صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۰۸۷۳۷

حرف روز/ خبر خوب و جامعه اميدوار

مقابله با یأس و نااميدي و تقويت روحيه اميدواري به آينده، يکي از ضرورت‌هايي است که جامعه بشري به آن نیاز دارد. در فضاي یأس، همه توان‌ها حداقلي و اراده سست شده و مسير حرکت جامعه در سراشيبي انفعال و واگرايي خواهد بود[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: مقابله با یأس و نااميدي و تقويت روحيه اميدواري به آينده، يکي از ضرورت‌هايي است که جامعه بشري به آن نیاز دارد. در فضاي یأس، همه توان‌ها حداقلي و اراده سست شده و مسير حرکت جامعه در سراشيبي انفعال و واگرايي خواهد بود؛ اما جامعه اميدوار مملو از شور و نشاط و انرژي‌هاي مثبتي است که حرکت و تلاش و تکاپو را اسب راهوار دستيابي به موفقيت و پيشرفت قرار داده است. در جامعه پراميد و بانشاط نيز اين‌گونه نيست که همه چيز وفق مراد باشد؛ اما اين جامعه ياد گرفته است هر چيز را در جاي خود ببيند و ضعف‌ها و ناکامي‌ها را بيش از اندازه بزرگ نکند. در اين جامعه همواره چيزهاي خوبي براي حفظ و تقويت اميد وجود دارد و با توجه به همان‌ها است که رفع مشکلات و مقابله با ضعف‌ها و ناکامي‌ها نيز ممکن خواهد بود.
در اين بين، يکي از مهم‌ترين مسائل و عواملي که مي‌تواند جامعه را از يک ذهنيت منفي‌باف و نااميد به سمت جامعهاي با ذهنيت مثبت و اميدوار سوق دهد، رسانه‌ است. اين رسانه‌ها هستند که با اتخاذ خط مشي صحيح مي‌توانند جامعه را پرتوان و فعال کنند يا به انزوا و انفعال بکشانند.
برگزاري همايشي تحت عنوان «خبر خوب» با هدف گفتمان‌سازي و ترويج اخبار اميدواركننده، اتفاق مبارک و قابل توجهي در عرصه فرهنگ و رسانه است که بايد به استقبال آن رفت. خبر خوب، معادل خبرهاي فانتزي و الکي شاد کن نيست که چشم بر حقايق ببندد و تلخ‌کامي‌ها و معضلات و مشکلات را نبيند و آنچنان مصنوعي جلوه دهد که با مخاطب ارتباط برقرار نکند! خبر خوب تلاشي براي مواجهه اميدوارانه با حوادث و تحولات و نظاره همه‌جانبه رخدادها است تا ضمن ديدن مشکلات، استعدادها، ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي موجود براي حل مشکلات نيز ديده شود و حاصل آشنايي با آنها، روحيه دادن مضاعف به بدنه اجتماعي و مخاطبان براي رفع آن باشد.
توجه به «خبر خوب» مي‌تواند سرآغاز تحولي نو در فضاي رسانه در کشور باشد. جامعه اسلامي در روزگاري که همه رسانه‌هاي صهيونيستي در شبکه‌هاي ماهواره‌اي و فضاي مجازي دست به دست داده‌اند تا با القای يأس و نااميدي و «ما نمي‌توانيم» ملت بزرگ ايران را دچار انفعال کنند، بيش از پيش به توليد اين سبک از اخبار نيازمند است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات