صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۰۸۰۷۷

اخبار کوتاه دوشنبه 11 دی

روزنامه «رأي اليوم» در واکنش به اتفاقات و اعتراضات اخیر در تهران و برخی شهرهای ایران نوشت: «مردم بر خلاف كشورهاي عرب حاشيه خليج‌فارس حق دارند براي اعتراض به خيابان بيايند و مقامات ايران حتي به روی كساني كه تندترین شعارها و رفتارها را دارند، آتش نگشودند؛ در حالي كه اگر اين اعتراض‌ها در پايتخت كشورهاي حاشيه خليج‌فارس رخ مي‌داد، ده‌ها نفر در خيابان‌ها به دست نيروهاي امنيتي كشته و زخمي مي‌شدند.»
علی صوفی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به تازگی در سوء‌استفاده عجیب و تأمل‌برانگیز از اتفاقات اخیر گفته است: «مردم به صورت غیر سیستمی و تصادفی به خیابان‌ها نیامدند؛ بلکه از قبل با توجه به مطالبات‌شان چنین وضعیتی قابل پیش‌بینی بود. به طور مثال وقتی قانون وضع می‌شود که حقوق بازنشستگان با شاغلین برابر باشد و شورای نگهبان آن را رد می‌کند، آه از نهاد مردم بلند می‌شود.»
موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مؤسسات مالی اعتباری در سراسر ایران شعبه داشته‌اند، گفت: الآن هیچ‌کس پاسخگوی مردمی که پول و پس‌انداز خود را از دست داده‌اند، نیست. وی افزود: بانک مرکزی حداقل باید از حق خودش دفاع می‌کرد و از این مؤسسات مالی که بر روی تابلوی خود نوشته بودند، با مجوز رسمی از بانک مرکزی، می‌پرسید که چه کسی به شما مجوز داده است!
سعید جلیلی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر، گفت: وقتی عده‌ای به خیابان می‌آیند و برای جنایتکاری مثل رضاخان ابراز احساسات می‌کنند، جای تردید باقی نمی‌ماند که این حرکت نه تنها برای مردم نیست؛ بلکه یک «ارتجاع» آشکار است و باید در برابر آن ایستاد. وی افزود: در باطل بودن حرکتی که دشمنان مردم، مانند ترامپ را به وجد می‌آورد، نباید تردید کرد.
«سوزان رایس» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری به اغتشاشات اخیر در ایران واکنش نشان داد و نوشت: ترامپ چگونه می‌تواند به معترضان در ایران کمک کند؟ (پس) ساکت شو. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز با اذعان به ناتوانی رئیس‌جمهوری این کشور، خطاب به وی نوشت: «ترامپ ساکت شو.»
محمدعلی پورمختار، نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس گفت: حمایت مسئولان آمریکایی و سران آل‌سعود از تجمعات نشان‌دهنده این است که قطعاً تعدادی از عوامل آنها در میان صفوف معترضان حضور دارند که شعار‌های هنجارشکنانه سر می‌دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات