هرمزگان >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۰۷۸۹۳
در گفت‌وگو با معاون سیاسی سپاه امام سجاد(ع) مطرح شد:

دشمن هزینه‌های هنگفتی را برای براندازی نظام متحمل شد/ ملت ایران در 9 دی، برگ برنده مبارزه با فتنه‌های داخلی را به دست آورد

معاون سیاسی سپاه امام سجاد(ع) با بیان اینکه دشمن هزینه‌های هنگفتی را برای براندازی نظام متحمل شد گفت: ملت ایران در 9 دی، برگ برنده مبارزه با فتنه های داخلی را به دست آورد.
پایگاه بصیرت / استان هرمزگان/بصیرت

حماسه 9 دی به فرموده رهبر معظم انقلاب، یوم اللهی است که در تاریخ ایران باقی خواهد ماند. به مناسبت گرامی داشت این حماسه بزرگ و به منظور بررسی گوشه ای از وقایع آن، خبرنگار سایت بصیرت گفتگویی انجام داده با عبدالله صادقی، معاون سیاسی سپاه هرمزگان که در ادامه متن این گفتگو آورده می شود.

بصیرت:به عنوان اولی سوال بفرمایید که چه عواملی باعث شد حضور پرشور مردمی در خرداد 88 به فتنه و درگیری های داخلی چند ماهه مبدل شد؟ 
در سال 88، یک اتفاق بی نظیری در کشور ایران اسلامی بوجود آمد و انتخاباتی با حضور 85 درصدی مردم به عنوان انتخاباتی بی‌نظیر در سطح جهان برگزار شد که پیروزی بسیار بزرگی را برای کشور و انقلاب مردم ایران رقم زد که یأس و نومیدی دشمنان نظام را به دنبال داشت.
اما به یکباره برخی عناصر داخلی، که البته از قبل نقشه‌هایی را برای ضربه‌زدن به انتخابات طراحی کرده بودند به دنبال اهداف خود رفتند. به عبارتی اینگونه طراحی کرده بودند که کمیته صیانت از آراء قبل از انتخابات تشکیل شود. از سال قبل این مباحث در آمریکا و گروه‌های معارض نظام بود که بیان می‌کردند باید شعار تقلب را سر دهیم، اما رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا اعلام فرمودند که دشمن فکر کرده ایران، گرجستان و اوکراین است و به دنبال انقلاب مخملی در کشور ایران اسلامی است.

بصیرت: نقش خواص در فتنه 88 چه بود؟
پس از اتمام انتخابات و قبل از شمارش آراء، زمینه‌سازی‌هایی توسط نخبگان و خواص برای ایجاد شورش و آشوب به بهانه تقلب در انتخابات فراهم شد و مردم هم که رأی داده بودند و رأی‌شان برایشان مهم بود به حرف‌های آنان گوش می‌دادند، این امر سبب شد برخی به خیابان‌ها بیایند و شعار تقلب در انتخابات را سردهند. درحالی  که رخ دادن تقلب با آن همه نظارت دقیق بر انتخابات محال بود، هرچند برای تقلب هم راهکار داریم و نیاز به اغتشاش و آشوب نبود، شاید تخلفی صورت گیرد ولی تقلبی گسترده در حد 11 میلیون رأی اتفاق بیفتد غیرممکن است.
رهبر معظم انقلاب نیز در این‌باره فرمودند: چنین ساز و کاری نداریم، از راه قانونی پیگیری کنید، اما فتنه‌گران به دنبال شکایت از نحوه برگزاری انتخابات نبودند چرا که معظم‌له به آنان مهلت دادند و بیان فرمودند که 10 درصد صندوق‌های آراء بازشماری شود که این امر انجام شد و هیچگونه تخلفی صورت نگرفته بود، فتنه‌گران تنها به دنبال ابطال انتخابات و برگزاری مجدد انتخابات بودند که  مقام معظم رهبری فرمودند: من هرگز انتخابات را باطل اعلام نمی‌کنم.
پس از ایراد سخنان مقام معظم رهبری، فتنه‌گران فهمیدند که دیگر نمی‌توانند برعلیه نظام موضع بگیرند و مردم نیز با بصیرت‌افزایی معظم‌له، بیدار شده و دیگر کسی به خیابان‌ها نمی‌آید، بنابراین پس از اینکه مجوز قانونی را برای حضور خیابانی نداشتند توطئه‌های خود را به گونه‌ای دیگر طراحی کردند و در مناسبت‌های مختلف نظام نظیر روز قدس، 13 آبان شعارهای برعکس سردادند و روز دانشجو نیز عکس امام راحل را آتش زدند.

بصیرت: بیگانگان چه نقشی در فتنه 88 داشتند و به دنبال چه اهدافی بودند؟
در این مدت 8 ماه که فتنه‌گران با استفاده از توطئه‌های مختلف درصدد براندازی نظام بودند. مقام معظم رهبری به تبیین و روشنگری می‌پرداختند و بر بصیرت تاکید می‌کردند بدون اینکه نامی از افراد و سرکرده‌های آنان به میان آورند، معظم له در سخنرانی‌های خود خطاب به فتنه‌گران عنوان می‌کردند که دشمن تا جایی از شما استفاده می‌کند که به دردشان می‌خورید، بعد همچون دستمالی شما را به گوشه‌ای پرتاب خواهد کرد.

بصیرت: سخنان مقام معظم رهبری نسبت به موضع‌گیری‌های آنان چه تاثیری داشت؟
تاکیدات مقام معظم رهبری برای خواص کاملاً مشخص بود، معظم له خطاب به سران فتنه فرمودند: نسبت به دشمنان موضع‌گیرنده مرزبندی مشخص داشته ‌باشید، حداقل در برابر دشمن خارجی عرض اندام کنید و بگویید ما شما را قبول نداریم، چرا از ما حمایت می‌کنید؟ از افرادی که عکس امام راحل را آتش زدند اعلام برائت کنید، فتنه‌گران این کار را نکردند چون همه اعم از منافق، سلطنت‌طلب و اراذل و اوباش به صحنه آمده بودند، اینها همان‌هایی بودند که مدعی پیرو خط امام بودند اما زمانی که به خط امام توهین شد هیچ اقدامی نکردند، در نهایت رهبری فرمودند: در این انتخابات، نخبگان و خواص مردود شدند و مردم پیروز بزرگ انتخابات بودند.

بصیرت: 9 دی چه تاثیری در سرنوشت نظام اسلامی و کشور داشت؟ 
در روز عاشورا، اقدامات زشت فتنه‌گران خون مردم را به جوش آورد و آنان را بدون دعوت هیچ نهاد و دستگاهی به خیابان‌ها کشاند و با بصیرتی که از بیانات و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری گرفتند، آتش فتنه را برای همیشه خاموش کردند، در همین زمان رهبری فرمودند این فتنه 88 که از یک جهت دغدغه داشتیم که انقلاب را به لبه پرتگاه برده است، انقلاب ما را واکسینه کرد.

در جریان فتنه 88، مردم ارتباط خود را با خواص قطع و به طور مستقیم به ولایت وصل شدند. این رویه به انقلاب نیز مصونیت بخشید، به عبارتی دشمن برای براندازی نظام هزینه‌های هنگفتی را متحمل شد، البته در انقلاب‌های رنگی در گرجستان و اوکراین موفق شدند، اما چندین برابر این انقلاب‌ها در ایران اسلامی هزینه کردند که در نهایت پیروزی به نفع ملت فهیم، بصیر و ولایت‌مدار ایران محقق شد و توانستیم برگ برنده را در زمینه مبارزه با فتنه‌های داخلی نیز به دست آوریم.
مردم در حماسه نهم دی ماه، بصیرت لازم را برای شناخت دشمنان داخلی به دست آوردند، موضع ملت ایران در برابر دشمنان خارجی عالی بود اما در برابر فتنه‌گران و دشمنان داخلی، شناخت کافی نداشتند که با روشن‌گری های مقام معظم رهبری مردم به بصیرت رسیدند.

بصیرت: نقش فتنه 88 را در تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران با تصویب قطعنامه 1929 چطور تحلیل می‌کنید؟
دشمن پس از شکست در فتنه 88، به خوبی فهمید که با جنگ نظامی نمی‌تواند ضربه‌ای به نظام بزند، تنها راه ضربه‌زدن به انقلاب را از طریق مردم می‌دانست، از آنجایی که امیدوار بود افرادی در کشور هستند که از تحریم‌هایش حمایت می‌کنند، تحریم ها را تشدید کرد.

از آقای صادقی بابت قبول دعوت سایت بصیرت تشکر می کنیم.


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات