صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۰۸۷۶۵

از شکایت تا نظارت

1ـ ادعای یک رسانه صهیونیستی درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس
وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از رسانه‌های آمریکایی نوشت: واشنگتن ساختمان جدیدی برای سفارتخانه در قدس بنا نمی‌کند؛ بلکه یکی از ساختمان‌های کنسولی فعلی در غرب این شهر را به مکان جدید سفارتخانه تبدیل می‌کند. این ساختمان کنسولگری در محله «آرنونا» و نزدیک خط سبز (مرز تعیین شده در سال 1967) قرار دارد که سال‌ها از آن برای صدور روادید و خدمات کنسولی استفاده می‌شد. این گزارش جدید در حالی است که طی روزهای اخیر مقامات تل‌آویو و واشنگتن اظهارات متناقض فراوانی درباره فرایند انتقال سفارت آمریکا منتشر کرده‌اند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود انتقال سفارتخانه فقط یک سال طول می‌کشد؛ اما ترامپ در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، ضمن تکذیب اظهارات نتانیاهو، تأکید کرد که این فرایند به طور حتم طی یک سال انجام‌شدنی نیست و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است، انتقال سفارتخانه حدود سه سال به طول می‌انجامد.

2ـ نظارتی بر شناسایی افراد دوتابعیتی وجود ندارد!
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مدیران ارشد کشوری گفت: به دنبال افزایش تهدیدها و بحث نفوذ، ضرورت داشت درباره موضوع افراد دو تابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مدیران ارشد کشور تحقیق و تفحصی صورت گیرد؛ از این رو سال گذشته این تحقیق و تفحص در مجلس تصویب و پس از تدوین گزارش، به مجلس ارائه شد. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اعلام اینکه گزارش تدوین شده 33 صفحه و دارای 40 صفحه ضمایم و مستندات است، افزود: یک فهرست 100 نفره اعم از افرادی که گرین‌کارت دارند و دوتابعیتی هستند، در جریان تحقیق و تفحص به دست آمده که اسامی آنها در گزارش ذکر شده است. حاجی‌دلیگانی افزود: متأسفانه، تحقیق و تفحص نشان داد، در وزارت امور خارجه هیچ نظارتی برای شناسایی افراد دوتابعیتی وجود ندارد.

3ـ نتوانستیم به هزینه جاری دولت لگام بزنیم!
روزنامه «آرمان» با انتقاد از عملکرد دولت اعتدال نوشت: «شواهدی از ناکارآمدی در عملکرد دولت در جاهای مختلف وجود دارد. مثلاً واقعیت این است که ما در سال‌های اخیر نتوانسته‌ایم این دولت را قانع کنیم که به هزینه‌های جاری خود لگام زده و این هزینه‌ها را کنترل کند. ایراد دیگری که می‌توان گرفت، اینکه به نظر می‌رسد دولت در چابک‌سازی بدنه اجرایی خود هنوز هم ضعف دارد و باید در این زمینه‌ها فکری اساسی کند. همچنین به نظر می‌رسد، آقای روحانی طی شش، هفت ماه گذشته از جنبه اتصال و ارتباط با بدنه اجتماعی رأی خود، مشکلاتی بر سر راهش به وجود آمده و به نظر می‌رسد دولت نتوانسته این ارتباط را حفظ کند.» گفتنی است، هزینه‌های جاری دولت در سال‌های اخیر  ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.  

4ـ شکایت برای بازپس‌گیری 4/9 میلیارد دلار دارایی ایران
بانک مرکزی ایران شکایتی را علیه مؤسسه کلیر استرین در بورس لوکزامبورگ طرح کرده است تا 4/9 میلیارد دلار دارایی خود را پس بگیرد. مؤسسه کلیر استرین که زیرمجموعه بورس لوکزامبورگ است، در حال حاضر 4/9 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را که بخشی از آنها در قالب اوراق قرضه دولتی است، بلوکه کرده است؛ البته 1/9 میلیارد دلار از این دارایی پیشتر به حکم دادگاه آمریکایی از ید این مؤسسه خارج شده و به خانواده قربانیان انفجار مقرّ دریایی آمریکا در لبنان که به کشته شدن 214 نظامی منجر شد، پرداخت شده است. آمریکا ایران را مسئول این اقدام معرفی کرده است! گفتنی است پیشتر آمریکا این مؤسسه را به دلیل نقض تحریم‌های ایران نیز 152 میلیون دلار جریمه کرده بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات