صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۰۸۷۶۲

حرف روز/ حامی مطمئن

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای به امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با اشاره به ابعاد توطئه بزرگ استکبار علیه قدس و ملت فلسطین از حمایت‌های ملت ایران و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از جنبش مقاومت قدردانی و تأکید کرد[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای به امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با اشاره به ابعاد توطئه بزرگ استکبار علیه قدس و ملت فلسطین از حمایت‌های ملت ایران و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از جنبش مقاومت قدردانی و تأکید کرد، ما با شروع انتفاضه خروشان مردمی در داخل کرانه باختری و قدس، به اذن خداوند توطئه طاغوتِ عصر (ترامپ) و حاکمان نفاق در پایتخت‌های دور و نزدیک را در پایان دادن به مسئله فلسطین، خنثی خواهیم کرد.
در تحلیل این اقدام هنیه می‌توان به چند نکته اشاره کرد:
1ـ نامه‌نگاری وی به رهبر معظم انقلاب، در حقیقت اقدامی است که از قدرت و تعیین‌کنندگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه حکایت دارد و مهر تأییدی بر پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسئله اول جهان اسلام است. در واقع، پس از تصمیم آمریکا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، کشورهای گوناگون اسلامی این اقدام آمریکا را محکوم کردند و این نامه درست پس از این اقدام، حاوی این پیام است که در میان کشورهای اسلامی، جنبش مقاومت در فلسطین تنها به جمهوری اسلامی اطمینان و امید دارد.
2ـ این اقدام پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه است؛ زیرا در عین اینکه نشان می‌دهد حماس اشتباه خود در جریان بحران سوریه را پذیرفته است، به معنای شکست محور سازش منطقه‌ای که تلاش داشت حماس را از عقبه‌ راهبردی خود جدا کند، نیز هست.
3ـ اشاره به منطق حمایت جمهوری اسلامی از حماس نیز نکته دیگری است که در همین زمینه باید به آن اشاره کرد. با توجه به تصمیم عجولانه‌ حماس در قبال بحران سوریه، حمایت جمهوری اسلامی از آرمان فلسطینی‌ها فراتر و راهبردی‌تر از حمایت کردن یا نکردن گروه‌هایی، مانند حماس از جمهوری اسلامی است؛ زیرا اولاً، حمایت از مسئله فلسطین برای جمهوری اسلامی، یک موضوع آرمانی است. ثانیاً، جمهوری اسلامی این اقدام خود را زمینه‌ای برای وحدت جهان اسلام و اتحاد آن در برابر اشغالگران می‌داند. ثالثاً همین حمایت، زمینه‌ای برای تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی و شکل‌دهی افکار عمومی جهانیان برای حمایت از جمهوری اسلامی به منزله یک بازیگر طرفدار مظلومان در جهان فراهم می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات