تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۸۷۶۹
دليل هجوم به مخزن‌الاسرار نظام

آنها كه از موسوي‌خوئيني‌ها «دلواپس»‌اند

پایگاه بصیرت / یاسمین طالقانی

(روزنامه آرمان - 1396/10/07 - شماره 3502 - صفحه 3)

باید به آنها حق داد که این روزها نگران باشند چرا که تصور می‌کنند جامعه به جریان دلواپس توجهی ندارد. این تصور تا حدوی صحت دارد چرا که آنها مدتی سکوت کردند تا استراتژی جدیدی برای نیل به اهداف خود بیایند اما زمانی که آنها در اتاق فکر بودند محمود احمدی‌نژاد و یارانش چنان سخن گفتند که مهر تاییدی بر عدم اقبال جامعه به طیف دلواپس زده شد، زیرا آنها اصلی‌ترین حامیان احمدی‌نژاد بودند و رفتارهای رئیس جمهور نهم و دهم چنان بوده که جای دفاع از خود باقی نگذاشته است. طبیعی است که پذیرش شکست برای دلواپسان مشکل است.

بنابراین برای التیام خود هجمه به شخصیت‌های قدیمی و تاثیرگذار اصلاحات را آغاز کردند تا لااقل ادعای زنده بودن جریان خود را داشته باشند. از سوی دیگر آنها شخصیت‌هایی را برای تخریب انتخاب می‌کنند که سال‌هاست از قدرت تاثیرگذاری آنها در هراس هستند مانند آیت‌ا... موسوی خوئینی‌ها. خوئینی‌ها یکی از افرادی بود که به همراه سیداحمد خمینی، صادق طباطبایی و دیگران با پرواز حامل امام خمینی در روز ۱۲ بهمن به ایران بازگشت و «اموال امام را به امانت نزد خود نگاه داشت تا اگر ایشان بازداشت شد، اسناد و اموال در اختیار رژیم قرار نگیرد.» او مخزن الاسراری است که رازهای زیادی از امام و انقلاب را در سینه دارد.

سردرگمی در تعریف

سال‌هاست که اصولگرایان دلواپس، موسوی خوئینی‌ها یعنی یار نزدیک به امام خمینی را هدف هجمه و اتهام‌زنی‌های خود قرار داده‌اند و در برهه‌های مختلف سناریوهایی علیه او می‌نویسند که خودشان بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند نوعی عقده گشایی و ترس از تدابیر موسوی خوئینی‌ها است. جالب است که محمدکاظم انبارلویی از اعضای اصلی حزب موتلفه در توصیف موسوی خوئینی‌ها آورده است: «آقای موسوی خوئینی‌ها یکی از علمای مبارز و مورد وثوق امام خمینی(ره) بودند که از سوی ایشان به عنوان امیرالحاج انتخاب شدند و مدتی هم افتخار حکم امام(ره) در خصوص دادستانی انقلاب در خطیرترین دوران انقلاب را داشتند.» این دوگانگی در توصیف یک شخصیت نشان از سردرگمی دلواپسان دارد.

موسوی خوئینی‌ها چه گفت؟

موسوی خوئینی‌ها در پاسخ به «انتخاب» گفت: «خیلی از دوستانی که انقلابی صد آتشه هستند و الحمدلله الان خودشان را برای انقلاب می‌کُشند، به امام نامه نوشتند که اگر شما چند سال بمانید، از دین خبری نخواهد بود. امام در جوابشان نامه‌ای نوشت و آورد: «این نامه شما از نظر انتقادی خیلی شبیه نامه آقای بازرگان در زمان جنگ است؛ منهای فحش‌ها.» مشخص است که منظور موسوی خوئینی‌ها اشاره به دلواپسانی است که با تحجر خود درصدد ایجاد محدودیت برای جامعه هستند. موسوی خوئینی‌ها در بخش دیگری اذعان داشته است که «خلاف در مسجد هم می‌تواند باشد؛ در حسینیه هم می‌تواند باشد؛ بین مداحان و قاریان هم می‌تواند باشد.

پس باید بگوییم قاریان قرآن بد هستند؟ خب؛ نمی‌شود گفت؛ در رابطه با ورود به ورزشگاه هم همین طور. چیزی را که می‌شود راحت حل کرد خیلی برای خودمان مشکل کردیم. چرا باید امام جمعه در امور کنسرت دخالت کند؟ مراجع هم صراحتا در این باره چیزی نگفتند و مردم فکر می‌کنند از مراجع فتوا گرفته شده است... دستشان درد نکند که می‌گویند برای امام حسین(ع) قمه زدن ممنوع است؛ یک روز هم باید بگویند طبل و دهل هم ممنوع شود. اگر کنسرت‌ها هم در برخی شهرها ممنوع است، اعلام کنند. آن موقع به گردن مراجع هم نمی‌افتد و مردم هم بدبین نمی‌شوند.»

هراس در اردوگاه دلواپسی

فرافکنی راهکار همیشگی دلواپسان است هر چند هنوز نمی‌دانند جامعه به خوبی پی به نیات آنها که درصدد ایفای نقش دایه مهربان‌تر از مادر هستند، برده است. درباره اظهارات موسوی خوئینی‌ها مشرق به فرافکنی پرداخته و نوشته است:‌ «فی‌الواقع اگر نگوییم که در این قضیه هم شیطنتی در کار است اما باید گفت که اتفاقا چیزی که مردم را به روحانیت معزز بدبین می‌کند؛ رفتارهای سیاست‌بازانه و توجیه مقولات دینی و اجتماعی به نفع جریان سیاسی خاص است.» این ادعا ارتباطی با اطهارات موسوی خوئینی‌ها ندارد و مشخص نیست بر چه اساس به آن اشاره شده است.

نکته جالب و خلاف واقع آنجا است که نوشت: «آیا بدیهی نیست که مردم با دیدن همین حرف‌هاست که 16 سال است در هیچ انتخاباتی به‌صورت اکثریتی به اصلاح‌طلبان رأی نداده‌اند و حتی خود اعاظم اصلاح‌طلب از این می‌گویند که ارتباطشان با مجامع مذهبی و هیات‌ها یک ارتباط منقطع و یا ضعیف است؟» ظاهرا دلواپسان در خواب خرگوشی به‌سر می‌برند یا نمی‌خواهند طرد شدن خود از سوی جامعه در انتخابات‌های ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر را پذیرا باشند. از سوی دیگر ظاهرا رسانه‌های دلواپس مخاطبان خود را دارای سطح پایین هوش فرض کردند که چنین ادعایی را دارند! سایت دلواپس مشرق این گزارش رادر بخش «وبلاگ مشرق» که به ادعای خود خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است قرار داده اما واضح است که خودش نظری غیر از این ندارد.

توصیف یادگار امام از دلواپسان

هجمه به روحانیون سنتی و یاران امام تکلیف امروز و دیروز دلواپسان نیست. به نوشته ایلنا؛ آنها، همان‌هایی هستند که یادگار امام در وصفشان چنین گفت:‌ «پیشانی پینه بسته و ظاهر متدین افراد نمی‌تواند دلیلی بر عملکرد درست آنان در حفظ اسلام و نظام اسلامی باشد. امام خمینی(ره) بیشترین خون دل‌ها را از متحجرین و مقدس‌مآب‌ها خورده است.» دلواپسان هستند که روحانیت را ابزار هجمه قرار داده و در عین اینکه خود فرسنگ‌ها با آنچه مدنظر امام بود فاصله دارند اما یاران بنیانگذار انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار می‌دهند. هجمه به امثال موسوی خوئینی‌ها تنها این مورد نبود و در گذشته بارها اتهاماتی را به مخزن الاسرار وارد کردند اما او سکوت کرد.

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/208425

ش.د9604227

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات