صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۰۸۲۹۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 17 دی

بر اساس مصوبه اخیر هیئت دولت، تعرفه واردات خودروهای بنزینی با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی که قبلاً ۳۲ تا ۳۵ درصد بود، به عدد ۷۵ درصد رسیده است و خودروهای هیبریدی از پنج درصد به ۴۵ درصد رسیده است که رشد نه برابری را تجربه می‌کند. به نظر می‌رسد، دولت قصد دارد بخشی از رشد ۳۵ درصدی درآمدهای مالیاتی را از محل افزایش تعرفه واردات در بودجه ۹۷ تأمین کند.
مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرده است، دولت این کشور قصد دارد در روزهای آینده ۱۰۰ میلیون واحد ارز مجازی به نام «پترو» صادر کند که پشتوانه فیزیکی آن نفت این کشور خواهد بود. صدور ارز مجازی از سوی دولت این کشور با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا که دسترسی این کشور به بانک‌های بین‌المللی را محدود کرده است، انجام می‌گیرد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: روسیه برای حمایت از ایران و نیز دیدگاه کنونی مسکو درباره خاورمیانه بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد. «هربرت مک مستر» که گویا از بی‌نتیجه ماندن نشست شورای امنیت درباره ایران عصبانی بود، افزود: باید جامعه جهانی در اقدامی مشترک با رفتار ایران مقابله کند.
آلبرایت در پیامی توئیتری نوشت: «برای اشخاصی که معتقد به رهبری با ثبات و عاقل آمریکا هستند، سال 2018 آغازی نگران‌کننده داشت و با وجود دونالد ترامپ در کاخ سفید که به طور فزاینده‌ای دمدمی‌مزاج است، نقش کنگره در سیاست خارجی و امنیت ملی مهم‌تر از گذشته خواهد بود.»
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه‌ با یک شبکه فرانسوی تأکید کرد: به ‌محض اینکه به راه‌حلی دائمی برای نزاع فلسطینی ‌ـ اسرائیلی دست یابیم، همه کشورهای عربی و اسلامی، اسرائیل [رژیم صهیونیستی] را به‌ رسمیت خواهند شناخت و با آن روابط برقرار خواهند کرد.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی به قلم «ناحوم برنیاع» تحلیلگر مسائل راهبردی رژیم صهیونیستی حوادث و تحولات سال ۲۰۱۷ را بررسی کرد و ابعاد منفی این تحولات برای رژیم صهیونیستی را بیان و اذعان کرد پیروز بزرگ این سال ایران است.
مصطفی تاج‌زاده در مصاحبه با روزنامه «همدلی» با انتقاد از عملکرد دولت گفت: «دولت باید فرصت را مغتنم بشمارد و در رفتار خودش و برخی انتصابات خود تجدیدنظری متناسب با خواست مردم صورت دهد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات