صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۸۳۷۱

از حرف‌های بی‌ارزش تا پاسخ سخت

1ـ حال شیخ زکزاکی خوب نیست
یک منبع مطلع از تشدید مشکلات جسمی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در جریان بازداشت سه‌ ساله او، خبر داد و گفت: علایمی از یک بیماری خاص در شیخ زکزاکی در حال بروز و ظهور است که اگر به سرعت درمان نشود، حداقل اثرش، فلجی بسیاری از قوای حرکتی شیخ و حتی از دست رفتن قدرت تکلم ایشان است. وی همچنین افزود: بیماری‌ شیخ هر روز تشدید می‌شود و گفته می‌شود این بیماری به سکته قلبی نیز خواهد انجامید. این منبع آگاه اعلام کرد: مقامات دولتی اجازه نمی‌دهند او به دکتر یا بیمارستان دسترسی داشته باشد. گفتنی است، ارتش نیجریه در دسامبر سال 2015، با حمله به حسینیه شهر «زاریا» صدها نفر از حاضران در این مجتمع را هدف قرار داد. منابع محلی می‌گویند در جریان این حمله نزدیک به هزار نفر کشته و صدها نفر نیز زخمی شدند و شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه هم هدف گلوله مستقیم قرار گرفت و سپس بازداشت شد.

2ـ ایران پاسخ سختی به عربستان خواهد داد
نصیر العمری، کارشناس سرشناس سیاسی اردن گفت: سفر ترامپ به منطقه و استقبال شاهزاده بن‌سلمان از وی، در واقع نشان‌دهنده تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن این شاهزاده سعودی به عنوان حاکم عربستان در چارچوب یک معامله بود. یکی از مهم‌ترین مفاد این معامله چشم‌پوشی بن‌سلمان از قدس به سود اسرائیل و اعطای سهام عربستان به شرکت‌های آمریکایی در ازای دریافت کرسی حکومت در عربستان بود. شاهزاده بن‌سلمان به دستور ترامپ و نتانیاهو ایران را تهدید می‌کند تا جنگی بین دو کشور (عربستان و ایران) صورت گیرد. ولی‌عهد سعودی درک نمی‌کند که نتانیاهو و ترامپ وی را تحقیر می‌کنند و می‌خواهند با وی کاری کنند که با صدام در جنگ با ایران کردند. رژیم سعودی آشکارا از اعتراضات و اغتشاشات اخیر در ایران حمایت می‌کند و این به مثابه جنگ علیه ایران است و این کشور به زودی پاسخ سختی به سعودی خواهد داد.

3ـ حرف‌های بی‌ارزش دونالد ترامپ
روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی به پیام‌های توئیتری جنجال‌برانگیز «دونالد ترامپ» اشاره کرد و نوشت: تهدیدات توئیتری ترامپ، اعتبار آمریکا را در معرض خطر قرار داده است. این روزنامه در ادامه آورد: «ریچارد هاوس» رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در نیویورک به تازگی با اشاره به توئیت‌های جنگ‌طلبانه ترامپ گفته است: «این فرمانده کل قوای ما است. درباره آن فکر کنید.» وی همچنین در این باره تأکید کرده است: «مسئله مهم این است که پست‌های توئیتری نیز باید همچون بیانیه‌های کاخ سفید جدی و مهم تلقی شود، اما افسوس که آنچه از گفته‌های رئیس‌جمهور در توئیتر بیرون می‌آید، بی‌ارزش است.» گفتنی است، «نیکلاس برنز» دیپلمات سابق آمریکایی و نماینده این کشور در ناتو نیز پیشتر گفته بود: پست‌های توئیتری ترامپ، در واقع حرف‌های وی را بی‌ارزش می‌کند.

4ـ آشوبگران به اشدّ مجازات می‌رسند
حجت‌الاسلام حمید شهریاری، معاون رئیس قوه قضائیه گفت: تمام افرادی که سرحلقه اغتشاش‌ها و آشوب‌های اخیر بوده‌اند، شناسایی یا دستگیر شده‌اند. وی اظهار داشت: با اغتشاشگران، سردمداران اغتشاش و کسانی که آشوب‌ها و اغتشاش‌های روزهای اخیر را مدیریت و ساماندهی کرده‌اند، به طور قاطع برخورد شده و اشدّ مجازات برای آنان تعیین می‌شود. معاون رئیس قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضائیه و دولت برنامه‌ای برای شبکه‌های اجتماعی دارند، توضیح داد: در این زمینه جلساتی برگزار و مقرر شده است از شبکه‌های داخلی حمایت کنیم تا مردم بتوانند از امکانات مناسبی برای ارتباطات خود استفاده کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات