سیاسی >>  سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۸۴۸۲

ضرورت کارآمدی در حل مسائل

اکنون که مشکلات عینی و معیشتی زمینه‌ مناسب برای طرح انواع توطئه‌ها و سم‌پاشی‌ها از سوی دشمنان را فراهم کرده است، باید نشان داده شود که با تکیه بر ظرفیت‌های درونی و نیروهای انقلابی و دست توانای نظام می‌توان مسائل و چالش‌های موجود را حل کرد. این موضوع، اساسی‌ترین راه‌حلی است که همه نخبگان و جریان‌ها بر آن اتفاق‌نظر دارند
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ اسماعیل برگزیده
ضرورت کارآمدی در حل مسائلهرچند ریشه‌ عمده‌ مشکلات و نابسامانی‌های موجود در کشور، داخلی بوده و برای حل و رفع آنها نیز باید به درون رجوع کرد، اما یک نکته‌ی مهم در این زمینه، تلاش دشمنان و معاندان ملت ایران و نظام اسلامی برای موج‌سواری بر این وضعیت و بهره‌برداری آنها از وضعیت موجود است. ازجمله نقشه‌ها و به عبارت بهتر، هدف‌های دشمنان در این زمینه نیز فراهم کردن زمینه‌های «تغییر باور به گذشته» از دو طریق است؛ اول تطهیر رژیم شاه و دستاوردتراشی برای آن و دوم، زیرسؤال بردن کارآمدی و دستاوردهای انقلاب اسلامی و بزرگنمایی ضعف‌ها و نارسایی‌های موجود است. درواقع، دشمنان ملت ایران اکنون بشدت در تلاش هستند تا با ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی، فلسفه و علت موجده‌ انقلاب اسلامی را زیرسؤال ببرند و به مردم القا کنند که رژیم پهلوی نیز مطلوب بود. آنچه که تحت عنوان «تغییر باور به گذشته» مطرح , در این بستر تعریف می‌شود بدین معنا است که با سم‌پاشی علیه انقلاب اسلامی از یک سو و تطهیر و دستاوردسازی برای رژیم منحوس پهلوی از سوی دیگر، محاسبات مردم در حمایت از نظام اسلامی را تغییر داده و با چهره‌ای بزک‌شده از ماهیت کریه، استبدادی و وابسته رژیم شاه، تصویری مطلوب از آن ارائه می دهند. 
همانگونه که مشخص است، هدف دشمنان از این راهبرد اولاً زیرسؤال بردن فلسفه‌ انقلاب اسلامی و ثانیاً هدف قرار دادن ماندگاری انقلاب اسلامی است. نکته مهم و اساسی در این زمینه، همانا مقابله با این ترفند و نقشه‌ی شوم دشمنان است. بنابراین، اکنون سؤال این است که برای مقابله و خنثی‌سازی این نقشه چه باید کرد؟ به نظر می‌رسد که برای مقابله با این وضعیت باید علاوه بر اقدامات رسانه‌ای و روشنگرانه‌ متعدد و کارشناسانه، با هدف بازنمایی واقعی وضعیت ناکارآمد رژیم منحوس پهلوی، به انجام اقدامات واقعی، ملموس و عینی برای حل و رفع چالش‌ها و معضل‌های زندگی روزمره مردم اقدام کرد. درواقع، افکار عمومی در داخل کشور اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند امیدآفرینی، چشم‌انداز آفرینی و اعتماد به مجموعه‌ ظرفیت‌های داخلی کشور برای حل مشکلات است. به عبارت دیگر، ضرورت امیدآفرینی و آسیب‌ناپذیری کشور و نظام از توطئه‌های دشمنان ایجاب می‌کند که بیش از پیش به کارآمدی و انجام اقدامات مقتضی برای پاسخ به مشکلات مردم توجه شود. ضمن اینکه توجه به این موضوع، زمینه‌های امیدآفرینی را فراهم کرده و چشم‌انداز مطلوبی را پیش‌روی مردم ترسیم می‌کند. منظور اصلی در اینجا نیز این است که افکار عمومی پاسخ مسائل و معضل‌های زندگی روزمره خود را در داخل کشور پیدا کند تا سم‌پاشی و توطئه‌ی دشمنان و معاندان انقلاب نقش بر آب شود. 
به تعبیری، اکنون که مشکلات عینی و معیشتی زمینه‌ مناسب برای طرح انواع توطئه‌ها و سم‌پاشی‌ها از سوی دشمنان را فراهم کرده است، باید نشان داده شود که با تکیه بر ظرفیت‌های درونی و نیروهای انقلابی و دست توانای نظام می‌توان مسائل و چالش‌های موجود را حل کرد. این موضوع، اساسی‌ترین راه‌حلی است که همه نخبگان و جریان‌ها بر آن اتفاق‌نظر دارند و بنابراین، اکنون به انجام اقدامات اثربخش اندیشید و آنها را عملی کرد. درواقع، با انجام اقدام‌های عملی و نه وعده‌های توخالی باید نشان داده شود که نظام از توانایی بن‌بست‌شکنی، معضل‌گشایی و چشم‌انداز آفرینی مطلوب برخوردار است و این نوید را به مردم داد که اتوپیای خود را در داخل کشور و نه با چشم بستن به دست دشمنان نظام، قابل تحقق ببینند. 


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات