تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۰۷۸۸۶

انقلابی‌نمایی در حلقه انحراف

احمدی‌نژاد و حلقه پیرامونی‌اش که سابقه تولید دوقطبی‌های سیاسی را با حمله به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در پرونده سیاسی‌اش دارد، این بار به اهداف سیاسی خود پوششی عدالتخواهانه و حتی انقلابی داده و با بهره‌گیری از برخی مفاهیم و اطلاعات به ظاهر موجه، ژستی انتقادی و خیرخواهانه برای آینده نظام و انقلاب گرفته و ادعاهایی را مطرح کرده است
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/رسول سنایی راد
در چند ماه گذشته، حلقه انحراف که پرونده تخلفات و فساد برخی اعضای هسته مرکزی آن در مسیر رسیدگی و صدور حکم قضایی قرار دارد، با هدف سیاسی کردن این محاکمات و تولید دوقطبی سیاسی کاذب دیگر برای حضور در عرصه قدرت با استفاده از فشار اجتماعی، اقدام به اتهام‌زنی علیه قوه قضائیه کرده و با تکرار ادعاهای بخش افراطی و فتنه‌گر یک جریان سیاسی دیگر علیه رئیس آن قوه، تلاش می‌کند محاکمه اطرافیان خود را دعوایی خانواده‌ای و سوء‌استفاده لاریجانی‌ها از قدرت جلوه دهد.
احمدی‌نژاد و حلقه پیرامونی‌اش که سابقه تولید دوقطبی‌های سیاسی را با حمله به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در پرونده سیاسی‌اش دارد، این بار به اهداف سیاسی خود پوششی عدالتخواهانه و حتی انقلابی داده و با بهره‌گیری از برخی مفاهیم و اطلاعات به ظاهر موجه، ژستی انتقادی و خیرخواهانه برای آینده نظام و انقلاب گرفته و ادعاهایی را مطرح کرده است که بخشی از آن را باید خود وی در دوران ریاست‌جمهوری حل می‌کرد یا به جای لفاظی و ابزار قرار دادن برای جنجال‌آفرینی و پیشبرد اهداف سیاسی، در تعامل با مجمع تشخیص مصلحت و دیگر مسئولان عضو آن، دنبال می‌کرد.
با توجه به نحوه طرح این ادعاها و اینکه خود حلقه انحراف سابقه مسئولیت در درون نظام را داشته است، چنین اقداماتی که شکل تخریبی علیه مسئولان قوا گرفته، تنها به ذوق‌زدگی دشمنان بیرونی، ضد انقلاب و بخش فتنه‌گر یک جریان سیاسی انجامیده که با استقبال از این اقدامات و ادعاها، مرتب آن را در فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی بازتاب می‌دهند؛ چرا که پیامدها و نتایج برآمده از اقدامات و ادعاهای حلقه انحراف، اهداف براندازانه و ضد انقلابی آنان را نیز پوشش می‌دهد. پیامدها و نتایجی، همچون:
۱ـ ایجاد یأس و ناامیدی در مردم که پشتوانه اصلی نظام برای پیشرفت و تعالی کشور و مقابله با امواج سهمگین تهدید و توطئه و موتور محرکه توانایی و سربلندی کشور محسوب می‌شوند.
۲ـ تولید دوقطبی‌ها و شکاف‌های کاذب و ایجاد زمینه منازعات بیهوده که انرژی‌ها و توانمندی‌های مثبت را در عرصه تقابل‌های داخلی فرسایش می‌دهد.
۳ـ لطمه به اعتبار و منزلت مسئولان، قوا و دستگاه‌هایی که باید با اقتدار و توانمندی نقش‌های محوری را انجام داده و مسائل و نیازهای مردم و کشور را برآورده کنند و وقتی به اعتبار آنها لطمه می‌خورد، روند ایفای نقش و وظایف نیز مختل می‌شود.
4‌ـ به حاشیه افتادن مسائل اساسی کشور و سرگرم‌سازی به مسائل حاشیه‌ای که حل نشدن این مسائل و مورد غفلت قرار گرفتن، به ضعف در کارآمدی دستگا‌ه‌ها و ایجاد نارضایتی مردم می‌انجامد.

انقلابی‌نمایی در حلقه انحراف

با توجه به این پیامدهای منفی و خسارت‌بار است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان تأکید کردند: «نمی‌شود که انسان یک دهه همه‌کاره کشور باشد،‌ یک دهه بعد تبدیل شود به مخالف‌خوان کشور، 9 دی که آنقد‌ر عظمت دارد، پاسخ ملت به این بازی‌ها بود.» به عبارتی، این نوع ادعاها و اقدامات یک بازی سیاسی از ناحیه کسانی است که خودشان می‌توانستند آن را با استفاده از جایگاه و اختیارات قانونی حل کنند؛‌ اما امروز از آن چماقی برای تسویه‌حساب‌های سیاسی ساخته‌اند که بوی همسویی با دشمن و فتنه‌گری علیه انقلاب می‌دهد؛ از این رو نه تنها نقد منصفانه و دلسوزی به شمار نمی‌آید؛ بلکه تنها تخریب محسوب شده و وقتی با تهمت‌زنی مخلوط می‌شود، اقدامی حرام شمرده می‌شود؛ از این رو امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به صراحت آن را مغایر با تقوا و انقلابی‌گری می‌دانند و به صراحت فرمودند: «نقد منصفانه،‌ نقد و نقدپذیری واجب است، تهمت و لجن‌پراکنی حرام است. هنر این است که انسان خدا را در نظر بگیرد و برای قدرت‌یابی حرف نزند. انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است. انقلابی‌گری، پایبندی و تدین لازم دارد.»
آقای احمدی‌نژاد همواره از تکنیک تولید دوقطبی و شکاف سیاسی و موج‌سواری بر روی آن برای نیل به اهداف بهره برده و این بار نیز سعی دارد از آن به شکل پیچیده‌ای استفاده کند؛ اما باید بداند که در گذشته مردم به تابلوها و نمادهای ارزشی و انقلابی که او سر دست گرفته بود و به اعتبار آن ارزش‌ها به او اقبال نشان می‌دادند. درست از همان زمان که معلوم شد او از این ارزش‌ها فاصله گرفته و برای نیل به قدرت تنها این نمادها و ارزش‌ها را ابزار قرار می‌دهد، به او و اطرافیانش حلقه انحراف می‌گفتند که کنایه از انحراف از این ارزش‌ها بود و انقلابی‌نمایی او را به فاصله گرفتن از انقلابی‌گری معنا می‌کنند. سال‌ها است که مردم بین احمدی‌نژاد سال 84 و پس از 11 روز خانه‌نشینی و لجبازی تفاوت قائلند./

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات