صفحه نخست  >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶  ، 
شناسه خبر: ۳۰۸۷۳۸
مشهور است بین عوام که ما ایرانی‌ها حافظه تاریخی بلندمدت خوبی نداریم؛ حتی اگر این پیش‌فرض، گزاره درستی هم باشد که نیست، سال 94 آنقدر دور نیست و زمان زیادی از آن نگذشته است که حامیان برجام بتوانند[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: مشهور است بین عوام که ما ایرانی‌ها حافظه تاریخی بلندمدت خوبی نداریم؛ حتی اگر این پیش‌فرض، گزاره درستی هم باشد که نیست، سال 94 آنقدر دور نیست و زمان زیادی از آن نگذشته است که حامیان برجام بتوانند بر این گزاره غلط تکیه کنند. حتی اگر به فرض محال چنین نیز بود، کافی است کمی به عقب‌ بازگردیم و فیلم اظهارات رئیس‌جمهور محترم در روزها و ماه‌های پیش از تیر ماه 1394 را نگاه کنیم؛ اگر در آرشیو روزنامه‌های اصلاح‌طلب و رسانه‌های نزدیک به دولت، تیترها و مقاله‌های سال 94 و پیشتر از آن را جست‌وجو کنیم و اگر سخنرانی اقتصاددانان و سیاسیون جریان اصلاحات در آن روزها را بازیابیم، با جملات و عباراتی روبه‌رو خواهیم شد که چکیده آن عبارت است از این معنا؛ امضای برجام میان ایران و کشورهای 1+5 مساوی است با پایان بالمره همه تحریم‌ها و ایجاد رونق اقتصادی! برجام مساوی است با حل همه مشکلات! حال با این تفاسیر به یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «برجام به زبان ساده» به قلم «حسین موسویان» نگاهی بیندازید؛ یادداشتی که در آن آمده است: «از ابتدا روشن بود که وظیفه برجام... حل همه معضلات اقتصادی قبل و بعد از انقلاب ایران نبود»؛ جمله‌ای که البته درست و صادقانه است و از ابتدا هم مشخص بود برجام اگر بر مشکلات نیفزاید،‌ توان حل مشکلات را نخواهد داشت؛ اما سؤال اینجاست که اگر از ابتدا چنین چیزی را می‌دانستید، پس چرا رسانه‌های اصلاح‌طلب مدام از معجزه برجام سخن می‌گفتند و آن مسئول بلندپایه حتی آب خوردن مردم را هم به برجام گره می‌زد و هیچ رسانه اصلاح‌طلبی نمی‌نوشت و هیچ شخصیت اصلاح‌طلبی نمی‌گفت که چنین چیزی واقعیت ندارد؟! از آقای موسویان و دوستان‌شان باید پرسید که اگر قرار نبود برجام مشکلات را حل کند، چرا اکنون می‌گویید و چرا آن زمان به منتقدانی که حرف امروز شما را آن روز می‌زدند، حمله کرده و آنان را با عناوین گوناگون تخریب می‌کردید؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات