صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۰۸۸۰۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 1 بهمن

«نیویورک‌تایمز» با اشاره به نقش کم‌آبی در تحولات سیاسی و اجتماعی، نوشت: «نرخ خالی شدن سفره‌های آب زیرزمینی ایران امروز بین سریع‌ترین نرخ‌ها در جهان قرار دارد؛ به‌ گونه‌ای که بر اساس محاسبات، 12 استان از 31 استان کشور طی 50 سال آینده به‌ طور کامل سفره‌های زیرزمینی‌شان خشک خواهد شد و این موضوع می‌تواند پیامدهای اجتماعی، سیاسی و امنیتی داشته باشد؛ همان‌گونه که در هند و لیبی اتفاق افتاد.»
عبدالناصر همتی، مدیرکل بیمه مرکزی در اجلاس سالیانه جوامع ایمن بیان کرد: در زلزله کرمانشاه دو هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد؛ اما کل مجموعه تحت پوشش بیمه ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان بود. در حال حاضر کمتر از ۱۲ درصد ساختمان‌ها در کشور بیمه آتش‌سوزی و کمتر از هفت درصد آنها بیمه زلزله دارند.
مراسم سالروز شهادت آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در حالی برگزار شد که شهردار تهران در این مراسم حضور نیافت و ترجیح داد از پروژه‌های شهرداری تهران در جزیره کیش بازدید کند! گفتنی است، حضور نیافتن شهردار تهران در مراسم سالگرد شهدای آتش‌نشان پلاسکو، انتقادات زیادی را نسبت به وی برانگیخته است.
رئیس اتحادیه اتاق‌های کشاورزی سوریه گفت: تراکتورهایی که از ایران وارد می‌شود، در چند روز آینده با قیمت‌های مناسب در دسترس همه کشاورزان سوری قرار خواهد گرفت. این تراکتورها به صورت نقد و اقساط از طریق وام‌های بانک بین‌المللی اسلامی در اختیار کشاورزان سوریه قرار می‌گیرد.
بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی ۹ ماهه سال جاری، ۵۶ هزار و ۷۶ دستگاه خودرو به ایران وارد شده که ارزش آن به بیش از یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار می‌رسد. از این تعداد ۳۸ هزار و ۵۵۴ دستگاه به ارزش یک میلیارد و ۱۱ میلیون دلار از امارات به ایران وارد شده است.
رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای لایحه‌ای که برنامه جاسوسی اینترنتی آژانس امنیت ملی یا همان برنامه جنجالی جاسوسی اطلاعات خارجی را بار دیگر احیا می‌کند، آن را به قانون تبدیل کرد که این موضوع برای حامیان حریم خصوصی دیجیتال نوعی شکست به شمار می‌آید.
جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره مسائل مطرح شده در زمینه فساد در شهرداری تهران گفت: اعلام موارد فساد بدون دلیل و اثبات محل اشکال است که طی نامه‌ای به شهردار تهران از ایشان خواسته‌ایم مستندات ارائه دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات