صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۰۷۸۶۳

حرف روز/ خيزي نو

يک سال پيش در پنجم دي ماه 1395 بود که جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي (جمنا) با برگزاري نخستين کنگره ملي خود در شهر آفتاب تهران و با حضور سه هزار نفره بخشي از هواداران خود در سراسر کشور، اعلام موجوديت کرد[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: يک سال پيش در پنجم دي ماه 1395 بود که جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي (جمنا) با برگزاري نخستين کنگره ملي خود در شهر آفتاب تهران و با حضور سه هزار نفره بخشي از هواداران خود در سراسر کشور، اعلام موجوديت کرد. جمنا حرکتي نو در راستاي وحدت و همگرايي اردوگاه اصولگرايان بود و اهداف خود را بزرگ‌تر از انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم مي‌ديد و تلاش داشت با بازسازي اردوگاه اصولگرايان جريان انقلابي را براي حضور در صحنه پيشرفت و آباداني نظام اسلامي ساماندهي کند.
اما روند حوادث سياسي به گونه‌ای بود که جهت‌گيري کلي اقدامات جمنا را به انتخابات معطوف کرد و بخش عمده تلاش اين جبهه صرف معرفي نامزدي اردوگاه اصولگرايان شد. فرايندي که به کسب آرای حدود 16 ميليوني آقاي رئيسي انجاميد؛ اما به پیروزی منجر نشد و جمنا نيز دچار انفعال شد و براي مدتي رو به افول رفت؛ اما به تازگي دور جديد فعاليت‌هاي خود را آغاز کرده و در تلاش است با آسيب‌شناسي گذشته، بار ديگر اهداف کلان خود را دنبال کند و فعاليت سياسي اصولگرايان را رونق بخشد.
به‌ نظر مي‌رسد، اولين گام پيش رو تلاش براي فراگيري از طريق تعامل با ديگر گروه‌هاي اردوگاه اصولگرايي است که در مقطع گذشته حاضر نشدند در جمع اعضاي جبهه مردمي حاضر شوند و ترجيح دادند به طور مستقل فعاليت سياسي انجام دهند.
گام ديگري که بايد با جديت بيشتري برداشته شود، مردمي کردن جبهه‌ای است که عنوان «مردمي بودن» را يدک مي‌کشد؛ اما رنگ و بوي نخبگي بيشتر در آن تجلي يافته است. در اين راستا، اقدامات قابل ملاحظه‌اي در حال انجام است که سيدمحمد حسيني، سخنگوي جمنا به بخشي از آنها اشاره دارد: «از ابتدا قرار نبود مانند احزاب جمع محدودي در تهران نشسته و براي كل كشور تصميم بگيرند. اكنون اعضاي شوراي مركزي تقسيم شده و هركدام مسئولیت يك استان را متقبل شده‌اند كه افرادي را در استان‌هاي مختلف انتخاب كنند كه اين افراد مسئولیت كار‌هاي تشكيلات در شهرستان‌ها را بپذيرند.»
در صورت تحقق ملاحظات برشمرده، مي‌توان افق و چشم‌انداز روشني را پيش روي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب تصور کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات