تهران بزرگ >>  عمومی >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۰۷۸۷۴

تأملی بر ضرورت برخورداري و بهره مندي از بصیرت

پایگاه بصیرت / مرتضی سویلمی

يكي از موضوعاتي كه طي چند سال اخير در فرمايشات رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي، حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) به طور جدي بر آن تاكيد می شود، هوشیاری در مقابل روش‌های مختلف دشمن، از جمله نفوذ در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم گیر و بطورکلی مفهوم «بصيرت»و ضرورت برخورداري و بهره مندي از آن به عنوان «تنها راه براي گمراه نشدن در گرد و غبار ايجاد شده بر اثر فتنه » است. از همين روست كه رهبري انقلاب داشتن بصيرت كامل نسبت به دشمن را تنها راه نجات می دانند.
اکنون نفاق سیاسی در کمین انقلاب اسلامی است و دشمن حرف های خود را از زبان رسانه های جریان غرب گرا به ویژه افراد بی‌تقوا در داخل، با متهم کردن افراد و دستگاه‌ها و تلاش برای صحیح جلوه دادن دروغ‌های شاخ‌دار بیگانگان، در جهت اهداف دشمن سخن می‌گویند و به قیمت ناامید کردن مردم و نسل جوان، دشمن را شاد می‌کنند.
در دیدار دیروز اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور با معظم له، یکی از مهم ترین ارکان بیانات ایشان در باب «انقلابی‌نمایی» بود: "انقلابی گری کار سختی است زیرا پایبندی و تدین لازم دارد و نمی‌شود که انسان در یک دهه همه‌کاره کشور باشد و در دهه بعد، تبدیل به مخالف‌خوان کشور شود."
دشمنان نظام اسلامی به علت شناختی که از حقیقت اسلام دارند، دائماً در تلاشند تا این نظام مقدس را از محتوای اسلامی و انقلابی خود تهی کنند. به همین علت، برنامه ریزی همه جانبه ای بــرای تغییر محتوا، رفتار و افکار انقلابی مســئولان و مردم، ولو با حفظ صورت جمهوری اسلامی، کرده اند.
بنابراین احیا و حفظ تفکر و جهت گیری انقلابی، شــرط دســتیابی به شــعارها و آرمانهایی است که امام(ره) و امت در طول نهضت برای تحقق آنها مبارزه کردند و با حفظ این روحیه اســت که می توان از مشکلات و موانع موجود کشور عبور کرد و به پیشرفت روزافزون ایران اسلامی ســرعت بخشید.
دستاوردهای بزرگ ایران اســلامی و نفوذ چشمگیر آن در منطقه نیز ناشی از روحیه و عملکرد انقلابی است و نباید فراموش کرد که کنار گذاشــتن آن، فرجامی جز بلعیده شــدن در هاضمه استکبار جهانی نخواهد داشت.
در واقع، حفظ هویت انقلابی مردم و مســئولان، عامــل اصلی قدرت و اقتدار ملی و ضامن ایســتادگی ملت ایران در برابر دشــمنان قســم خورده اسلام و انقلاب و مصونیت بخش کشور از تطاول و تعرض قدرتهای استکباری است.
مبتنی بر مطالب پیــش گفته، می توان محورهای ذیــل را به عنوان اصول و مبانی انقلابی گری از دیدگاه مقام معظم رهبری بیان کرد:
•انقلاب: یــک حقیقت ماندگار و دائمی و تمام ناشــدنی ( نادرســتی ادعای تبدیل انقلاب به جمهوری اسلامی)؛
•حرکت دائمی انقلاب، به سمت آرمان های عالی و تغییرناپذیر؛
•اسلام: پایه، مایه و همه محتوای انقلاب اسلامی ایران؛
•رابطه با خدا: پشتوانه هویت انقلابی؛
•حضــور ایدئولوژیک اصول و مبانی انقلاب اســلامی در سیاســت داخلی و خارجی؛
•در هم تنیدگی و عدم تفکیک ایمان بالله و کفر به طاغوت در انقلاب اسلامی؛
•وجــود دوقطبی انقلاب - اســتکبار در جمهوری اســلامی ( نفی دو قطبی تندرو - میانه رو)؛
•مبارزه با اســتکبار جــزو مبانی انقلاب و بزک چهره شــیطان بزرگ مخالف انقلابیگری؛
•علت نگرانی، واهمه و فشارهای دشمنان، انقلابیگری ولی فقیه و امت

اگر این موارد رعایت شود، جمهوری اسلامی به حرکت رو به‌ جلوی خود  ادامه خواهد داد و مشکلاتی نظیر تورم، رکود و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم با همت و تلاش جمعی مسئولان و مردم رفع شده و با فضل خداوندی گره‌ها مرتفع خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات