سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۷۸۸۸

حماسه ای در راه است

اگر نگوییم هشدارهای امروز مقام معظم رهبری قاطعانه تر و کوبنده تر از سال 88 است، کمتر از آن نیست. لذا از نظر ملت ایران این سخنان اتمام حجت نظام به رویه هتاکی حرمت شکنان تلقی شده و انتظار دارند تا با تبعیت این افراد از ولایت و قانون، فتنه ای دیگر شکل نگیرد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حسین عبداللهی فر

حماسه ای در راه استسخنان دیروز رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور و هشدار معظم له به هتاکان و افترازنندگان روزهای اخیر که از طرق مختلف علیه دستگاه قضایی به تهمت زنی و لجن پراکنی می پرداختند، یادآور خطبه های تاریخی معظم له در 29 خرداد 88 می باشد که در آن از معترضان خواستند تا مطالبات خود را از راههای قانونی دنبال کرده و از حضور در کف خیابان ها اجتناب کنند. 
ملت ایران به یاد دارد که پس از انتخابات 88 ، فتنه گران با «عبور از ولایت» و «عدم تمکین به قانون» راه خود را از مردم جدا کردند. اگر معترضان انتخابات فرمایشات رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب دانسته و به قانون تمکین می کردند، زمینه موج سواری مخالفان و معاندان اسلام و نظام فراهم نمی شد و وقایع ناگواری چون اهانت به تصویر مبارک امام راحل(ره)، شعار علیه آرمان های انقلاب اسلامی در فلسطین و اسائه ادب به ساحت عاشورا و.... رقم نمی خورد. 
از این رو، می توان گفت نطفه 9 دی در خرداد 88 بسته شد اما ملت صبوری کرد تا شاید خاطیان و مدعیان تقلب متنبه شده و یا لااقل صف خود از معارضان نظام جدا کنند. وقتی چنین نشد و مردم گستاخی فتنه گران را دیدند تا جایی که با حرمت شکنی در روز عاشورا نشان دادند برای هیچ چیز قداست قائل نمی شوند، آنگاه پای به خیابان نهاده و با اعلان تنفر خود از فتنه گران، پایان فتنه سازی و فتنه گری را برای همگان اعلام کردند. 
امروز اما مردم کشورمان شاهدند که رهبر معظم انقلاب در آستانه هفته بصیرت و سالگرد یوم الله 9 دی  صراحتا تهمت زنی و لجن پراکنی را حرام اعلام نموده و فرمودند: «اینکه فردی مکرر، دستگاهها یا قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هر کودکی می تواند با یک سنگ، شیشه ای را بشکند، هنر آن است که انسان خدا را در نظر داشته باشد و منطقی حرف بزند و از سخن گفتن برای هوای نفس و جهات شخصی و دستیابی به قدرت پرهیز کند چرا که خداوند بابت هر سخنی از انسان سؤال و مؤاخذه خواهد کرد.»
معظم له با تاکید بر اینکه امروز مهمترین هدف جنگ نرم دشمن، گرفتن امید و اعتماد به نفسِ ملت ایران است، فرمودند: «متأسفانه برخی افراد بی تقوا در داخل با متهم کردن افراد و دستگاهها و تلاش برای صحیح جلوه دادن دروغ‌های شاخدار بیگانگان، همان کار دشمن را انجام می دهند... این افراد بجای آنکه سیاست خود را «دینی» کنند، برای رسیدن به اهداف پَست و حقیر سیاسی، دین خود را با سیاسی کاری همراه کرده اند…
این افراد، بی ملاحظه و بدون در نظر گرفتن خدا و دین و انصاف، در جهت اهداف دشمن سخن می گویند و به قیمت ناامید کردن مردم و نسل جوان، دشمن را شاد می کنند.»

مقام معظم رهبری برای خاتمه این روند خطاب به هتاکان فرمودند: «کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند، ضمن آنکه مردم آگاه هستند و اینگونه رفتارها در آنان تأثیرگذار نخواهد بود.»
مقایسه محتوایی این انذار مقام معظم رهبری  با کلیدواژه هایی چون «حرام بودن تهمت، قدرت طلبی و سخن پراکنی از روی هوای نفس، بی تقوایی، دروغ شاخدار، سیاسی کاری، نقش اپوزیسیون، دشمن شاد کن، و ... » با خطبه های نماز جمعه 29 خرداد 88 بیانگر آن است که اگر نگوییم این هشدارها قاطعانه تر و کوبنده تر از سال 88 است، کمتر از آن نیست. لذا از نظر ملت ایران این سخنان اتمام حجت نظام به رویه هتاکی حرمت شکنان تلقی شده و انتظار دارند تا با تبعیت از ولایت و قانون فتنه ای دیگر شکل نگیرد. 

حماسه ای در راه است

چنانچه مخاطبان این فرمایشات، به هر بهانه ای بخواهند مسیری که از انتخابات 96 شروع کرده و به رغم نهی رهبر معظم انقلاب، اقدام به ثبت نام نموده و به دنبال آن شروع به هنجار شکنی و ایراد سخنان ساختارشکنانه کرده اند را ادامه دهند و با هتاکی، در مسیر مبارزه نظام با فساد اخلال ایجاد کنند، ملت در سالگرد حماسه 9 دی تصمیم خود برای خلق حماسه ای دیگر برای اعلان انزجار عمومی از فتنه سازان و حمایت از فرمایشات ولی امرشان را گرفته است. چراکه مردم از فتنه 88 و حماسه 9 دی 3 درس مهم را آموخته اند: 
الف) اگر کسانی فرمایشات رهبرشان را فصل الخطاب ندانند الزاما با دشمنان ملت همراه شده و در ضلع سوم مثلثی قرار می گیرند که یک ضلع آن ترامپ با برنامه های تحریمی و ضلع دیگر آن عربستان با سیاست های خباثت آلود منطقه ای قرار گرفته است. 
ب) آن حوادث تلخ ویژگی هایی داشت که از آن جمله می توان به بناشدن آن بر توهم فردی، لجاجت و خودمحوری، سوء استفاده از اعتماد مردم، درهم آمیختن حق و باطل، زمینه سازی برای بهره برداری بیگانگان، تضعیف دستگاههای نظام، سیاه نمایی در وضعیت کشور، بیانیه پراکنی و ... اشاره کرد. مختصاتی که شباهت زیادی با تحرکات اخیر هتاکان دارد. 
ج) راه مقابله با فتنه حماسه ملی و حضور پرشکوه در خیابان هاست. از همین رو، عزم خود را برای خاتمه دادن به این روند گرفته و به خوبی می دانند از همین ابتدا باید فاصله خود را با هتاکانی که احتمالا روی حمایت مردم حساب کرده و بنیان کار خود را بر توهماتی از این دست نهاده اند، نشان دهند. 


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات