سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۰۸۱۵۹

جدایی معترضان از ضد انقلاب

نا آرامی‌های اخیر در کشور که از تجمعات اعتراضی مربوط به مالباختگان مؤسسات مالی و معترضان به گرانی و بیکاری آغاز و با فرصت طلبی و موج سواری ضد انقلاب و بیگانه به آشوب و خرابکاری تبدیل شد، با جدا شدن صف معترضان اولیه، تعداد شرکت کنندگان در آن به شدت کاهش یافته و موج اول احساسی را پشت سر گذاشته است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ رسول سنائی راد
جدایی معترضان از ضد انقلابنا آرامی‌های اخیر در کشور که از تجمعات اعتراضی مربوط به مالباختگان مؤسسات مالی و معترضان به گرانی و بیکاری آغاز و با فرصت طلبی و موج سواری ضد انقلاب و بیگانه به آشوب و خرابکاری تبدیل شد، با جدا شدن صف معترضان اولیه، تعداد شرکت کنندگان در آن به شدت کاهش یافته و موج اول احساسی را پشت سر گذاشته است.
از این رو عوامل ضد انقلابی پشت صحنه که عمدتاً منافقین، سلطنت طلبان، جریان کمونیستی و در مناطق غرب کشور بخشی از گروهک‌های تجزیه طلب و ضد انقلاب هستند، با احساس خطر از این افت شدید، بدنبال تشدید خشونت و کشته سازی هستند و سعی میکنند با تشدید تحریک‌ها ، بدان استمرار بخشند.
عمده‌ترین دلیل پدید آمدن این وضعیت یعنی افت شدید آشوبها، عدم همراهی مردم و حتی معترضین خودجوش مردمی به اغتشاشگران است که پس از مشاهدة شعارهای هتاکانه و ساختار شکنانه و اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی آنان، راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند. همچنین در همان حال که نیروهای امنیتی و انتظامی مامور به خویشتنداری و مدارا با معترضان و حتی اغتشاشگران بودند، سربازان گمنام امام زمان سرشاخه ها و محرکین میدانی که احتمالا با سازماندهی منافقین از مناطقی غیر از محل اغتشاشات اعزام شده بودند را به سرعت شناسایی و بعضی را نیز دستگیر نمودند. با این اقدامات تحریک و هدایت میدانی نیز فروکش کرده و به محدودسازی و کنترل اجتماعات کمک کرد.
حال که غبار اولیه این فتنه تا حدودی فروکش کرده می توان بازیگران این پدیده را به ترتیب زیر مورد اشاره قرار داد:
1- بیگانگان و بطور مشخص آمریکا، انگلیس ، فرانسه و آل سعود که در دو سه سال گذشته از طریق ارتباط گیری با گروهک‌های ضد انقلابی بدنبال ایجاد وحدت و فعال سازی آنان برای کشاندن آشوب به داخل کشور بودند. در اغتشاشات اخیر هم عمده پیامهای ارسالی برای آشوب‌ از کشورهای عربستان، انگلیس و سپس آمریکا ارسال شده است؛ این درحالی است که این کشورها میزبان سران گروهک‌های برانداز نیز می باشند.
2- گروهک‌های برانداز و ضد انقلاب و در راس آنان سلطنت طلبان، منافقین و جریان کمونیستی قرار دارند، در فضای دانشگاهی وظیفه فراخوان، سازماندهی ، جهت دهی و تحریک میدانی را به عهده گرفتند. در مناطق غربی گروهک‌های تجزیه طلب نیز به آنان اضافه شدند.
3- عناصر میدانی تحریک پذیر و ناراضی که عمدتاً در سنین جوانی بوده و با ضعف تجربه و آگاهی سیاسی ـ اجتماعی ابزار دست عناصر حرفه ای پشت صحنه قرار گرفته و متاسفانه بیشترین هزینه را نیز پرداخت می کنند.
البته در شکل گیری این آشوبها که از تجمعات اعتراضی به آشوب و تحرکات خرابکارانه گرایش پیدا کرده، عواملی زمینه‌ای وجود داشته که عبارتند از:
1- عوامل اقتصادی مثل گرانی، تورم و مسائل مؤسسات مالی ونگرانی از تشدید تحریم ها.
2- عوامل اجتماعی مثل بیکاری و فساد و احساس تبعیض
3- عوامل روانی ناشی از سیاه نمایی و لجن پراکنی رسانه ای بیگانه و ضد انقلاب و در رأس آن آمد نیوز و همچنین بزرگنمایی مسایل و مشکلات توسط برخی فعالین سیاسی داخلی در تسویه حساب‌های سیاسی با یکدیگر.
4- تلقی ضعف نظام در اعمال سلطه و فراهم بودن شرایط ایجاد هرج و مرج که عمدتاً توسط جریان ضد انقلاب ری استارت از بیرون و برخی اقدامات نابخردانه حلقة انحراف القاء می شد.
مجموعة این عوامل مولد احساس یأس و نگرانی نسبت به آینده شده که عمدتاً در گروههای تحریک پذیر مثل جوانان بازتاب می‌یابد و موجب رفتارهای احساسی و پرخاشگرانه می شود. دلیل مدارای اولیه نظام با این تجمعات  فرصت دادن برای فروکش کردن احساسات معترضین و جداسازی صف  آنها از خرابکاران و ضد انقلاب بوده است.
حال که این موج پشت سر گذاشته شده و معلوم گردیده که اغتشاشگران با سوء استفاده از مدارا و نجابت مدافعان نظام در مرحله اول به اقدامات جنایتکارانه، یعنی حمله به مدافعان نظام و حتی مردم عادی با سلاح گرم و سرد دست زده اند، در مرحله دوم تلاش برای کشته سازی و حمله به مراکز نظامی ، مساجد، حوزه‌های علمیه، مراکز خدماتی و حتی اماکن و اموال شخصی مردم را در دستور کار خود قرار داده اند. این اقدامات باعث تحمیل خسارتهای سنگینی در برخی شهرها شده و ناامنی را برای بعضی شهرهای کشور به ارمغان آورده است. در چنین شرایطی برخورد و مهار به یک خواستة مردمی تبدیل شده و انتظار می رود با دستگیری عوامل تحریک کننده و جهت دهنده و اعلام مستندات اتصال آنان به ضد انقلاب و بیگانه، روند آشوبگری که فرسایش قدرت جمهوری اسلامی ایران و سرگرم سازی به درون را به نفع دشمنان و رقباء کشور و بدخواهان مردم نجیب مان دنبال می کرده، متوقف گردد. لازم به ذکر است که به میدان آمدن خودجوش مردم به عنوان یکی از مؤلفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران سبب خواهد شد که امنیت به سرعت در همه جا فراگیر شود و اغتشاشگران نتوانند به اهداف خود برسند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات