تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۰۸۶۰۰

مراقب این نارنجک دودزا باشید!

پایگاه بصیرت / مسعود اکبری

(روزنامه كيهان ـ 1396/10/09 ـ شماره 21805 ـ صفحه 6)

«اصولگرایان هر بار که از آغاز گفت‌وگوی ملی سخن به میان آمد، مسئله انتخابات ۸۸ را پیش کشیدند و گفتند اصلاح‌طلبان باید توبه کنند! در حالی که همه اصلاح‌طلبان اقدام خلافی نکردند». «آشتی‌ملی» یعنی احیای همان شعار «همه با هم» ابتدای انقلاب...یعنی همه نیروها به صحنه بیایند و برخلاف گذشته که روی اختلاف‌ها تاکید می‌شد، با حفظ عقاید روی اشتراک‌ها تاکید کنند و برای نجات ایران به یکدیگر دست همکاری بدهند». «با فرمول برد- برد مسئله حصر را خاتمه دهیم». «هشت سال از وقایع ۸۸ می‌گذرد و قرائت ارائه شده از آن حوادث از سوی برخی‌تریبون‌داران این است که جریانی با همکاری کشورهای خارجی درصدد آن بوده است که نظام سیاسی مستقر در کشور را تغییر دهد». «امنیت ملی ما امروز نه در تقابل و درگیری و محدودیت‌ها برای یکدیگر بلکه با آشتی ملی، همبستگی اجتماعی و وحدت تمامی جریانات در حول منافع ملی حفظ می‌شود و می‌تواند ضریب امنیت ملی در جامعه افزایش یابد». «آشتی ملی برای نجات آینده ایران است».

موارد مذکور تنها بخشی از اظهارات مدعیان اصلاحات درباره فتنه 88 است. این جریان در سال‌های اخیر با هیاهوی رسانه‌ای و سردادن شعارهای فریبنده همچون «آشتی ملی»، «گفت‌وگوی‌ملی»، «مذاکرات‌برد- برد» و...تلاش کرد تا صورت مسئله فتنه 88 را تغییر دهد.

مولای متقیان حضرت علی(ع) می فرمایند: «ان الحق القدیم، لایبطله شیئی...حق گذشته را هیچ‌ چیز باطل نمی‌کند».

امام سجاد علیه‌السلام نیز در دعای 44 صحیفه سجادیه، توفیق مسالمت و آشتی با قهر‌کنندگان را از خداوند مسئلت می‌کنند اما کسانی را استثنا می‌کنند: «وَ وَفِّقْنا فيهِ ْ ... اَنْ نُراجِعَ مَنْ هاجَرَنا، وَ اَنْ نُنْصِفَ مَنْ ظَلَمَنا، وَ اَنْ نُسالِمَ مَنْ عادانا، حاشى‏ مَنْ عُودِىَ فيكَ اَنْ نُراجِعَ مَنْ هاجَرَنا، وَ اَنْ نُنْصِفَ مَنْ ظَلَمَنا، وَ اَنْ نُسالِمَ مَنْ عادانا، حاشى‏ مَنْ عُودِىَ فيكَ وَ لَكَ، فَاِنَّهُ الْعَدُوُّ الَّذى لانُواليهِ، وَ الْحِزْبُ الَّذى لانُصافيهِ...و ما را توفیق بده تا با كسی كه با ما قهر كرده آشتى کنیم، و با كسى كه به ما ستم نموده انصاف به خرج دهیم، و با کسی که با ما دشمنی کرده آشتی و سازش كنيم؛ مگر کسی كه دشمنى با او به خاطر تو و در راه تو بوده، چرا که او دشمنى است كه هرگز با وى دوستى ننمائيم، و حزبى است كه دل ما با او صاف نمی‌شود».

مسالمت و آشتی با دیگران، توصیه موکد اولیای دین است. اما این سفارش موکد، چهارچوب مشخصی دارد که ستیزه‌جویان با اصل دین و ارزش‌های اسلامی و مصالح عمومی مسلمین شامل آن نمی‌شوند .

امیر مومنان علی علیه‌السلام در واکنش به فتنه‌انگیزی اصحاب جمل و توصیه برخی یاران به عدم تعقیب آنها فرمودند:«به خدا سوگند چون کفتار نباشم که با آهنگ خوابش کنند و فریبش دهند و شکارش کنند. من پیوسته به وسیله یاری‌کننده حق، با آنان که از حق روی‌برگرداندند، می‌جنگم تا مرگم فرا رسد» (خطبه 6 نهج‌البلاغه).

چند ماه پس از جنگ صفین،عده‌ای با چهره‌های دژم و درهم، دور امیرالمومنین(ع) را گرفته بودند و او را به آشتی و توبه(!) دعوت می‌کردند! آنها می‌گفتند در جنگ صفین حوادثی رخ داد‌، ما خطا کردیم و سپس با توبه به درگاه الهی‌، پیش تو آمده‌ایم، تو هم توبه کن و بیا تا دوباره با هم آشتی کنیم! هرچه امام و یاران صدیقش کارهای آن روزهایشان را یادآوری می‌کردند، فایده‌ای نداشت! به یادشان نمی‌آمد که در میانه میدان، آنها بودند که ساز‌ بی‌وفایی کوک کردند! آنها بودند که آلت دست معاویه شده بودند‌. برخی از آنها بودند‌، چند شب قبل از روز جنگ، پنهانی دیدار‌هایی داشتند وقرار و مدارهایی گذاشته بودند! به یادشان نمی‌آمد که با فتنه‌انگیزی‌، شیرازه سپاه را از هم گسستند و نبرد پیروز را به حکمیت و سپس به شکست تبدیل کرده مسیر تاریخ را عوض کردند! آری آنها چیزی به یاد نمی‌آوردند اما امام را به صلح و آشتی و پیوند با خودشان فرا می‌خواندند! این، حکایت حال آنانی است که این روزها دم از آشتی ملی می‌زنند و حتی در ظاهر نیز از خیانت نابخشودنی خود توبه نکرده‌اند.

در سال ۸۸ جماعت وطن‌فروشی پیدا شدند که دروغ تقلب در انتخابات (آن هم به میزان ۱۱ میلیون رأی!) را تکرار کردند و بر اساس آن آشوبی را تدارک کردند که شعار آن تدریجاً روشن شد؛ «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». فعالین فتنه در پستو گفتند «تقلب آن هم در حد ۱۱ میلیون رأی ممکن نیست» ولی هرگز در منظر مردم توبه نکردند و یا با صراحت به مردم نگفتند دروغ گفتیم و تقلب نشده است.

چندی پیش یکی از اعضای نهضت آزادی فاش کرد که «طرح‌آشتی‌ملی» از سوی این گروهک تهیه شده بود و مدعیان اصلاحات این طرح را به نام خودشان جا زده‌اند!. گروهک نهضت آزادی همان است که حضرت امام(ره) فرموده بود اگر در مسئولیت باقی می‌ماند کشور را تحویل آمریکا می‌داد و مدعیان اصلاحات نیز همان‌هایی هستند که در فتنه 88 نقش پادوهای دشمن را برعهده داشتند و آشکارا دست به وطن‌فروشی زدند.همان جماعتی که نتانیاهو با افتخار! و آشکارا از آنان به عنوان «بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران» یاد کرد. اوباما، حمایت مالی و سیاسی از آشوبگران را یک «هدف استراتژیک» برای مقابله با ایران اسلامی معرفی کرد و جرج بوش آنها را «پیاده نظام آمریکا» در ایران معرفی کرد.

در حال حاضر تکرار کلیدواژه‌های «آشتی ملی» و «گفت‌وگوی‌ملی» با چند هدف عمده صورت می‌گیرد. اولین هدف، تطهیر و کوچک‌نمایی خیانت نابخشودنی فتنه 88 و فراهم شدن شرایط بازتولید آن در آینده است. دومین هدف جاده صاف‌کنی برای حضور فتنه‌گران در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم ساز است و سومین هدف نیز غلبه حواشی بر مسائل اصلی- معیشت مردم و مطالبه‌گری از دولت- و به عبارتی ترفند نارنجک دودزا برای ایجاد اختلال در افکار عمومی است.

پروژه تطهیر و کوچک نمایی خیانت نابخشودنی فتنه 88 با بعضی سهل‌انگاری‌ها و کوتاهی‌ها در مجازات فتنه‌گران، بوی کباب به مشام برخی رسانده و باعث شده توهم بزنند و خیالاتی به ذهنشان برسد. بازگشت از راه خیانت به مردم، شرط اول هر نوع آشتی‌ است و کسانی‌که هنوز هم با آن حوادث شوم و توطئه‌های ننگین حسابشان را روشن نکرده‌اند، حق ندارند از آشتی حرف بزنند.

http://kayhan.ir/fa/news/122245

ش.د9604355

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات