صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۰۸۴۴۹

از اصرار ترامپ تا هشدار نتانیاهو

1ـ روایت متفاوت از برخورد به دلیل دیدار با بهائیان
فائزه هاشمی در مصاحبه‌ای در پاسخ به این پرسش که «به دلیل دیدار با رهبر بهائی‌ها و عکس یادگاری از آقای هاشمی تذکر گرفتید؟» گفت: «تذکری نبود. من منزل بابا بودم. شب که آقای هاشمی آمدند، گفتند: «دیدی چه جنجالی شد»؛ فقط همین... . مامان به دفاع از من وارد شد که «مگه فائزه چکار کرده؟ کار بدی نکرده. فلانی این کار را کرده و آن یکی این کار را کرده؟ چرا کسی چیزی نمی‌گوید و فقط به فائزه گیر دادند؟» مامان مثال‌هایی با نام و کار افراد می‌زد. بابا هم دیگر چیزی نگفت. اینجا بحث تمام شد؛ ولی چند روز بعد که برای بابا تعریف می‌کردم که عجیب این کار بازخورد مثبت در بین همه اقشار جامعه داشته است، جواب خوبی گرفتم.» گفتنی است، پس از دیدار فائزه هاشمی با اعضای فرقه ضاله بهائیت مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در رسانه اعلام کرده بود که فائزه کاری بدی کرده است و باید جبران کند.

2ـ اصرار ترامپ برای ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک
ترامپ همچنان مصرّ است که بین آمریکا و مکزیک دیوار مرزی بکشد و برای این اقدام قصد دارد در اولین قدم ۱۸ میلیارد دلار از کنگره بودجه درخواست کند. طرح ساخت دیوار بین آمریکا و همسایه جنوبی‌اش شامل ساخت یک دیوار ۵۳۰ کیلومتری جدید و بهینه‌سازی ۱۱۰۰ متر دیوار قبلی است که با جایگزینی بخشی از دیوارهای موجود هزینه ساخت آن ۱۸ میلیارد دلار است؛ اما ارزیابی‌های اخیر نشان می‌دهد هزینه ساخت دیوار بین دو کشور به ۳۳ میلیارد دلار افزایش یافته است. از سوی دیگر، دولت ترامپ ۱۵ میلیارد دلار دیگر برای ساخت برجک، تجهیزات نظارت، تخصیص پهپاد و همچنین استخدام پنج هزار گارد مرزی جدید درخواست کرده است. قرار است ساخت این دیوار در چند فاز و طی ۱۰ سال آینده انجام شود. ترامپ همچنین مصرّ است که دولت مکزیک نیز باید بخشی از هزینه‌های ساخت این دیوار را متقبل شود.

3ـ واکنش وزیر ارشاد دولت اصلاحات به یک فیلم
عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات طی یادداشتی درباره فیلمی که به تازگی از جلسه خبرگان رهبری منتشر شده است، نوشت: کسانی که با هر انگیزه‌ای فیلم خبرگان را منتشر کرده‌اند، ممکن است برخی غوغاسالاران را خرسند کرده باشند تا در این روزهایی که مطامعی علیه نظام و رهبری تیز شده است، دستاویزی فراهم کنند؛ اما خردمندان و نکته‌بینان می‌دانند و می‌فهمند که این فیلم نشانی از صداقت و صمیمیت درخشانی را به همراه دارد. عالی‌ترین سمت کشور را به کسی پیشنهاد می‌کنند و او با برافروختگی پای بر نفس خود می‌گذارد و نمی‌پذیرد. به تعبیر امام سجاد(ع): «و لا ترفعنی فی الناس درجة الّا حططتنی عند نفسی درجة مثلها» مرا در میان مردم علوّ مقام مبخش، مگر آنکه در درونم حس فروافتادگی بیشتر شود.

4ـ هشدار بنیامین نتانیاهو به سفیران اروپایی
شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اختصاصی ادعا کرده است، بنیامین نتانیاهو به سفرای اروپایی هشدار داده است: «احتمالی واقعی وجود دارد که دونالد ترامپ این هفته تصمیماتی بگیرد که به از بین رفتن توافق هسته‌ای با ایران منجر شود. اگر به اصلاح توافق کمک نکنید، ترامپ آن را از بین می‌برد.» این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را تمدید می‌کند؛ اما همزمان تحریم‌های تازه‌ای علیه چند سازمان و فرد ایرانی اعمال می‌کند. ترامپ پیش از این هشدار داده بود اگر چند «نقص» توافق هسته‌ای از جمله داشتن تاریخ انقضا و عدم دربرگیری برنامه موشکی ایران رفع نشود، ممکن است از برجام خارج شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات