صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۰۸۷۴۰

از روایت بهزاد نبوی تا ادعای عادل الجبیر

1ـ میدان عمل سپاه در عالم سیاست پاسخ به تهدیدات سیاسی است
سردار سرتیپ حسین سلامی گفت: آمریکا چند روز پیش تلاش کرد در فتنه جدید، جهان را علیه ما متحد کند که شکست خورد و حتی متحدان آنها نیز آمریکا را همراهی نکردند،‌ امروز آمریکا در موضوع فلسطین و انتفاضه هم منزوی است. وی گفت: آمریکا برترین قدرت جهان است؛ اما ناکارآمد شده و هر چه تلاش کرد قدرت نفوذ ایران را کم کند، نتوانست و به آشفته کردن داخل ایران روی آورد که باز نتیجه نگرفت. وی همچنین با اشاره به اینکه مواضع سپاه شفاف است، افزود: سپاه نهاد سیاسی‌کار نیست و میدان عمل او در عالم سیاست پاسخ به تهدیدات سیاسی است که نظام و انقلاب را در معرض خطر قرار می‌دهد. وی گفت: سپاه مدافع انقلاب اسلامی است و ورود سپاه در عرصه‌ها جنبه تبیینی و روشنگرانه دارد و هر جا احساس کنیم فریب و نیرنگ می‌خواهد افکار را از انقلاب منحرف کند، روشنگری می‌کنیم.

2ـ روایت بهزاد نبوی از سبک زندگی هاشمی‌رفسنجانی
بهزاد نبوی گفت: «اوایل انقلاب خیلی‌ها بودند که سعی می‌کردند خودشان را خیلی انقلابی‌تر از آنچه هستند، نشان دهند و جانماز آب بکشند، اما آقای هاشمی جزء این دسته نبود، بلکه همانی بود که می‌نمود. نمی‌خواست خودش را هیچ‌جوری عوض کند. با آقایان هاشمی، شهید بهشتی و شهیدرجایی جلسات هفتگی منظم داشتیم. وقتی نوبت شهید رجایی می‌شد، غذا از پادگان حفاظت می‌آوردند که بعضاً ساچمه‌پلو یا قیمه‌پلو بود. خود شهیدرجایی هم کاملاً همان بود؛ یعنی او هم جزء کسانی نبود که ریا کند؛ ولی نوبت به آقای هاشمی که می‌رسید جوجه کباب، کباب برگ و کباب کوبیده می‌داد. البته الآن همه‌جا این غذاها سرو می‌شود؛ ولی دو، سه سال اول انقلاب این‌طوری نبود. مثلاً جوجه‌کباب غذای اعیانی محسوب می‌شد. یادم می‌آید حتی از طرف شهید رجایی مورد انتقاد قرار می‌گرفت؛ اما می‌گفت من همین‌طوری هستم و غذای خوب می‌دهم. می‌خواهید بخورید، نمی‌خواهید هم نخورید.»

3ـ ترکیب تصمیم‌گیرندگان اقتصادی دولت باید عوض شود
«محمد سلامتی» عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که «برخی معتقدند حل مشکلات اقتصادی در ایران به اصلاحاتی نیاز دارد و از سویی جامعه هنوز آماده چنین اصلاحاتی نیست، اساساً این مسئله تا چه ‌اندازه قابل قبول است؟» گفت: «به نظر من در حال حاضر برای حل مسائل اقتصادی هیچ‌گونه اصلاحاتی ضرورت ندارد. تنها مدیریت و تفکر مبتنی بر استفاده از امکانات داخلی را لازم دارد که متأسفانه هم اکنون تصمیم‌گیران در امور اقتصادی فاقد آنند. آنها که از ضرورت اصلاحات در این زمینه سخن می‌گویند، یا از کار اجرایی و ظرفیت‌های موجود بی‌اطلاعند یا بهانه‌ای برای توجیه بی‌عملی مطرح می‌کنند. اگر اصلاحاتی هم نیاز باشد، تغییر ترکیب مجموعه تصمیم‌گیرندگان و مشاوران اقتصادی دولت است.»

4ـ الجبیر هم مدعی اصلاح برجام شد
وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: توافق هسته‎ای به اصلاح نیاز دارد تا ایران نتواند به غنی‌سازی اورانیوم دست یابد. عادل الجبیر اعلام کرد: «ایران بزرگ‌ترین منبع خطر و تهدید در منطقه به دلیل نقش آن در لبنان، یمن و سوریه است.» او همچنین مدعی شد، ایران حوثی‎ها را به موشک تجهیز می‌کند تا با آن عربستان را هدف قرار دهند. الجبیر بدون اشاره به تجاوزات و جنایات و کشتار بیش از دو سال و نیم کشورش علیه یمن، اعلام کرد که عربستان بیش از یک میلیون پناهنده یمنی دارد و اجازه نخواهند داد یمن به دست ایران و حزب‌الله بیفتد. وزیر خارجه رژیم سعودی همچنین مدعی شد،‌ بنادر یمن باز است؛ اما حوثی‌ها کمک‌های انسان‌دوستانه را به سرقت می‌برند!
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات