و امامان خامنه ای و حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود که شعارهایی بر علیه قدس و سیاست های بنیادی انقلاب سردادند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که از معنی فتنه پیدا است، واژه ای نیست که عقل سلیم با آن آشتی کند. بخشش زمانی شامل حال سران فتنه می شود که در رسانه ملی حاضر شوند و به تقصیر و گناه خود اعتراف و از محضر رهبری و ملت عذرخواهی کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات