تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۸۸۲۰
چه كساني به حمايت از آشوب‌ها برخاسته‌اند؟

ملت ایران با مثلث شوم آمریکا، عربستان و منافقین نسبتی ندارد

پایگاه بصیرت / جعفر تکبیری

(روزنامه جوان – 1396/10/11 – شماره 5274– صفحه 5)

انحراف مسير اعتراضات معيشتي مردم و حركت آن به سمت شعارهاي ساختارشكنانه، در حالي است كه مرور رسانه‌ها نشان مي‌دهد دشمنان مردم ايران به حمايت از اين اغتشاشات برخاسته‌اند؛ چهره‌هايي كه در طول تمام اين سال‌ها از هيچ‌گونه دشمني‌ای عليه كشورمان فروگذار نکرده‌اند.

دونالد ترامپ رئيس‌جمهور امريكا (شنبه شب) بخش‌هايي از سخنراني توهين‌آميز خود در سازمان ملل متحد درباره ايران را منتشر كرد، وي همچنين در توئيتي ديگر بخشي از همين سخنراني كه در آن از ايران با لفظ «حكومت‌هاي سركوبگر» ياد كرده است را منتشر كرد و گفت: «روزي فرا خواهد رسيد كه مردم ايران با انتخاب مواجه خواهند شد، دنيا در حال نظاره است.»

اين گفته‌هاي دونالد ترامپ زماني روي داد كه تعدادي وطن‌فروش با سوءاستفاده از فضاي به وجود آمده در داخل كشور، به صفحه مجازي دونالد ترامپ هجوم بردند و با ارسال پيام به وي، از او تقاضاي كمك كردند.

ترامپ در مقابل مردم ايران

هيجان‌زدگي فعلي ترامپ براي حمايت از «مردم و شهروندان ايران» در حالي است كه مرور اقدامات وي عليه مردم ايران نشان مي‌دهد، اكثر سياست‌هاي وي به صورت مستقيم علیه مردم ايران بوده است.

رئيس‌جمهور امريكا سه ماه پيش «شهروندان ايران» را «ملتی تروريست» خطاب كرد. همزمان با روي كار آمدن دونالد ترامپ، وي تحريم‌هاي بسيار شديدي را عليه مردم ايران به كار بست و طي فرماني سفر شهروندان ايراني به امريكا را تحت هر عنواني اعم از مهاجرت، دانشجويي، ديدار اقوام و حتي تجارت ممنوع كرد. علاوه بر اين مجلس نمايندگان ايالات متحده امريكا چندي پيش بار ديگر به ممنوعيت فروش هواپيماهاي تجاري (غيرنظامي) به ايران در قالب دو متمم لايحه بودجه دولتي اين كشور رأي داد؛ هواپيماهايي كه قرار است براي حمل‌و‌نقل مسافران عادي در بخش تجاري به كار گرفته شود.

علاوه بر اين در اسفندماه سال گذشته در حالي كه تنها يك‌سال از اجراي برجام گذشته بود، به دنبال اعمال فشار‌هاي امريكا بر بانك‌ها و مؤسسات اروپايي، 6/1ميليارد دلار از دارايي‌هاي مردم ايران توسط امريكا مصادره شد.

تمامي اينها در حالي است كه ترامپ از همان ابتداي شروع فعاليت خود به عنوان رئيس‌جمهور، تلاش گسترده‌اي را براي لغو برجام و اعمال تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران به كار بست؛ برجامي كه قرار بود در وضعيت زندگي مردم گشايش ايجاد كند و شرايط تجارت ايران را بهبود بخشد.

سعودي‌ها؛ دومين دشمن مردم ايران

يكي ديگر از مقاماتي كه از اغتشاشات روزهاي گذشته در ايران حمايت كرده، وليعهد عربستان‌سعودي و مقامات وابسته به حكومت آل‌سعود هستند. وليعهد عربستان چندي پيش از انتقال جنگ به داخل ايران سخن گفته بود و امروز مي‌كوشد با سوارشدن بر موج اعتراضات بگويد كه به وعده خود عليه ايران عمل كرده و بررسي‌هاي به‌عمل آمده نشان مي‌دهد بخش مهمي از هشتگ «تظاهرات سراسري» كه يكي از هشتگ‌هاي اعتراضي مي‌باشد از عربستان سعودي توئيت شده است، اما ورود سعودي‌ها به اين بازي خطرناك عليه ايران، در حالي است كه ايران پس از انقلاب شكوهمند اسلامي توانسته به‌رغم تمامي تحريم‌ها و فشارهايي كه در قالب جنگ تحميلي و تحريم به آن وارد شده بود، نه‌تنها تماميت ارضي خود را حفظ بلكه پله‌هاي ترقي را يكي پس از ديگري طي كند و به الگويي منطقه‌اي و الهام‌بخش براي كشورهاي مسلمان تبديل شود؛ الگويي كه امروز مدل خود را به كشورهاي مختلف صادر مي‌كند و انقلاب‌هاي بي‌شماري به تأسي از انقلاب اسلامي ايران شكل گرفته است، از اين رو مقامات سعودي همواره در تلاش بوده‌اند ايران را با چالش‌هاي مختلفي درگير كنند تا از اين راه بتوانند يكي از رقباي منطقه‌اي خود را كه از موقعيتي بسيار استراتژيك‌تر نسبت به خود با تسلط بر تنگه‌هرمز و نوار شمالي خليج‌فارس برخوردار بود، از دور خارج كنند.

اين اقدامات در حالي صورت گرفت كه عربستان همزمان تلاش زيادي براي ايجاد فاصله ميان ايران و شركاي استراتژيكش به كار بسته است؛ تلاشي كه در نهايت تبديل به يك جنگ تمام‌عيار در سوريه، عراق و يمن شد و كار را تا جايي پيش برد كه سعودي‌ها درآمدهاي ميلياردي خود از فروش نفت را جهت مقابله با ايران در اختيار گروه‌هاي تروريستي فعال در سوريه و عراق قرار داده و خود نيز وارد يك جنگ مستقيم با يمن شده‌اند، نكته مهم برتري جمهوري اسلامي در تمامي ميدان‌ها اين بود كه حمايت دولت‌هاي قانوني اين كشورها از ایران باعث شده سياست‌هاي آل‌سعود در منطقه با شكست‌هاي مفتضحانه‌اي همراه باشد و همين موضوع باعث شده آل‌سعود نوك پيكان مخالفت خود را به سمت جمهوري اسلامي ايران بچرخاند و بكوشد براي تحقق اهداف خود در منطقه غرب آسيا ابتدا ايران را از سد راه خود بردارد.

منافقين؛ سومين دشمن

اما مرور اخبار و رصد صحنه درگيري‌ها در سراسر كشور بيانگر اين واقعيت است كه منافقين سال‌هاست از ملت ايران شكست سنگيني خورده‌اند، علاوه بر آنكه در عرصه ميداني در حال اقدام هستند و مي‌كوشند فضاي اعتراضات را تندتر كنند، در فضاي مجازي نيز به ميدان آمده‌اند و به حمايت از اين وقايع اخير داخل كشور برخاسته‌اند. بر اين اساس، مريم رجوي سركرده گروهك تروريستي منافقين در پيام تصويري كه در صفحه توئيتر خود منتشر كرد با سوءاستفاده از تجمع چند روزه اخير برخي شهرهاي تهران تظاهرات‌كنندگان را به آشوب و خشونت دعوت كرد. سركرده منافقين مدعي شد اكنون زمان گسترش و جهش كانون‌هاي شورشي است. اين در حالي است كه اين فراخوان توسط منافقين بيش از هر چيز نشان مي‌دهد اعتراضاتي كه قرار بود در انتقاد به اوضاع اقتصادي باشد، از مسير خود منحرف شده است.

اين حمايت منافقين در حالي است كه مردم هنوز جنايات اين گروهك تروريستي كه باعث شهادت نزديك به 17 هزار نفر از مردم بي‌گناه كشورمان شده‌ است را فراموش نكرده‌اند؛ جنايتكاراني كه قطعاً هيچ جايگاهي نزد ملت ايران نخواهند داشت.

تمامي اين گفته‌ها در حالي است كه به نظر مي‌رسد معترضان بايد با شناخت دقيق از كساني كه امروز به حمايت از حركات‌هاي آشوب‌طلبانه در داخل كشور برخاسته‌اند، نه تنها حساب خود را از آنها جدا و نسبت به آنان اعلام برائت كنند بلكه با پيگيري مطالبات خود از كانال‌هاي قانوني، فرصت سوءاستفاده دشمنان را فراهم نكنند.

http://www.Javann.ir/888566

ش.د9604114

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات