صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۰۸۸۴۱

حرف روز/ درنگی برای امید و آرامش

در پی دیدار جمعی از مستندسازان جوان با رهبر فرزانه انقلاب، ایشان طی پیامی صمیمانه و به دور از هرگونه تکلف مسندی و تشریفات مسئولیتی خطاب به آنها خواستند[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: در پی دیدار جمعی از مستندسازان جوان با رهبر فرزانه انقلاب، ایشان طی پیامی صمیمانه و به دور از هرگونه تکلف مسندی و تشریفات مسئولیتی خطاب به آنها خواستند در کار اثرگذار خودشان نکاتی را به یاد بسپارند: ۱ـ جهت انقلابی را با دقّت تمام حفظ کنید؛ ۲ـ جنگ نرم دشمن را با سند بی‌اثر کنید؛ 3ـ یک هدف اساسی دشمن، ترویج بدبینی و نومیدی است؛ دستمایه‌های امید در کشور بی‌شمار است. هنر شما قادر است با استناد به واقعیّات، سرچشمه‌ امید و شوق و حرکت باشد؛ ۴ـ مستند انتقادی، مفید و لازم است. لحن اثر باید ناصحانه و چاره‌جویانه باشد؛ ۵ـ رضای خدای را در کارها در نظر بگیرید و از او کمک بخواهید.
لطفاً لختی تأمل کنید! در وضعیت مناسبات فرهنگی و اجتماعی خودمان که در حال فاصله گرفتن از فرهنگ اسلامی و ایرانی است، مشکلات اقتصادی و حال و روز معیشتی قاطبه مردم شریف‌مان که با بیکاری، گرانی و فساد دست و پنجه نرم می‌کنند، فضای به شدت سیاست‌زده و تراژدیک سیاه‌نمایی در پیشخوان رسانه‌های‌مان، تحلیل‌های جامعه‌ شناختی و روانشناختی منفی‌باف در سطوح نخبگانی که نسخه عملی از آنها بیرون نمی‌آید، اشتباهات سیاست‌ورزی در جریان‌های سیاسی داخلی که به عرصه عمومی جامعه کشانده می‌شود، ناهمواری مسیر اعمال سیاست خارجی که با توطئه‌های فردی مثل ترامپ در برجام و سایر حوزه‌ها مواجه است و ده‌ها مورد دیگر که نشان می‌دهد جامعه ما روزانه در معرض صدها خبر و تحلیل تلخ و سیاه است که زمینه‌ساز و معلول یأس‌آفرینی و نومیدی است.
اما بخشی از آنها درست است. البته در همه جوامع وجود دارد و مهم جهت‌گیری نظام‌ها برای حل آنها و اعتماد مردم به حرف و عمل مسئولان در این امر است که احساس می‌شود در هر دو باید تجدیدنظر شود و مسئولان ما باید زبان در کام کشند و بیشتر «زبان عمل» بگشایند! اما بخش عمده‌ای هم جنگ نرم و طرح فریب و سانسور دشمنان است که مع‌الاسف گاهی برخی هم‌ـ مغرضانه یا ناآگاهانه‌ـ در داخل در همین زمین تزئین‌شده بازی می‌کنند.
با این نگاه، اهمیت پیام رهبر عزیزمان به مستندسازان جوان روشن می‌شود و نیاز ما به تأمل مجدد در آن. این پیام خطاب به همه است و می‌تواند نسخه‌ای درمانگر برای امروز جامعه ما و حال و هوای نامناسبی باشد که داریم، یا به تعبیر بهتر برای‌مان از طرق مختلف رقم زده می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات